Jeg er fattig
Til tross for hvor skuffet vi alle er over resultatene i dag og ikke minst panikk-salget, så er det viktig å tenke over at selskapet på disse nivåene nesten prises til kontantbeholdningen deres. Studiene og forskningen deres har åpenbart en verdi, og vi har fortsatt lite informasjon fra detaljene i INITIUM. Selv om vi ikke skal tilbake til de verdiene vi tidligere har sett, så tror jeg markedet kommer til å konsolidere seg og at en kjøpsside bygger seg opp på så lave nivåer som vi nå er på. Jeg tenker hvertfall at det er dumt å selge i dag når man allerede har så stort tap, og heller ha litt is i magen til man får mer informasjon og ting roer seg litt ned. Men jeg skal ikke legge skjul på at det gikk mye penger tapt i dag, og det svir helt vannvittig. Så må man bare prøve å ikke tenke med hindsight og angre på alt man ikke gjorde. Det hjelper ingenting og gjør alt bare vondt verre!
Holder og kjøper. Men jeg er kun en småsparer og noob på dette. Må jo håpe at det tar seg til og stabiliserer seg.
Kjøpte masse (dobblet) og solgte alt.
Snipp snapp snute.
For meg så er det ikke noe vits å selge på disse nivåer. Får bare gå ned med skipet eller krysse fingrene for noen positive overaskelser i fremtiden.
Jeg har gjort som Hagen - tok tapet og ble ferdig med det. Gadd ikke engang prøve på noe damage control. Planen ble fulgt men tesen feilet og tapet er nå tatt. Jeg kommer til å ta en laaaaang pause fra både børs og TI fremover. Tapet ble såpass at det nok blir et par år eller 3 med fradrag på skatten fremover . Idag er det på sin plass med galgenhumor så det blir både vann og brød til middag påfulgt av en gravøl eller to.
Lykke til alle sammen med videre disposisjoner, plasseringer og investeringer. Bare så det er “sagt” høyt og tydelig (kanskje spesielt til de som evt. har en ekstra vond klump pga de kjenner på ansvar for å ha “lokket” noen inn her). Jeg er en av de som ble overbevist av mengden av tall, analyser osv. og her inne og hadde reellt sett troa på at dette kunne være “the thing”. Men så slo altså den relativt lille delen av sannsynlighetsbildet inn - og det må vi alle bare ta ansvar for - hver og en av oss. Jeg har iaf gjort det og bærer overhodet ingen nag (skulle ikke være nødvendig å si - men tenker det er greit allikevel) til noen her inne for det som er skrevet om ULTI. It was fun while it lasted!
Sayonara!
blir nok en meget lav emi her for å sikre veien videre, og for overhode få med noen med kapital videre. 1kr kanskje de må ned på?
Jeg kommer ikke til å selge noe før selskapet selv kommer med sine uttalelser fra studien. Jeg er kanskje dum men jeg tror enda det er ugler i mosen. Noe som rett og slett ikke stemmer
nordic nanovector reprise det her. wtf
Alle positive sitter med positive foliehatter: kun alogaritmer og ftf som er grunnen til kursfall
Kan man skrive tapet av i årets selvangivelse?
Tenker selskapet blir kjøpt opp nå som verdien er gruset og har flere studier
Blir vel neste års det
Dette var synd! Norge hadde trengt en ny suksess innen bio nå. Kanskje ikke beste dagen å gjøre beslutninger på?
selv om alt tydet på at dataene var på “vår side”, så burde man nok vært litt mer ydmyk sett i ettertid, ref “datarisiko”. Tror vi må innrømme at chatten ble litt preget av gruppementalitet, på grensen til sektisme. sier ikke at vi skal grave oss ned, men vi bør alle ta dette som en lærepenge, selv om alle var inneforstått med at det var en risiko for at nettopp dette kunne skje.
Etter 5 år på forumet har det desverre blitt en del slike skjebner. Aksjer kollapser, og folk forsvinner; Nordic Mining, Luna, PCIB osv osv. Det er det triste med forumet; man ser både liv og død.
Hva nå, neste NIPU på ESMO samt FOCUS til høsten, hvis de også feiler, er det vel kroken på døra. Vil da DOVACC og LUNGVAC stoppes? Ultimovacs må jo ha en god slump penger til for å fullføre, kostnadene kommer vel suksessivt for hver pasient som innruleres?
Ellers, er det el lite håp at UV1 gjør en forskjell i aggressive kreftformer, noe NIPU resultatene indikerer så langt, FOCUS med hode nakkekreft er vel litt i samme kategori, det er vel lov til å håpe på en dag som denne. Eller som Nils Arne Eggen sa, it is hope in a hanging snor!
I fjor la jeg ut en post i forumet hvor jeg stilte spørsmålet om hva som skilte Ulti fra de andre norske biotek-selskapene, og hva som i så måte begrunnet hvorfor Ulti skulle lykkes og ikke de andre selskapene som har feilet. Svarene jeg fikk var på grensen til håning. Jeg ble nærmest idiotforklart. Med fasiten i hånd, vet vi at begge studiumene til Ulti har feilet. For min del røyk 130k i dag (og fra toppen tidligere i vinter nesten 200k). Andre har ganske sikkert tapt mye mer. Jeg tenker at i fremtiden bør forumet i større grad ønske velkommen spørsmål fra oss som sitter med lite kunnskap. På den måten kan man kanskje få belyst et case enda bedre, og slikt sett få frem eventuelle svakheter som ligger i blindsonen for hauserne.
For min egen del fikk jeg nok en gang lære at grådigheten er en svikefull venn.
Er det for øvrig noe igjen i selskapet som kan gi en verdi fremtiden?
Og det er slik at man må realisere hele ASK-kontoen for å kunne trekke fra tapet på selvangivelsen?
Ja man må avslutte ASK-kontoen.
Det er verdier i selskapet i form av forskning og fremførbart underskudd, samt pengene de har på bok.
Market cap akkurat nå er 380 millioner. Det kan fremdeles komme et kjøp der et Big Pharma som ønsker UV1 for de aller sykeste pasientene kommer inn og kupper selskapet for et premium.
Noen nye tanker her om tilleggsstudiet til Initium ?
Har dette studiet nærmest ingen verdi lenger fordi hovedstudien feilet, eller vil resultatene der kunne bidra til en positiv form for oppreisning til de dårlige dataene i hovedstudiet ? Og når er det vi kan forvente å høre noe fra dette ?
With the INITIUM enrollment completed, Ultimovacs is running a supplementary study to the INITIUM trial as a single-arm study. Patient enrollment was finalized in October 2023. A total of 27 patients will be included in the supplementary study analysis. The objective is to provide further characterization of the manner in which an immune response specific to the UV1 vaccine translates into anti-tumor activity and clinical benefit for patients. All patients receive experimental treatment, i.e. the triple combination of UV1, ipilimumab and nivolumab. Data collected from the supplementary study will not be part of the primary and secondary endpoint analyses of INITIUM and will not affect the timeline for topline readout.