siste lottokupongen min er EAM solar og etter det blir de fond på meg
einarsson har jo og hauset selskapet og man har fått intrykk av at dette kom til å lykkes, ingen snakk om feil. skjedd 2 ganger i ulti, og selskapet er nok ferdig punktum.
Mtp. cash konservering vil kanskje dette stanses?
Det er jo ferdig rekruttert
Er INITIUM-studien helt død, eller finnes det muligheter for at man kan gå på på nytt ved å “tune” på de ulike parametrene?
Det norske biotek-miljøet synes å ligge med brukket rygg. Er det bare Nykode som er igjen av studier hvor man har et fremtidig håp om suksess?
Vet ikke. Men Photocure har to fase III studier med oppnådde endepunkter. Her er det søknad om markedstilgang. Kanskje det nærmeste norsk biotek er et marked?
Circio
Om jeg lukker ikz kontoen kan jeg kanskje påføre dette som tap i årets skattemelding? Får spørre skatteetaten. Vet at det normalt er neste år.
Når må man avslutte ASK-kontoen? Jeg har gått på et voldsomt tap i både PCIB og ULTIMO, men håper likevel at jeg kan hente inn det tapte - om ikke annet, bare for å lure meg selv… Tenker at jeg skal vinne dette tilbake på sikt.
Kan jeg avslutte ASK la oss si November, og kjøpe inn aksjer i ULTIMO og PCIB på ny konto i, la oss si januar? Dermed få 38% tilbake av tapt sum, men likevel gå på med nytt mot 2 mnd senere?
Kanskje ta skatterelaterte ting i skattetråden, men til Fartin, du kan føre opp tapet på skattekortet for 2024.
Jepp, du trenger ikke vente så lenge engang.
man må “ta reell markedsrisiko” mellom de forskjelige lukkinger og åpninger heter det seg
Ja det kan du. Noen mener at dersom det kun er skattemotivert salg så er det ikke tillat, men har aldri hørt noen som hat blitt straffet for det. De må isåfall bevise at du solgte kun bassert på skatt og ikke for du fryktet en kursendring f.eks.
Men må jeg la småpengene jeg får igjen av ASK-kontoen være tatt ut over nyttår, eller handler det bare om å avslutte en konto og åpne en ny med litt mellomrom. F.eks. fra i dag, og kjøpe nye aksjer i mai?
Men hvordan kan skatteetaten vurdere om salget er skattemotivert, og det må vel uansett være lov å selge for å sikre en form for restverdi?
Styreleder Jónas Einarsson i Ultimovacs tror UV1-vaksinen kan fungere bedre på krefttyper som responderer dårlig på sjekkpunkhemmere.
Vil det ikke være et problem å gi pasienter sjekkpunkthemmere som responderer dårlig, i håp om at med UV1 blir det bra?
Også er vel teorien stikk motsatt av det man trodde? Nemlig at UV1 skulle forsterke sjekkpunkthemmernes funksjon. Oppdatert NIPU og Focus er eneste i det korte bildet som står igjen.
Universalvaksine casen er over, nå må de se hva dette kan fungere på og ikke fungerer på. All studiedata med UV1 viser jo at det er noe som har skjedd og legemiddelet har gitt en viss effekt. Også kommer Initium ut med nada respons😆
Neida,hvertfall minst to biotek aksjer som du kan ha tjent godt over 1000% på. Azt på veldig kort tid og medistim på litt lenger tid.
Sundberg ikke helt på nett idag
“Selskapet hadde 267 millioner kroner i banken ved utgangen av 2024, så noen umiddelbart behov for å stanse virksomheten er det ikke.”
Så er spørsmålet om man for en gangs skyld skal ta konsekvensen av at vitenskapen slår feil og heller levere tilbake pengene til aksjonærene…