Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 4

Jeg kaller det bøss, fordi på torsdags morgen var det plutselig 1600% opp til der kursen var ved close på onsdag.

Det gjenværende beløpet blir dermed helt uvesentlig, sett med mine øyne.

Uansett, det er biotek: Kan du ikke tape pengene, så bør du investere et annet sted. Uavhengig av beløpsstørrelse.

3 Likes

Om jeg fikk er skrapelodd med 90% sjanse for å få topp premien, så hadde jeg kjøpt det for det jeg kunne tape.
Så jeg hadde gjort akkurat det samme i ULTI igjen, gitt den informasjonen som jeg hadde tilgjengelig.
Jeg er så gal at jeg faktisk tror ULTI har en fremtid og at INITIUM var en fluke med negativt fortegn.
Som Werner, så er den slumpen som er igjen nå, ikke noe jeg trenger å verne, så om hele selskapet går tits up, så er ikke det noe stress.
Det følelsen er god å ha.

Det eneste jeg lurer på er om det er lurt å selge alt, flytte pengene ut av og inn igjen på min ASK, så kjøpe aksjene tilbake.
Kan jeg realisere tapet på denne måten, og samtidig stå i ULTI?
Er det innafor?

2 Likes

Du må vel slette ASK’en også…dvs. selge alt på den, slette og starte ny konto. Med AF kan du vel imidlertid bare selge for å realisere.

2 Likes

Etter over 40 år som mer eller mindre aktiv i aksjemarkedet, ble Ultimovacs min største økonomiske fadese noen sinne. Jeg gjorde den fatale og amatørmessige feilen å satse alt på denne ene hesten. Jeg avslutter dermed nå min tid som aksjeinvestor. Har ikke mer penger å tape…

Nå må jeg heller fokusere på verdiene i livet som ikke måles i penger. Dette kunne jo også vært så mye verre. Jeg kunne f.eks. vært en av de involverte pasienter i stedet for en av de involverte investorer…

Men innrømmer likevel at dette vil ta tid å forsone seg med. For tiden plages jeg med selvbebreidelse og anger både før jeg sovner om kvelden og straks jeg våkner om morgenen. Skriver dette fordi jeg antar vi nå er mange på denne tråden som pines av denne katastrofe. Da hender det jo at det kan hjelpe å se at man ikke er alene i striden.

88 Likes

Tungt å lese, til syvende og sist “bare” penger, men er jo ikke bare bare det heller.


Such as it is, veldig mye omtale av ultimovacs i siste aksjesladder

https://soundcloud.com/user-368296438/bingotek-kollaps-ft-visitt-og-love-island

2 Likes

Sier de noe vettigt? De kan vel omtrent ingenting om selve caset?

Ingenting som har interesse for selve caset fundamentalt sett, bortsett fra at man får jo demonstrert at også en såpass belest kar som Erlend P blingser veldig med noen av detaljene, men for de av oss som skal være med i spillet for å redusere tap så mye som mulig så er det jo nyttig å få noe input på hvordan tradergjengen som kommer inn på bunn tenker.

3 Likes

Dette var virkelig trist. Gudene må vite hvor mye av tilgjengelige midler som jeg selv hadde synet om vi ikke fikk det siste runnet til kr 160. Grådigheten var til å ta og føle på. Drømmerier er farlig. Den lysten til å gjøre det ene store kuppet. For å kunne oppfylle drømmer for våre kjære.

Har hatt gleden av å dele investeringscase med deg flere ganger. Softox, Desert Control, Ultimovacs og må virkelig få takke for at du har vist deg å være hel ved tvers gjennom. Som er litt for sjelden vare på et slikt forum.

31 Likes

Liker at de tar med Holom sitt maniske perspektiv. Bear casen til DNB var 20kr, men så plutselig endrer de til 4kr.

3 Likes

Ja det er sant, den slakten var 100% på sin plass.

1 Like

Ja Holom fremstår som en idiot i denne situasjonen.

1 Like

Rockpus, av 3900 Nordnet kunder som satt i Ulti den tordagsmorgenen så er jeg sikker på at mange av dem har opplevd det samme som deg, meg selv inkludert. Som jeg skrev i et innlegg for snart 2 uker siden så hadde jeg på det tidspunktet 11000 aksjer i Ulti. Og som flere andre hadde jeg drømmer om hva en vellykket INI studie kunne bety for meg og mine økonomisk og følte meg relativt sikker ut fra alt vi leste og kunne tolke ut fra ledelsen i Ulti at dette kunne ikke annet en å gå veien. Drømmen om 1-3.000kr aksjen ved feks oppkjøp levde i aller høyeste grad (som den sikkert gjorde hos Gjelsten, Hagen, Sundt mfl uten at de var avhengig av det som oss lekmenn. Av en eller annen merkelig grunn klarte jeg allikevel å selge 6000 aksjer fredag 2. mars og nå takker jeg høyere makter for det. For hvis ikke hadde nærmer 20 aktive år i aksjemarkedet vært borte. Angeren for at jeg ikke solgte alt (med NIPU i bakhodet) er selvfølgelig der, men trøsten for at jeg tross alt lettet meg noe oppveier dette, selv om jeg totalt sett er tilbake post finanskrisen.

Nå må jeg løfte blikket, finne nye aksjer, ta ytterligere risiko for å bygge opp igjen det tapte, men denne opplevelsen vil sitte i lenge. Dette var brutalt.

Jeg vil, med liket som Whaussenberg, beholde «bøsset» i Ulti. Hvem vet, kanskje om 6-12 mnd står den i 50-100kr igjen. Om den går til 0,- spiller det heller ingen rolle.

Men totalt sett er vel dette noe av det mest brutale jeg har sett av kursslakt i mine 20 år i markedet fra den ene dagen til den andre, selv i bioteknologi, uten at selskapet har gått til skifteretten.

Jeg føler med dere alle som opplevde dette, og str på summene spiller ingen rolle, det er individuelt for hver enkelt, for hadde du feks 50’ på sparekontoen som du satset svir det like mye som 1mill eller 10.

Ha en fortsatt god søndag og bearbeiding av Ulti sjokket. Og jeg tenker, kanskje vi sammen skal begynne å tenke på nye selskaper som kan hjelpe oss å tjene tilbake de tapte pengene?

27 Likes

En ting er sikkert. Det er større oppside i % i dag vs. før onsdag. Går aksjen til 30 kr er det en liten trøst for de som har kjøpt siste året men over 300% opp for nye investorer

2 Likes

Lolz

Et bullscenario fra dagens kurs er at selskapet blir slukt av big pharma fra nye og gamle slitne aksjonærer for 100 mUSD, for å fylle ut en patentportefølje og bygge en rask fot innenfor miljøet i oslo cancer cluster.

Det ville vel gi gjelsten en langt mindre smertefull exit, vet ikke hva snittet hans er?

5 Likes

BergenBingo har vist at kursen kan gå til himmels uten substans :crazy_face:

Spøk til side:

Dere som er helt ute - har dere mistet fullstendig troen på NIPU? Hvorfor har det snudd fra at BIRC var feil og UV1 funker - reduserte dødelighet med 27 % - til at hele dritten bare skal hives i søpla?

Prisingen av PCIB med RELEASE var basert på en liten indikasjon, samt et hypet samarbeid med AZ. Til forskjell fra P så har vi her en faktisk utført fase 2, randomisert, som viser forbedret overlevelse - de facto gullstandarden for kliniske studier.

Så - er det verdt null og niks?
Var det det universelle rasjonalet som var 93% av verdien?

Jeg får det ikke helt til å stemme. En EV på 6-700 MNOK + cash burde være helt innafor, imho.

13 Likes

Jeg synes det er vanskelig å være biotek investor. Vil så gjerne være med på å bidra til løsning på kreft mysteriet og har alltid heiet på Einarson og radforsk og det norske forskermiljøet. Det blir mye følelser kanskje og vanskelig materie for oss som ikke er forskere og besitter kompetanse. Alltid skjønt at det er stor risiko. Jeg også har nå tapt snart på alle biotekinvesteringer. Veldig mye bra biotekere og kunnskap her på tekinvestor! Mye læring. Takk for det. Fortsatt tro på norsk biotekselskap. Håper og tror det løsner for norsk biotek snart. Mulig det er å tro på julenissen? Men norske miljøer har fått det til før :pray:. Blir biased når en gjerne vil finne løsning og mener man har funnet innertier selskapet / teknologi. Menneskelig selvsagt. Vanskelig dette. Ønsker alle lykke til med forskning, investering i biotek eller annen sektor og lykke til med forskning og utvikling for kreftpasienter.

1 Like

Det var vel etter langvarig kursnedgang og en emi som omtrent nullet ut aksjonærverdiene på toppen av det igjen.

Jeg tror aksjen vill ligge mellom 10-20kr før NIPU update. Gode tall 20-30kr. Gode tall i Focus 50kr. Veien videre vil bli avgjort hvordan finansieringen blir. Får de henta penger til å avlese de to siste studiene pluss starta fase 3 studie med NIPU og FOCUS blir det jo svært gøy. Høy risiko selvklart

2 Likes

Dessverre tror jeg at finansieringsutfordringer blir liggende som en klam hånd over aksjekursen fremover. Og shortefond kommer til å posisjonere seg for videre failiure."

2 Likes