Tror svært få har satset mer enn 20 %, selv om jeg har sett de som har vært altfor skråsikre.
Da gjenstår å få lagt inn initium.
3. Results
3.1. Patient Demographics
We identified 172 patients diagnosed with melanoma, who were treated with the combination ipilimumab + nivolumab from January 2014 to July 2019 with a median follow-up of 12 months (range 1–72 m) from treatment initiation. Baseline demographic data are detailed in Table 1. The median age was 59 years, and 99 (58%) patients were male. Most of the patients had cutaneous melanoma, including head-neck and acral melanoma (n-116, 67%), 8 had mucosal melanoma (5%) and 13 (8%) had ocular melanoma. In 35 patients (20%) the disease presented at stage IV without a known primary. Half of the patients ( n = 85, 49%) had a BRAF V600 mutation, of whom 50 (30%) had a V600E mutation, 3 (2%) had a V600K mutation and 29 (17%) had an unspecified V600 mutation. One hundred and ten (64%) were treatment-naïve patients; of the 62 pretreated patients, 30 (48%) had disease progression on a single agent PD-1 based immunotherapy, and 47 (76%) had failed on targeted therapy with the serine-threonine kinases BRAF and MEK inhibitors. ECOG PS was 0–1 in 149 patients (92%), and 65 (38%) had elevated LDH. The mean number of disease sites was 2.5 (±1.7), and 68 patients (40%) had visceral sites (M1c according to the 8th edition AJCC), of whom 39 had liver involvement. Thirty-eight (22%) had brain metastases at treatment initiation.
3.2. Efficacy
The objective response rate (ORR) for the whole population, defined as rate of patients with complete response (CR) and partial response (PR), was 48%. The disease control rate (DCR), defined as rate of patients with CR, PR and stable disease (SD), was 55% (Table 2). Treatment-naïve patients had a higher ORR of 61% with a CR rate of 36%, whereas patients treated in advanced lines had lower ORR and CR rates (25% and 15%, respectively). The median time to best response was 12 weeks (range 0.4–131 weeks). At data cutoff, 101 (64%) patients had disease progression, of whom 31 (19.5%) developed brain metastasis.
Den svært seine progresjonsutviklingen i Initium kan skyldes at UV1 kan ha løftet effekt på noen føflekkkrefttyper som Nivo/Ipo ikke har noe særlig effekt på og at disse er overrepresentert i UV1 armen.
Det har kamuflert den reelle effekten av UV1 i Initiumstudien og utlignet forskjellen i armene.
Fair enough. For min del gikk jeg all inn, fordi det var det som krevdes for at payoffen skulle bli tilstrekkelig for å leve et videre økonomisk bekymringsfritt liv. Hadde jeg hatt mer, så hadde hadde jeg nok ikke vært all inn, hvis du skjønner? Hadde ikke vaska 5 mill her, om jeg hadde hatt det å leke med. Jeg putta inn det jeg kunne tape. Og det har jeg nå i stor grad tapt. Men jeg lever greit med det.
Handler nok til om mentalitet: For meg er det tristeste i livet mulighetene man ser tilbake på og ikke grabba med begge hender når de bød seg, f.eks den potensielle tenbaggeren (les: Ulti) man satsa så lite i at payoffen bare ble så som så. Nedsiden når man bommer er selvfølgelig at man blir wiped. Som jeg nå er. Det som er igjen, det kan jeg ikke tape, så det vil bli investert på andre måter, sikkert mye mer i tråd med din investeringsfilosofi.
Nå er alle i Ultimovacs heldige som bor i Norge hvor skattenivået på aksjer er såpass høyt med symetrisk virkning slik at dere får fradrag. 38% er nesten halvparten slik at man fint kan komme seg på beina igjen.
Men dere går glipp av renters renter effekten… Selv om de kanskje ikke så opptatt av den likevel, de som gikk all in. One shot.
Etterpåklokskap er verdens enkelste ting i finansverden. Man blir ikke rik av å spre porteføljen ut 50 forskjellige steder. Så forstår folk som går all inn, selv om det riktignok smerter veldig når det går galt.
Jepp. Slutt å sutre folkens. Løft blikket fremover
Åja. Kanskje litt uklart. Det som var investert (og er investert) i Ulti, det kan jeg tape. Bøsset som er igjen etter totalhavariet INITIUM beløper seg til et femsifra beløp, type en helt grei 2-3 ukers ferie for to. Så det er ganske uvesentlig om det òg går med i dragsuget.
Jeg har imidlertid også (helt urelatert til Ulti) også solgt en leilighet og de pengene skal jeg nok investere i påvente av nytt kjøp. De pengene kan jeg ikke vaske på biotek og drømmer.
Jeg kaller det bøss, fordi på torsdags morgen var det plutselig 1600% opp til der kursen var ved close på onsdag.
Det gjenværende beløpet blir dermed helt uvesentlig, sett med mine øyne.
Uansett, det er biotek: Kan du ikke tape pengene, så bør du investere et annet sted. Uavhengig av beløpsstørrelse.
Om jeg fikk er skrapelodd med 90% sjanse for å få topp premien, så hadde jeg kjøpt det for det jeg kunne tape.
Så jeg hadde gjort akkurat det samme i ULTI igjen, gitt den informasjonen som jeg hadde tilgjengelig.
Jeg er så gal at jeg faktisk tror ULTI har en fremtid og at INITIUM var en fluke med negativt fortegn.
Som Werner, så er den slumpen som er igjen nå, ikke noe jeg trenger å verne, så om hele selskapet går tits up, så er ikke det noe stress.
Det følelsen er god å ha.
Det eneste jeg lurer på er om det er lurt å selge alt, flytte pengene ut av og inn igjen på min ASK, så kjøpe aksjene tilbake.
Kan jeg realisere tapet på denne måten, og samtidig stå i ULTI?
Er det innafor?
Du må vel slette ASK’en også…dvs. selge alt på den, slette og starte ny konto. Med AF kan du vel imidlertid bare selge for å realisere.
Etter over 40 år som mer eller mindre aktiv i aksjemarkedet, ble Ultimovacs min største økonomiske fadese noen sinne. Jeg gjorde den fatale og amatørmessige feilen å satse alt på denne ene hesten. Jeg avslutter dermed nå min tid som aksjeinvestor. Har ikke mer penger å tape…
Nå må jeg heller fokusere på verdiene i livet som ikke måles i penger. Dette kunne jo også vært så mye verre. Jeg kunne f.eks. vært en av de involverte pasienter i stedet for en av de involverte investorer…
Men innrømmer likevel at dette vil ta tid å forsone seg med. For tiden plages jeg med selvbebreidelse og anger både før jeg sovner om kvelden og straks jeg våkner om morgenen. Skriver dette fordi jeg antar vi nå er mange på denne tråden som pines av denne katastrofe. Da hender det jo at det kan hjelpe å se at man ikke er alene i striden.
Tungt å lese, til syvende og sist “bare” penger, men er jo ikke bare bare det heller.
Such as it is, veldig mye omtale av ultimovacs i siste aksjesladder
https://soundcloud.com/user-368296438/bingotek-kollaps-ft-visitt-og-love-island
Sier de noe vettigt? De kan vel omtrent ingenting om selve caset?
Ingenting som har interesse for selve caset fundamentalt sett, bortsett fra at man får jo demonstrert at også en såpass belest kar som Erlend P blingser veldig med noen av detaljene, men for de av oss som skal være med i spillet for å redusere tap så mye som mulig så er det jo nyttig å få noe input på hvordan tradergjengen som kommer inn på bunn tenker.
Dette var virkelig trist. Gudene må vite hvor mye av tilgjengelige midler som jeg selv hadde synet om vi ikke fikk det siste runnet til kr 160. Grådigheten var til å ta og føle på. Drømmerier er farlig. Den lysten til å gjøre det ene store kuppet. For å kunne oppfylle drømmer for våre kjære.
Har hatt gleden av å dele investeringscase med deg flere ganger. Softox, Desert Control, Ultimovacs og må virkelig få takke for at du har vist deg å være hel ved tvers gjennom. Som er litt for sjelden vare på et slikt forum.
Liker at de tar med Holom sitt maniske perspektiv. Bear casen til DNB var 20kr, men så plutselig endrer de til 4kr.
Ja det er sant, den slakten var 100% på sin plass.
Ja Holom fremstår som en idiot i denne situasjonen.
Rockpus, av 3900 Nordnet kunder som satt i Ulti den tordagsmorgenen så er jeg sikker på at mange av dem har opplevd det samme som deg, meg selv inkludert. Som jeg skrev i et innlegg for snart 2 uker siden så hadde jeg på det tidspunktet 11000 aksjer i Ulti. Og som flere andre hadde jeg drømmer om hva en vellykket INI studie kunne bety for meg og mine økonomisk og følte meg relativt sikker ut fra alt vi leste og kunne tolke ut fra ledelsen i Ulti at dette kunne ikke annet en å gå veien. Drømmen om 1-3.000kr aksjen ved feks oppkjøp levde i aller høyeste grad (som den sikkert gjorde hos Gjelsten, Hagen, Sundt mfl uten at de var avhengig av det som oss lekmenn. Av en eller annen merkelig grunn klarte jeg allikevel å selge 6000 aksjer fredag 2. mars og nå takker jeg høyere makter for det. For hvis ikke hadde nærmer 20 aktive år i aksjemarkedet vært borte. Angeren for at jeg ikke solgte alt (med NIPU i bakhodet) er selvfølgelig der, men trøsten for at jeg tross alt lettet meg noe oppveier dette, selv om jeg totalt sett er tilbake post finanskrisen.
Nå må jeg løfte blikket, finne nye aksjer, ta ytterligere risiko for å bygge opp igjen det tapte, men denne opplevelsen vil sitte i lenge. Dette var brutalt.
Jeg vil, med liket som Whaussenberg, beholde «bøsset» i Ulti. Hvem vet, kanskje om 6-12 mnd står den i 50-100kr igjen. Om den går til 0,- spiller det heller ingen rolle.
Men totalt sett er vel dette noe av det mest brutale jeg har sett av kursslakt i mine 20 år i markedet fra den ene dagen til den andre, selv i bioteknologi, uten at selskapet har gått til skifteretten.
Jeg føler med dere alle som opplevde dette, og str på summene spiller ingen rolle, det er individuelt for hver enkelt, for hadde du feks 50’ på sparekontoen som du satset svir det like mye som 1mill eller 10.
Ha en fortsatt god søndag og bearbeiding av Ulti sjokket. Og jeg tenker, kanskje vi sammen skal begynne å tenke på nye selskaper som kan hjelpe oss å tjene tilbake de tapte pengene?
En ting er sikkert. Det er større oppside i % i dag vs. før onsdag. Går aksjen til 30 kr er det en liten trøst for de som har kjøpt siste året men over 300% opp for nye investorer