Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 4

Barnas BSU på biotek før avlesning🤣

1 Like

Det er bare for en av dem det står flere aksjer igjen. Fjerdingen med 400.000 aksjer. Kanskje han har solgt alle nå. Hvis ikke, så har han kanskje lyst til å ha et lodd inne.

Slik jeg har forstått det så var NIPU krevende av flere grunner. Det er en kreftform med dårlige prognoser. Og det er vanskelig å måle progresjon fordi kreften er flat og legger seg som en lag i vevet i lungene. FOCUS er på kreft i hode og nakke, og er forhåpentligvis enklere å vurdere.

Pluss at det var begrenset med tid for å få vaksinen til å virke. Det kan være samme problemer i focus siden de dør så fort.

Beklager om dette er et dumt spørsmål, jeg har lest det meste i både denne og fundamentaltråden men mangler fortsatt en del grunnleggende kunnskap om hvordan slike studier gjennomføres.

Når det nå er så mange i kontrollarmen i Initium som har unngått progresjonseventer, er det en mulighet å gjøre en form for tilleggsstudie på disse? F.eks se på om de allerede har antistoffer mot hTert uten å ha fått UV-1?

Canica også vel?

Uten å ha sjekket ordentlig, så hr vel ikke Canica noen i styret lenger (hun som satt har fått ny jobb og kunne ikke fortsette pga interessekonflikter). De var derfor “bare en stor eier”, da sender man flaggemelding når man passerer en grense, her 5 %. Etter det kan de fortsette å selge uten å melde noe mer i motsetning til de som har styremedlemmer.

Må ellers si at jeg er skuffet over at Hagen, Wihlemsen og Sundt har solgt på disse nivåene. Det er jo bare småpenger igjen her nå, og disse tunge salgene har bare forsterket elendigheten. :man_shrugging:

2 Likes

Det er fullt forståelig at de selger. Før INITIUM-avlesningen var Ultimovacs en seriøs investering, med en spennende teknologi og store ambisjoner. Nå er det småtradere som tar over skuta. Ingen seriøse vil satse store midler på dette og vil ikke være bekjent av å ha pengene sine i et, nå, så spekulativt selskap.

3 Likes

Skjønner ikke at det er grunn til skuffelse over at store investorer kaster kortene når biotek feiler.
Uten å peke på Ulti spesielt, kan det jo være smart å ta tapet og gå videre - i stedet for å håpe at Lasarus-effekten skal slå inn.

Det sitter fortsatt mange gamle aksjonærer i de andre biotek-selskapene som har gått på snørra de siste årene. I beste fall er Lasarus forsinket. I verste fall har man kastet bort tid og enda mer av arbeidskapitalen.

Når det er sagt er Ulti litt spesielt siden man fortsatt savner en god forklaring på hvorfor studien feilet.

2 Likes

Det snakkes mye om at uv-1 ikke har effekt.

Har uv-1 ingen effekt og soc forbedret seg ?

Eller har uv-1 effekt og kontroll armen over prestert. ?

De fleste ser ut til å mene at initium er bevis på at uv-1 ikke har effekt.

Hadde begge armene kommet inn like over 11 mnd mpfs og likt ellers så hadde jeg forstått det. Men burde det ikke tilskrives noe at kontrollen er ulik historisk behandling. Dette må da være breaking news for BMS men jeg tipper de tilskriver det tilfeldighet.

3 Likes

Alt avhenger av eventsfordelignen og fordelingen av frafall. Det er spuriøst av ledelsen å tro at de skal kunne sitte på dette fram til ASCO, gitt situasjonen, selv om de skulle være anbefalt av CRO/andre å gjøre det. Derfor så forventer jeg en bm anytime. Aksjen burde pauses.

Hva synes dere?

Vil du Henrik og Werner burde ta affære?
Werner virket jo å være skodd for å kjøpe ytterligere i dag, men jeg selger ikke aksjene mine tilbake til han igjen før 15/etter bm.

virker som einarsson og er i sjokk, er det noe som kan være oversett som gir Uv1 effekt med ipi og nivo som ikke vises?

La oss håpe det. Og det er nettopp den tilnærmede vantroen hos flere av de sentrale aktørene som gjør at jeg ikke får dette til å stemme helt.

4 Likes

Tror ikke det er noe galt. Tror alt stemmer. De kan jo ikke levere fra seg slikt uten å sjekke alt grundig.

Men jeg tror tidspunktet for studien gjorde at populasjonen var annerledes (selv om de var ihh inklusjonskriteriene).

Derfor denne helt usannsynlige outcommen.

NIPU har jo bevist at medisinen virker. Blir spennende å e om den virker i FOCUS og.

Men iNITIUM er nok fail, uavhegig av årsak. Så da blir det sikkert mye smalere annvendelsesområde?

Flere av de store har jo sittet i styret og jeg hadde trodd de så en verdi i de andre forsøkene og eventuelt også TET plattformen som gjorde at de vurderte selskapets verdi til litt mer enn sub 10-kroner. Så jeg synes det er skuffende, men skjønner jo også at de håndterer sine verdier slik de selv synes de er best tjent med, men jeg skjønner ikke regnestykket deres.

Jeg hadde selv planlagt å selge i område 30 - 40 kroner når Initium feilet, og trodde det ville vært et worst-case nivå. Men tok feil der, og har inntil videre valgt å sitte på tross av at tilliten til selskapet i markedet nå virker å være null.

5 Likes

Sjansen for at det ikke stemmer er nok liten men Ultimo leverte resultatet dagen etter så de kunne ikke vite om det var noe feil eller ikke da børsmeldingen kom.

Man kan jo alltids håpe at det er noe selskapet finner som gir mer svar i positiv retning.

Ville tatt seg ut om local review kom med kontra og sa HR 0.64 som i NIPU :slight_smile:

3 Likes

På med foliehatten😬

Kan det tenkes at resultater var så bra, at noen ikke ønsker produktet på markedet??:crazy_face:

3 Likes

Kjøpt av Janus?

1 Like

har en magefølelse på at local kommer med kontra

1 Like

Hva hadde skjedd OM det ble gjort noe feil, og man finner ut av det? Om kursen pga det hadde tatt av. Alle som har solgt, ville noen vært erstatningspliktig?

Spør fordi jeg har null aning.