Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 4

Det er riktig. Men hvor ofte får man dem? En venn tipset meg om Algeta og kjøpte selv for 10.000 og innkasserte 130.000. Jeg glemte hele greia😅

Nå skal det sies at jeg har noen lodd i Nykode. Grunnen er at de ikke har noen av mine røde flagg foreløpig. Ikke noen synlig short, gode parneravtaler og god økonomi. Den kan fort gå bra om det går veien.

JPM kjøpte 1,2mill aksjer på dagen alt raste


Står vel i stil med shorten som ble kjøpt tilbake.

Ihvertfall så lenge pasientene selv vet hva de fikk, så er alt mulig. Har en snikende følelse av at initium 100% blind, ikke stemmer helt.

Konspi? Ja. Allikevel føler jeg at noe ikke stemmer, uten at det betyr noe som helst.

FA fortsetter å kjøre på.

Ikke noe bedre med e24…

Mer nyansert i DN
https://www.dn.no/bors/ultimovacs/oslo-bors/canica/ultimovacs-flukten-fortsetter-hagens-canica-har-kvittet-seg-med-alle-aksjene/2-1-1610973

1 Like

Litt meir om når vi kan forvente å få meir informasjon om data.

1 Like

Jeg har sett det vært en sak i andre selskaper at pasienter og pårørende har diskutert sin situasjon på sosiale medier generelt og mer spesielt i grupper på Medhelp.

Et større selskap som Janus vil sikkert systematisk forsøke å snappe opp det de kan av informasjon fra slike steder.

Hvor mye det er å hente er usikkert, men det er nok en av mulighetene som benyttes for å skaffe seg et bilde av situasjonen.

1 Like

Betalingsmur, men:

Det var positive artikler i sånne tidsskrift jeg ventet på som en robust trigger etter PE met, desverre ble det ikke sånn:

https://twitter.com/ByLizC/status/1767143811631702268

4 Likes

Men den informasjonen vil jo vi på dette forumet kunne lete fram også? Hvorfor er Janus flinkere til å snakke med folk og ha rett mann på rett plass, i forhold til flere tusen brukere av dette forumet. Vi som skriver her er jo til og med norske, det bør derfor være enda kortere vei til forumet enn til Janus.

80/20 regelen står seg vel på dette også, at det er maks 20% av medlemmene som har postet i tråden som har tatt inn minst 80% av informasjonen og dybdestatistikken?

(Med en veldig hard kjerne på typ ~10 medlemmer som har produsert veldig mye)

1 Like

Kanskje, men mye tyder uansett på at Janus må ha skaffet seg informasjon som andre / oss på forumet her ikke har hatt tilgang til.

Spørsmålet er hvilken informasjon, hvor og hvordan. Finnes det lukkede grupper med pasienter som deler info?

I ytterste fall kan jo et selskap opprette en lukket gruppe og forsøke å invitere relevante folk inn.

Forsøker kun å tenke litt bredt for å grave litt i dette mysteriet.

Det er noe som lukter litt fishy.

2 Likes

Savepig, jeg tror det er nettopp den typen tabeller Janus kan ha brukt. De kan fort ha tenkt dette har vært forsøkt før, og det høres ut som “to-good-to-be-true”.

4 Likes

Jepp. Jeg har ikke på meg den særlig konspiratoriske hatten her at de liksom skulle sitte på ulovlig informasjon, det er en ekstrem nedside for et sånt selskap å skulle bli tatt i kriminell aktivitet for et så trivielt play.

De så et bet de syntes var attraktivt, og de har både doktrine og kjøttvekt til å spille spillet sånn som de vil, og så er jo spillet i utgangspunktet rigget i deres favør.

8 Likes

Den var vel open label og ikke blindet?

1 Like

Hva tenker du er ulovlig informasjon?
Jeg tror ikke det det er konspiratorisk om slike firmaer har type detektiver som sonderer terrenget - følger med på test-steder, snakker med leger og sykepleiere.
Jeg tror ikke det er ulovlig å gjøre slikt.

3 Likes

Blindet, som i blindet for Ultimovacs. Og dermed også alle andre. Eller kanskje bare “de fleste”???

2 Likes

Der er vel ingen, der tror på, at JH som de eneste med interesse i aktien, ikke havde hørt, at al statistik pegede på, INITIUM-resultaterne ville være nærmest historisk stærke. Hvad siger succesraten omkring små firmaer med ikke-professionelle investorer, der mener, de har et fuldstændig revolutionerende produkt på vej indenfor kræft? Det kunne godt være en omvendt indikator, et tegn på noget var galt, at sandsynligheden skulle være så høj, og alt så rosenrødt ud.

Konspirasjonsteori-warning! (Bør ikke tas seriøst)

Ingen eventer meldt på 10 mnder, når var det Janus startet sin short? Ca. samme tid. Coincidence?

Har Janus blokkert meldingene om events via bestikkelser eller på andre vis? Har Janus fått beskjed om at det ikke var eventer å se allerede da? Har Janus samarbeidet med klinikkene om å melde feil?

Håper Ultimovacs klarer å avkrefte alt dette. Selv om det da ville betydd at PE not met og HR 0,95 ville vært korrekt. Håper bare det ikke var noe skittent spill.

1 Like

Jeg mener det ikke er noen ide å diskutere Janus.
De satte en short og vant.

Nå er det veien videre som betyr noe. Når får vi melding fra selskapet?

6 Likes

Studie designet med denne trippelkombinasjonen var lite gjennomtenkt. Pga dette er milliarder av kroner gått tapt. Har beholdt 20% av aksjene og lagt dem i en skuff. Så får vi se hva kursen er om et år eller to.
I mellomtiden får vi håpe på Lytix, der det ikke er Radforsk folk som roter det til.

1 Like