Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 4

“Vi som skriver her er jo til og med norske, det bør derfor være enda kortere vei til forumet enn til Janus.”

Burde det ja.

Hvem er det som har solgt 100K til seg selv 2 ganger i dag, mon tro? En god mulighet for å ferske en shorter-jahvel - om vi ber børsen sjekke (så får vi jo ikke svar).

Hva mener du egentlig?

Janus er ute.

De eneste som shorter nå er disse, alt under grensen er bøss:

Er det mulig at Janus har gjort en utsrakt bruk av KI for å samle data, gjøre analyser og trekke slutninger?
Men uansett om Janus har hatt ren flaks eller basert sitt veddemål på kvalifisert gjetting, så fjerner vel ikke det fakta at UV1 ikke leverte godt nok? Og da er det vel ikke Janus sin feil at det skjedde? Eller?

Nå begynner ihvertfall jeg å bli lei av alle konspirasjonsteorier knyttet til Janus og Short.
Kanskje administrator kan opprette en egen tråd for short-konspiratørene, så kan de få kose seg i fred der? Hva tenker folket? :slight_smile:

5 Likes

Var noen som sa at 97% av studier feiler? Så hvis de vedder mot 30 studier, så vinner de 29 og taper 1? Jo kortere short, jo mer bang-for-the-buck.

2 Likes

Jhh… Janus Henderson Holding? :open_mouth:

1 Like

Så du tenker at de baserer seg kun på ren sannsynlighetsberegning?

1 Like

Er nog endel i kalkylen det ja

Kunne uv-1 levert bedre ? Mpfs ikke nådd i noen av armene.

Uv-1 leverte ikke bra nok ift kontroll armen. Men hvor er feilen det lurer jeg fryktelig på. Er feilen i uv-1 eller i kontrollen. Får vel aldri svar på det.

Kursen kryper sakte, men kanskje ikke så sikkert oppover. Dersom vi skal opp på nivået før stupet, må vi opp nesten 1500 prosent. Så det er et stykke igjen.

Og hadde man ingen kunnskap om kontrollarmens gode prestasjoner på et tidligere tidspunkt? Og dersom man hadde slik kunnskap, ville det da ikke vært stor risiko forbundet med å utfordre det nivået? Så stor, at man kanskje hadde kommet bedre ut av det med å fokusere sterkere på andre kombinasjoner av UV1 og andre kreftformer?

Nei.de trodde melanom.var sikreste kort. Ingen her inne forutså den utviklingen i kontroll armen.

1 Like

Noen som har link til Janus aksjer?, skulle hatt kjøpt noen kasser… :blush:

Hørte nettopp Radium episode 296. Roen og de gode svarene til Einarsson gjorde at jeg kjøpte et lodd. Litt av en tid å bli aksjonær i Ultimovacs for første gang.

#pray

2 Likes

Jonas Einarsson i starten av dagens Radium podcast (som omhandler BGBIO):

  • Hvordan har helgen vært og har du begynt å se litt lysere på livet enn da vi spilte inn podcast seint fredag?

  • Ja, neida, det har vært en travel helg , det er mye å ta tak i, og mye å finne å finne svaret på, så vi jobber, relativt intenst, og så, dette er Ultimovacs vi da snakke om nå, og så kommer vi ut med mere nytt etterhvert som vi får lagt løpet videre, men vi jobber intents, og ser fremover.

EDIT: på slutten (sorry for feilstaving osv, det ble skrevet litt “on the fly”… :cowboy_hat_face:

Har du fått noen ytterligere tilbakemeldinger når støvet liksom har lagt seg litt?

  • Tilbakemeldingene jeg har fått er stort sett det samme som jeg har, veldig overrasket over resultatet, vi forstår ikke dette med kontrollarmen som plutselig gjør det mye bedre enn alle andre skulle si, kanskje vi hatt real world data for alt jeg vet, og selvfølgelig en skuffelse det vaar jo store forventninger, og så tror jeg vi nå har fått at, ok nå må dere få littegranne tid, og både se på dataene, vente på og oppdatere data på survival på NIPU, utlesing av FOCUS. Og så får vi ta en fot i bakken, og så får vi se når vi har samlet alt dette. Hvordan veien videre er, og jeg håper og tror at det er en vei videre, absolutt, men vi må ha litt tid på å finne ut…finne veien

Martin Olin (BGBIO):
Det tror jeg er veldig klokt, det måste man jo gjøre, man måste forstå den overraskning som ligger her i elemnentet, det er jo inte ford at Ultimovacs approach nødvendigvis inte virker, det var bare ikke bedre. Og da måste man jo forstå - hvorfor var det ikke bedre, i mot forventning.

Vi har fått inn et lytterspørsmål om det, og det ene går på når har dete klart noe data, vet dere det, som man går ut med?

  • I løpet av dette året så får vi både avlesningen - oppdatering og avlesning, som jeg har forstått, på NIPU.

Jeg tenkte på INITIUM

  • Det vet vi ikke, og hva vi skal gjøre videre, både i oppfølging og tolking av disse dataene, det må jeg sette meg ned med Jens Bjørheim og co og så må vi vudere det, så skal vi komme med det så fort vi har noe, men per i dag kan vi ikke si noe om det.

Neste del av det spørmålet er om pasientene i begge armene fortsatt får behandling og blir fulgt opp videre

  • Pasientene blir selvfølgelig fulgt opp og får behandling videre. De får ikke noe mer vaksine, men de får akkurat den samme (standard) behandlingen. Hvordan vi skal følge opp og hvilke data vi eventuelt skal samle inn, det må vi også se litt nærmere på. Men det er jo ikke sånn at pasienter som er med i en studie som ikke gir gode nok resultater ikke blir fulgt veldig nøye opp.
4 Likes

Hvis den setningen der er nok til å sette fyr på aksjen, skal jeg jaggu sitte med “vekslepengene” mine videre fremover. Var litt av et kurshopp som kom nå, og ser ikke bort ifra at det har sammenheng med Einarsson sine kommentarer nettopp.

1 Like

Jeg har nå begynt å komme over den store nedturen , tar noen dager dette her…
Venter på mer informasjon fra selskapet så blir videre ""strategi “” deretter.

Om jeg skal tolke Einarsson her har begge armer gjort det bra. Rett over 50% har nådd platået.

Det kan jo innebære at uv-1 armen har gjort det litt dårligere enn forventet og kontrollen bedre. Akkurat den episoden blir jeg ikke akkurat oppglødd av.

Så hvis man gir UV1 til alle innbyggerne sine, sånn som fluor i tannpastaen, så vil man kurere kreft ved at man stopper å bruke UV1 når man har fått påvist kreften. Case løst!

Noen har lurt på om man avsluttet studien for tidlig. Her blir det i alle fall bekreftet at UV1 er avsluttet.

1 Like