Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 4

Ja, vet ikke hvordan man skal tolke det? Det er kanskje helt normalt, man “bare får” vaksine, og så “ser vi hvordan det går”? Over en gitt tidsperiode.

"UV1 vaksinen: Før hver vaksine, får du en injeksjon med sargramostim på samme sted som har til hensikt å forsterke virkningen av vaksinen. UV1 vaksinen settes i overhuden på magen. Vi gir åtte vaksiner fordelt på 73 dager, hvorav tre vaksiner i den første behandlingsuken.

Nivolumab og ipilimumab: Begge medikamentene administreres på samme dag og blir gitt i en blodåre i armen hver 3. uke i 12 uker (4 ganger).

Etter avsluttet behandling med studiemedisin fortsetter du med behandling med nivolumab alene hver 4. uke, så lenge dette blir vurdert som nyttig for deg."

5 Likes

Om UV1 ikke viser seg å fungere i 1 linje behandling ettersom CPI allerede gir så bra effekt at det ikke er mer å hente men UV1 hjelper der CPI sliter. Kan det da vise seg at UV1 kan bli brukt som siste mulighet for alvorlige syke pasienter hvor CPI ikke klarer mer. At man vekker til live hele immunforsvaret.

Litt mer konspirasjon: Kan det være at kontrollarmen som skulle hatt noen daglige kapsler med standard Placebo i stedet har fått doser med Placebo Forte?

placebo

tja, men , om kanskje ble dette fulgt. UV1 vaksinen: Før hver vaksine, får du en injeksjon med sargramostim på samme sted som har til hensikt å forsterke virkningen av vaksinen. Hvor stor, og sterk er dosen, …et egge-glass

Værre fomo nå en for ei uke sia jo😅. Har liksom akseptert nedturen. Vet ikke om jeg greier å akseptere en evt opptur på utsiden, i tillegg…

2 Likes

Hvordan kan da HR bli 0,95?

Spesiell sluttauksjon i dag. Brukte over 4 minutter over tiden.

Meget spesiell sluttauksjonen både 4 minutter over tiden samt kjørt betydelig ned fra siste handel før auksjonen. Noen som tydelig skulle bremse kursoppgangen som var i emning.

1 Like

Har ikke lest alle innlegg etter skuffelsen, men Jens hadde jo en teori med denne fyrstikken, kan det vise seg at denne teorien var feil?

Ulti testet vel ut flere dosenivåer tidligere, det var vel blant annet 300ug og 700ug der høyere dose viste bedre respons. Ulti endte vel opp med 400ug dose i studiet? Mulig jeg blander her mellom studiene, men kan det ligge noe i valgt dosenivå?

oppsvinget kan delvis tilskrives støtten fra rundt 4000 småinvestorer, som tilsynelatende overså de potensielle varseltegnene.

3 Likes

Stupet, ta en dukkert, dyp sådan.

I INITIUM-studien viste resultatene at UV1 ikke tilførte noen effekt, heter det fra selskapet. Jens Bjørheim, medisinsk direktør i Ultimovacs

Det som kan være spennende i denne sammenheng er hvordan kontrollarmen presterer i forhold til UV1 på enda lengre sikt.

2 Likes

Problemet er at langtids overlevere i melanom lever i åresvis.

Å, som han koser seg nå Hans Anderssen :face_vomiting:

Alle de “dumme småsparerne” var fryktelig naive som overså “varseltegnene” som NIPU-resultatene var ja. :roll_eyes:

Forøvrig trist nivå på finansjournalistikken når man dytter ut børskommentarer før børsslutt, logger av og går hjem:

“Vaksineselskapet, som i forrige uke kollapset på Børsen, er blant dagens vinnere på Oslo Børs” og “Ultimovacs ble en av dagens vinnere, med en kursoppgang på 17 prosent”

https://www.dn.no/bors/ultimovacs-opptur-pa-oslo-bors/2-1-1611000

15 Likes

Standard behandling har vel kanskje blitt såpass bra, i de “enkle” tilfellene at UV1 ikke gir så mye tilleggseffekt? Det holder med standard + paracet.

Men da kan vel UV1 heldigvis(ref NIPU) gi effekt i de vanskeligere indikasjonene. Vi får følge med videre i NIPU og de kommende studiene.

Var vel kanskje litt motsatt av hva man hadde tenkt🙂

3 Likes

For min del sitter jeg med aksjene grunnet FOMO. Det er jo selvklart ikke beste strategi men jeg sitter enda med ett håp at det kan komme en melding fra selskapet i positiv retning.
At kontroll arm overgår historisk data med 300% er jo rimelig utrolig så kanskje det finnes noe selv om sjansene er små.

3 Likes

Ja, BGBIO har vel gått “den viene” etter at bemcentinib feilet. Nå fokuserer de vel på STK-11.

Fuck det lort - me too:
Jeg ble wiped. Felt av egen grådighet.

7 Likes

Dette hører ikke hjemme på denne tråden, men bemcentinib har ikke feilet.

1 Like

Ble wiped ut jeg også, men en ting er pengene som er tapt. Det verste synes jeg er at penger som er investert i håp om en bedre behandling av kreftpasienter ender opp i lomma på shortere som ikke skyr noe for å sikre seg mest mulig.

10 Likes