Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 4

Følger du ikke med Christian? :slight_smile:

9 Likes

Interessant. Forrige selskap jeg så på som drev med mindre enn 12 mnd finansiering var SoftOx. For å si det sånn, det er ikke et godt tegn.

Btw, Einarsson er styreleder, mens det altså er CFO som selger. Hvem av disse har best oversikt over finansene. :stuck_out_tongue:

1 Like

Så du sammenligner Ultimovacs med Softox intet mindre… Det er ikke forskjell på ledelse og eiere i de selskapene :roll_eyes:

Finansieringen begynner å bli lik, noe jeg tviler på at CFO i Ultimovacs er komfortabel med. Det er en grunn til at CFO solgte.

1 Like

Kan det være andre årsaker? Flytte til annen konto? Heldig du som vet årsakssammenheng i dette tilfellet

Kan jo være tvangssalg, er ikke sikkert likviditeten i selskapet hans er så god etter 95% fall.

Nå er det du som spekulerer :stuck_out_tongue:

Hvor henter du disse tallene fra? Har du drømt? Krystall kule?

Fra emisjoner i andre biotek selskaper med mislykkede prosjekter her på Oslo børs. Rabatten pleier å bli riiimelig stor.

Det kommer ingen emisjon nå og det blir emisjon etter nipu/focus.
Om disse feiler skal vi være glad om emisjons kursen blir 3kr. Om nipu og focus leverer blir jo situasjonen noe helt annet.

Det er jo også en mulighet at selskapet legges ned.

Selskapet kommer også til å spare penger som i følge dem vil gjøre at de har penger nok til godt inn i 2025.

At man diskuterer emisjon er kun fordi man ikke har kunnskap og egentlig unødvendig å diskutere. Alt handler om studiene, Ini hva skjedde? Er Nipu data så god som vi håper på? Og vil Focus levere…

Det er kun de 3 spørsmålene alt handler om for selskapets vei videre

10 Likes

Nå blir det endel forutsetninger her… De har fortsatt endel skudd på mål og da. Hadde de andre du refererer til det?

Hvis du ikke tenker emisjon emisjon emisjon når det kommer til selskaper med lite cash og høy cash burn… Vel, da kommer du ikke til å være en glad investor i framtiden. <12 mnd cash er et stort rødt flagg.

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

De har hatt to skudd på mål hvorav det ene traff med så stor usikkerhet at det vel var 20% sjanse for at det var tilfeldig? Og nå et studie hvor det var null effekt? Sannsynligheten for at neste studie viser stang ut må jo virkelig ha økt enormt (derav aksjekursen).

BTW, så har Einarsson en helt klar agenda. Han må få selskapet til å se solid ut. Berolige markedet. Han sa de skulle “snu hver stein” (parafrased) for å se om de fikk pengene til å strekke inn i 2025. Hvis det ikke lykkes, så har de bare penger ut 2024 og vi er tilbake til at <12 mnd penger er ikke noe en CFO ønsker å se.

2 Likes

Nå drar du konklusjoner som INGEN er istand til å ytre angående UV1. Forklar meg gjerne hvordan du vet dette

1 Like

Den må du nesten edite, eller bør den flagges. Dette er jo rent jug i værste fall. Håper du bare har formulert deg klønete?

Hvis du siterer hva jeg har sagt som er feil og sier hva som er rett, så tar du diskusjonen litt videre.

1 Like

Nå er det du som kommer med ekstraordinære påstander, så den byrden er nok på deg :wink:

Edit: det argumentet du kommer med under kjøper nok selv ikke du…:stuck_out_tongue:

Problemet mitt er at jeg ikke vet hva dere mener er feil. :stuck_out_tongue:

“Du juger” er noe man pleier å høre i diskusjoner i barnehagen.

Poenget er jo ved positiv NIPU og Focus vil interessen være større en ved feil. Husk, selskapet er verdt så å si ingenting nå. Om kursen er på 1kr fordi man behøver penger så kan man kjøpe halve selskapet for 16 mill og delta i emisjon.
Jeg har liten tro på at det blir dumping emisjon om nipu og focus slår til

1 Like