Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 4

Der er vi jo helt enige, jeg bare setter spørsmålstegn ved at de kommer dit uten å kjøre emi. 8,5 mnd cash er det CFO har sagt også har styreleder sagt at de skal snu hver stein for å ha penger for å komme seg til 2025. Styreleder har ikke sagt at de har fått det til og CFO solgte alle aksjene sine.

Slik fanden leser bibelen :wink:

Altså å spekulere i intensjonen til CFO når INITIUM feilet på primærendepunktet er litt søkt. Han som alle de andre som solgte solgte fordi INITIUM ikke leste av positivt på PFS. I det ligger det selvsagt også da at kapitalisering blir mye vanskeligere og mye annet, men den støyten fikk vi allerede fra 118kr-8kr. Å spekulere videre blir bare gjettelek, om han ville sikre skatten i 2024 av andre grunner, eller mistet helt troen er bare noen av mulige svar.

Det kjipeste for aksjen er ikke at CFO har solgt, han stiller aldri med noe mer enn et ønske om egen vinning. Det som er kjipt er at mange av topp 10 solgte. De trenger man for kapitalisering videre.

Nå hviler mye av caset på hva Gjeldsten Holding AS gjør. Velger de å øke ser caset lyst ut herfra, velger de å sitte og deltar i emisjonen så er det også bra. Velger de å selge er det lite igjen å drive for. Så spørsmålet er egentlig bare om de vil satse videre, og i hvilken grad.

Hittil er kommunikasjonen deres at de vil satse videre, for å syne FOCUS. Det er godt nok. Men de skal ha et styremøte i disse dager hvor de velger endelig strategi. Det blir veldig viktig, og vi får kanskje ikke vite noe mer om det, annet enn at de sitter stille eller ikke.

3 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Tror ikke du trenger å spekulere i Christian sin intensjon altså. Han er en ærlig kar.

Hvis jeg skal gjette før Christian skriver så er det slik:

Han eier ikke aksjer og skjønner ikke hvorfor vi gjør det. + har litt bad feelings fra et tap på nedgangen som de fleste av oss.

5 Likes

Jeg pleier alltid å se på hva ledelsen i selskaper gjør med aksjene sine når jeg vurderer investeringene mine. Er det virkelig ikke noe du pleier å gjøre!?


De to studiene som altså feilet og hadde stor usikkerhet har UV1 blitt parret med samme behandling. i FOCUS, så er UV1 blitt parret med en annen behandling. Kanskje litt mer interessant å se på den? Når er det den forventes å leses av?

1 Like

Primary endpoint og secondary endpoints leses av 12 mnd etter inklusjon av siste pasient, så i høst. Det er tidsbestemt, så kommer uansett da. Skal sikkert presenteres, så blir PE met/not met der også.

Kan også nevne at litt av min trade hviler på FTF tilbakekalling av aksjer til short før 18. april GF:

Har sett slik tilbakekalling tidligere i Norwegian, hvor aksjen steg 100% på en dag.

3 Likes

Det stemmer ganske bra :smiley:

Jeg solgte på 11 kr og lurte på å gå inn, også postes det et kjempstort rødt flagg her også kommenterer jeg det. Jeg hadde da gått inn for å se om jeg kunne kapitalisere på den typiske pre-avlesningshypen som pleier å komme i biotek. Spesielt i utbombede aksjer, så pleier de å være spektakulære. Risikoen når jeg egentlig forventer en emisjon når som helst blir for høy. Gidder ikke miste 50%+ over natta en gang til.

Btw, posisjonen min i U var relativt lite i forhold til porteføljen, så joda, det svei litt, men merker det sånn eeeegentlig ikke. :stuck_out_tongue:

6 Likes
  1. august 2023 ble siste pasient i FOCUS dosert, så 12 mnd + litt vask så er vi i slutten av august, begynnelsen av september. Secondary Endpoints er PFS på 6 mnd, men man kan jo håpe de har begynt å vaske litt før 3. august. Det man venter på til 3. august 2024, er OS, og det er er jo ganske binært / enkelt å telle.
3 Likes

Tipper vi ser 6,9kr så du kan sikkert vente på det hvis du vil :slight_smile: Men jeg vet jo ikke da.

Du kan være trygg på at det ikke kommer emisjons-melding, men det kan komme melding om at Gjeldsten Holding har solgt eller kjøpt. Det vil ha enorm påvirkning.

Så, jeg burde vente til midten av sommerferien hvis jeg skal kjøpe på en pre-FOCUS hype altså. Da er det relativt kort tid det er mulig for U å kjøre en emisjon. :see_no_evil:

Og ja, midt i fellesferien, så er ofte aksjer som dette rimelig døde :stuck_out_tongue:

1 Like

Død er bra her, jo mindre omsetning, jo bedre potensial, men ja, vær obs på short-interessen. De kan gjøre veien mellom VIPs ganske kjip, så man kan jo unnslippe mye kjedsomhet ved å bare vente også. :slight_smile:

TENDU og NIPU før sommeren, FOCUS etter sommeren.

Kommer de to første inn negativt får du gratis aksjer i sommer.

Kommer dem inn positivt gjetter jeg på kurs 20-30 i sommer.

Ulti er det sprengkraft i. Gammel kjærlighet ruster ikke, og tennes flammen på nytt er det mange som vil inn igjen.

3 Likes

Hvis de venter med emisjon etter avlesing av de neste studiene, risikerer de at alle verdiene blir utradert om også disse studiene feiler. Hvordan skal de klare å hente penger da? Ikke at det er enkelt nå heller, de må gi en heftig rabatt uansett. Spørsmålet blir da om de skal gi rabatten nå, og krakke kursen enda mer, eller vente og se ting an, som de tydeligvis har bestemt seg for.

Føles som pest eller kolera :eyes:

3 Likes

Alle studiene deres bruker UV1. Hvis TENDU, NIPU og FOCUS har feilet, så er vel sannsynligheten for at UV1 funker så lav at de like gjerne kan legge ned? Det kan være det som er logikken.

1 Like

Var ikke det store håpet at UV1 kunne fungere universelt på kreft (“All you need is U”), og at prisingen/hypen bar preg av dette? Det er vel dessverre ikke så mye som tyder på at det er tilfellet lenger?

1 Like

Feiler de neste studiene er det vel ikke stort de trenger penger til og det betyr vel kroken på døra for selskapet. Kjører de emisjon regner jeg med det blir etter positive resultater på høyere kurser

3 Likes

Hvis ikke de neste studiene viser effekt, er det ingen forutsetninger for videre drift.

7 Likes

Du skal ha for utholdenheten iallefall Christian. Sjelden å se en slik hagle-ladning med negative innlegg på kort tid. Jeg har iallefall skjønt hva du mener nå :sweat_smile:

2 Likes

Bytt ut TENDU med INITIUM der, så blir det riktig.

Men ingen tvil at dersom OS i NIPU ikke går i riktig retning, samt at FOCUS feiler på endepunkt og viser like svake signaler som INITIUM, så blir det komplett umulig å hente penger, og en styrt avvikling av selskapet er nesten helt garantert.

Edit: Ser at mange rakk å skrive det samme før meg.

Men det første som forhåpentligvis skjer nå, er altså at selskapet skal dele det de kommer fram til etter å ha sett grundigere på data fra INITIUM, snakket med klinikere som har vært med i studien, andre KOLs osv.

12 Likes