Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 4

Det er vel strengt tatt kursmanipulasjon med løse påstander dere driver med her nå?!

Ganske freidig å kjøre på slik etter at mange har blitt så og si wiped!:cold_sweat:

1 Like

Bare t.o.
Finansdirektøren i Gjelsten Holding kjøpte 15 000 aksjer viser listene fra 13. mars.

6 Likes

Ja, det holdt kanskje nå :stuck_out_tongue:

Fikk oppklart endel ting for min egen del også. Bl.a. at Focus kan være interessant og at avlesning skjer i høst og at U kan i neste Q-rapport eller årsrapport kan si at de har penger til 2025.

  • Annual Statement 2023 Thursday - March 21, 2024
  • Quarterly Report - Q1-2024 Tuesday - May 7, 2024

Jeg forventer å se kommentarer her om hvor lenge de har cash. Om de fortsatt sier ut 2024 eller f.eks. H2 2025 er jo kanskje det jeg hadde sett først etter for å si det sånn.

5 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Greit å diskutere åpent, men det ‘haglet på med mye negativt’, uten særlig mye substans…har sett slikt koordinert angrep fra flere forumdeltagere på en annen tråd her inne tidligere…kan bli stygt da det åpenbart kan påvirke folk når man ‘kjører på slik’…

Beklager selvsagt og sletter avstemningen hvis jeg har tatt feil av intensjonen…

Med en gang man begynner å spekulere i folks motivasjon for å skrive det ene eller det andre, så sporer alt av og blir uinteressant. Man må forholde seg til hva som faktisk blir skrevet. Om man mener det er innholdsløst, tendensiøst eller feil, så adresserer man dét i et svar fremfor å spekulere i bakenforliggende motiver.

19 Likes

Det er riktig mtp. nåværende organisasjon: men jeg regner med det er et brukbart underskudd her som er fremførbart, og børsskallet er også verdt noen kroner. Finnes mange eksempler på at børsskall blir slukt og rebrandet til noe annet [Clavis ble f.eks Aqualis / Vistin Pharma].

@Christian er hel ved, så det trenger ingen å lure på :slight_smile:

Ta gjerne en kikk på forumreglene også for litt veiledning rundt hva som er greit å skrive.

5 Likes

image

2 Likes

Ser fram til data på BRAF-mutasjoner, histologiske subtyper og DOR-data.

Finnes det forklaringsvariabler her, mon tro?

Ganske store forskjeller på effekt i subtyper og ulike mutasjoner. Mer granulerte data gir svar. Det blir stay or go for min del når dette kommer på bordet.

4 Likes

Det mest spennende i første omgang er hva Gjeldsten Holding AS gjør, litt lengre fram er det bekreftelse av at NIPU studien forlenget overlevelsen 27% eller mer. Slik jeg forstår grafen er det mest sannsynlig, da det var mange flere overlevende i eksperimentell arm enn i kontrollarmen der:

image

NIPU hadde 59+59 pasienter ved 0 tid i behandlingen. I dette chartet hadde median-pasienten vært i studien i 17.3 mnd, og den som hadde vært kortest i studien hadde vært med siden januar 2023, så 8 mnd ca. siden cut off var i august 2023.

image

Så konklusjonen kommer hit:

image

Siden cut off var i august 2023 (17,3mnd median oppfølging og ca. 8 mnd minimum oppfølging), så har det nå gått ca. 7 mnd lengre tid, så siste pasient dosert har vært fulgt opp minimum 15 mnd og median oppfølging er 24,3 mnd. Vi vet også at ved 17,3mnd hadde 71 pasienter dødd, så 60% var døde, og 40% (47 pasienter) levde videre. Forventet levetid i kontrollarmen er 11,1 mnd og forventet levetid i eksperimentell arm er 15,4mnd. Av disse 47 pasientene kan vi derfor forvente at mange/de fleste er døde nå, men det er fortsatt en stor forventning til at de fleste i kontrollarmen er døde og at de overlevende stort sett er i eksperimentell arm. Basert på det tror jeg NIPU kommer til å lese av veldig bra på den siste gruppen pasienter, rett og slett fordi så mange var i UV1-armen ved sist sjekk.

I denne populasjonen bør tiden som nå er gått helt klart være nok til å gi oss et definitivt svar på om UV1 armen har statistisk signifikant overlevelse.

10 Likes

Må kjøre en poll her:

Hvordan staves etternavnet til Ultimovacs’ største eier?

  • Gjelsten
  • Gjeldsten
  • Giellstän
  • Gieuxiellerisstoestôn
  • Gelstehn

0 stemmegivere

1 Like
  • Myrild
  • Myrlid

0 stemmegivere

1 Like

Ser at det ikke var mye verken PR eller CR å se her i tråden i dag, bare noen Grade 3+ AEs. Kan tyde på at trådleser til eier armene har divergert enormt siden forrige avlesning.

Får håpe avstanden mellom de to armene fortsetter å øke, og at det ikke blir noe OL-floke her.

Det hadde vært et kjærkomment lite lys i tunnellen.

Når kan vi forvente en oppdatering fra selskapet på dette? (OS Nipu)

Det er Helland som bestemmer, siden de betaler for studien, men det er spekulert i forventet presentasjon på ASCO i mai 2024. Må få det bekreftet først.

Takk. Positive signaler ifm Nipu “ultimate test” OS hadde vært kjærkomment.

Han står ikke på primærinnsider listen for selskapet, men jeg synes det er ekstremt uvanlig at ikke CFO gjør det

1 Like

Ble spurt om å oppsummere min grunn til å eie Ultimovacs nå. Kort sagt tror jeg Gjelsten ser caset som intakt pga. NIPU OS-resultatet og vil få bekreftet teorien fra Fase 1 om at kombo med Pembro fører til CR og betydelig forbedret livskvalitet og overlevelse i mange av pasientene i FOCUS. De vil også høre hva som skjedde i INITIUM. Jeg tror oppriktig de vil stå løpet ut. Gjelsten sin daglige leder har også vært ute tidligere og sagt at deres eierandel på 19% i Ultimovacs er et stort unntak fra deres vanlige strategi om å eie 50-100% av bedriftene de investerer i. Nå har de god mulighet til å ta den eierposisjonen, om de først konkluderer med at de tror på UV1. Men det blir avgjort på styremøte, som vi ikke har innsyn i. Derfor høy risiko, men 2/3 utfall er bull i mine øyne.

Om oss || Gjelsten Holding

Så har jeg satt meg veldig dypt inn i NIPU studien, etter at den leste av positivt på OS. Selv independent review så forbedring i ORR fra 15-31% som er veldig sterkt. Nå er min teori at det er 47 overlevende fra 17.3 mnd median oppfølging-avlesningen, og at det da var 27% overvekt av pasienter fra UV1-armen, og at siden de har dobbelt så høy responsrate på behandlingen vil det resultaere i enda bedre OS-tall når de dataene kommer, og da gi et veldig sterkt bevis på at man ikke kan stole på PFS som primærendepunkt og at UV1 fungerer i kombinasjonen HVIS pasienten har en aggresiv kreftform og er veldig syk. Det kan være et løp for selskapet å gå, selv om det ikke har samme markedsverdi som Melanom (INITIUM). Men et slikt selskap bør være verdt 1-3mrd, ikke 300M.

Det siste punktet er de tre siste studiene, FOCUS har vi gode data fra komboen fra før, men ikke i den kreftformen, I fase en i melanom fikk vi faktisk CR med Pembro, det fikk de ikke hittil i INITIUM. Så det er risikofylt å satse på PFS met i FOCUS. Men det stopper nok ikke folk fra å se fram til det, og investere. DOVACC og LUNGOVAC hadde også veldig bra rekruttering, overaskende bra, i Q-rapporten nå sist, så disse vil bli fullrekruttert om en stund, og da uten spesielle kostnader for Ulti, siden NIPU, FOCUS, DOVACC og LUNGOVAC er sponset av andre, så er det bare oppfølging i INITIUM og UV1 tilførsel til de studiene de nå skal betale for. Så cost blir ikke hinsides, og de kan kutte mye. Men synes egentlig ikke de skal gjøre det før de har oppklart INITIUM-spørsmålet, altså hvorfor pasientene var så ekstremt friske.

Totalt synes jeg denne pakken er verdt å investere i. :slight_smile:

Short-Squeeze tanken er mer en bonus hvis det skjer, og da realiserer jeg. Tar da en ny vurdering etterpå.

Synes negativiteten i markedet er for stor fortsatt. 8kr aksjen er alt for billig i mine øyne, burde vært på 15-20 nå og opp til 30 eller ned til 10 om NIPU failer. Det ser for meg ut som NIPU ikke kan faile, siden nesten alle i kontroll-armen allerede er døde.

Angrip gjerne mitt case om dere ser noe dere mener er objektivt feil. Det er det beste for alle om slikt avdekkes, så alle kan ha riktig info. Mye kommer fra hukommelse, så kan være noen feil her og der.

28 Likes