Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 4

Vi har konkludert med at PFS fra BICR var ubrukelig i NIPU, og det fikk vi bekreftet. Men det var litt pga. indikasjonen også, at det var så vanskelig å lese av bildene perfekt/likt. I INITIUM virker det hittil å ha vært korrekt, siden man ikke så noen forskjell i sekundærendepunktene heller. Aner ikke hvordan det vil slå ut i FOCUS, men ja det er et risky endepunkt å ha som primærendepunkt.

På den annen side, hvis PFS leser av positivt er det et veldig sterkt signal på at OS også blir bra.

Da kommer det vel an på protokoll for hva som skjer ved progresjon?
I noen indikasjoner går man vel da videre til andre behandlingslinjer eller andre ting som kanskje kan hjelpe?

Chatgpt sier det ser det ut til, andre får verifisere/avkrefte:

image

4 Likes

Curbstomp your expectations.

Hva sier strekene pig? Bruke SL?

På mitt dashboard står foreløpig denne og blinker :stuck_out_tongue:

image

Se an topp 50 lister og fredagsclose.

3 Likes

Som nevnt tidligere var det slike ting jeg var redd for nå. Mer “PE not met”-prat og “INITIUM er død” fra Ultimovacs: Styreleder i Ultimovacs avslører: Disse nye studiene vurderer selskapet (healthtalk.no) Det er jo ikke det Einarsson sier, men for en skeptisk investor som ikke eier aksjer, som er de man skal overbevise, er det det man fort leser.

Gap close, klart for nytt rally :slight_smile:

GAP closed, det bygges stadig nye og høyerer kurstopper på økende volum.

Festen over? Hvilken fest?
Har falt fra over kr 160 på under 2 måneder (20.02.2024)

1 Like

Må digge alle som sletter sine innlegg med kursspådommer så fort det snur :stuck_out_tongue:
image

1 Like

440k shortede aksjer ble dekket i går:

2 Likes

Shorterne kaster kortene nå. Glimrende
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010851603

Stemmer. Og da ser vi noe av årsaken til gårsdagens oppgang. De er neppe ferdig.

Dette er en klar indikasjon på at oppgangen er forårsaket ev mer enn “pump and dump”.

Ergo anser jeg mulighetene for videre oppgang som tilstedeværende.

2 Likes

Volumet i går var jo mye større enn den reduksjonen

1 Like

Ja. Derfor skrev jeg “noe av årsaken”.

Men ja, noe foregår i tillegg til inndekning av short.

Heldigvis

1 Like

Intervjuet med Einarsson på Healthtalk (se over) tyder jo også på at de har håp om at det er noen av de andre studiene som skal gi positive resultater. Han er selvsagt både “programforpliktet” til å være positiv og også begrenset i hva han kan si på utsiden av børsmeldinger og offentlige arrangement, men jeg tolket ham i hvert fall i positiv retning.

Dette tallet har nok litt av forklaringen også:

image

Som denne shareville-brukeren så fint summerer det:
image

Det er jo bare å glede seg til den her, biotek med PE not met stiller med gode forhandlingskort når de skal be om mer penger….

Styret i Ultimovacs foreslår at generalforsamlingen om to uker gir styret en fornyet fullmakt til å øke selskapets aksjekapital med 40 prosent. Det vil gi styret frihet til å gjennomføre en emisjon der det utstedes opptil 14 millioner nye aksjer. Det kan potensielt øke selskapets kapital med 160 millioner kroner basert på dagens aksjekurs.

Efter der er aflæst Focuss og NIPU Update og der tænkes i 3 muligheder:

-partnerskab
-licens
-emi

Og der tales om muligt opkøb som step#2.
Og der tales om P3 på meso/NIPU.
Og….