Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 4

GAP closed, det bygges stadig nye og høyerer kurstopper på økende volum.

Ser da mer ut som at festen er over for denne gang?

2 Likes

Festen over? Hvilken fest?
Har falt fra over kr 160 på under 2 måneder (20.02.2024)

1 Like

Må digge alle som sletter sine innlegg med kursspådommer så fort det snur :stuck_out_tongue:
image

1 Like

440k shortede aksjer ble dekket i går:

2 Likes

Shorterne kaster kortene nå. Glimrende
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010851603

Tror vi skal ned på SMA14 i midten av neste uke, som kanskje er et fornuftig teknisk parameter som kan brukes etter et fundamentalt crash som vi har hatt nå.

Vet ikke hva det blir, men kanskje litt over kr 9?

Stemmer. Og da ser vi noe av årsaken til gårsdagens oppgang. De er neppe ferdig.

Dette er en klar indikasjon på at oppgangen er forårsaket ev mer enn “pump and dump”.

Ergo anser jeg mulighetene for videre oppgang som tilstedeværende.

2 Likes

Volumet i går var jo mye større enn den reduksjonen

1 Like

Ja. Derfor skrev jeg “noe av årsaken”.

Men ja, noe foregår i tillegg til inndekning av short.

Heldigvis

1 Like

Intervjuet med Einarsson på Healthtalk (se over) tyder jo også på at de har håp om at det er noen av de andre studiene som skal gi positive resultater. Han er selvsagt både “programforpliktet” til å være positiv og også begrenset i hva han kan si på utsiden av børsmeldinger og offentlige arrangement, men jeg tolket ham i hvert fall i positiv retning.

Dette tallet har nok litt av forklaringen også:

image

Som denne shareville-brukeren så fint summerer det:
image

Det er ca 4.300 flere Nordnet-aksjonærer enn for 4 år siden :crazy_face:

Det er jo bare å glede seg til den her, biotek med PE not met stiller med gode forhandlingskort når de skal be om mer penger….

Styret i Ultimovacs foreslår at generalforsamlingen om to uker gir styret en fornyet fullmakt til å øke selskapets aksjekapital med 40 prosent. Det vil gi styret frihet til å gjennomføre en emisjon der det utstedes opptil 14 millioner nye aksjer. Det kan potensielt øke selskapets kapital med 160 millioner kroner basert på dagens aksjekurs.

Efter der er aflæst Focuss og NIPU Update og der tænkes i 3 muligheder:

-partnerskab
-licens
-emi

Og der tales om muligt opkøb som step#2.
Og der tales om P3 på meso/NIPU.
Og….

Tror du innsidere hadde solgt hvis det var partnerskap eller oppkjøp på gang?

Det må vel i så fall være etter Nipu OS og Focus data. Og det visste jo ikke insiderne resultatet av når de solgte.

5 Likes

Kan jo være greit å ta med resten…

For de som ikke har lest artikkelen

8 Likes

Jeg tenker det er store muligheter her for Ulti. Tenk deg at du er et BP som allerede har en medisin som er SoC, men begynner å bli bekymra for lovende konkurrenter som snart kommer på markedet?

Bare å sette opp et randomisert klinisk forsøk mot UV1, og vipps! så gjør det gamle medikamentet ditt det plutselig 3 ganger bedre enn tidligere.

Må ligge noe penger i en sånn effekt.

5 Likes

Jeg tror “innsiderne” solgte på I-dagen, med en adferd som rene finansinvestorer, utført av egne forvaltere, som fulgte panikken til saueflokken uten å reflektere over annet en PE not meet.
Massehysteri.
Pluss at noen gjorde nok en skattemotivert realisasjon uten å vurdere U.

5 Likes