Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 4

Uansett grunn til børspause så bygger trykketbseg opp i Ultimovacs nå. Ser ut til at flere vil være posisjonert til neste uke og kursen etableres på nye og høyere nivåer.

1 Like

Lurer litt på hva studien i prostata kreft egentlig er, og hvorfor det er embargo på data derfra. Har du svar Snorre?

Genialt system…! :roll_eyes:

Du tænker på GF d. 18 April…?

Tror faktisk at Snorre tror det vil skje noe magi i posterhjørne nr. 48 på AACR med Tendu ph1 dataene vi på sett og vis allerede har sett… Eller han hausser iallefall mye rundt det på nordnet i dag.

Mulig noe mer utfyllende kommer i posteren så klart, men ville personlig ikke lagt mye i det. Har presentert poster på vitenskapelige konferanser selv, er for det meste å stå rundt plakaten sin og småprate med deltakere som passerer forbi mellom de ulike foredragene. Er ikke akkurat førstepremien å bare få delta med en poster :unamused: Gratis sjampis som regel da.

3 Likes

Det visst slik på slike konferanser at de holder innholdet konfidensielt til det presenteres for at det skal være nyheter som blir presentert. Kunne vel kanskje risikere at mange holdt seg hjemme om de kunne lese alt på forhånd.

1 Like

Hadde vært fantastisk hvis de kommer tilbake, men stoler ikke på dette for fem flate øre. Det er klart styret og de ansatte fortsetter å ha trua. Det er jo måten de kan fortsette å hente inn penger på også og lenge selskapet lever så håver ledelsen fortsatt inn. Husker Jonas sa det samme om betalutin også, da mørket var synliggjort, «tror fortsatt betalutin finner sin vei»
Jeg tror ikke han er en bløffmaker, men en type som han er så sinnsyk positiv hele veien, nekter å gi opp på tørre møkka, men til slutt så er det ikke noe igjen… Husker med gru uttalelsene hans om PCIB også.

1 Like

Ok, da vet vi det. Solgt deg ut?

Er en av de mange som sitter med noen få tusen aksjer nå i tilfelle det skjer et under. Så selv om jeg omtrent ikke har noe tro igjen så klarer jeg ikke la være. Podcasten radium har kostet mange dyrt. Måten de snakker om selskapene på gjør at man på et eller annet vis glemmer hvor helt ekstremt liten sjanse det er for å lykkes. På denne måten taper folk plutselig omtrent alt de har av sparepenger.
1% sjanse eller noe ? Vet ikke, men har ikke sett en vinner siden jeg begynte å følge med for 8-9 år siden.
Mener spekulativ biotek sektor må kunnes betegnes som ikke investerbar for menigmann

3 Likes

Vist seg som dårlig butikk for longs i alle fall. Tradere kan alltids få noe ut av den.

1 Like

Absolutt. Det er bare å selge hvis man underveis er godt i pluss før fasiten foreligger

Det ble sagt her også, før kollapsen av noen som hadde vært ute en vinternatt før. Da var vel de fleste av oss overbevist om at dette ikke var et luftslott, i motsetning til andre norske bioteks. Så viste det seg å være det aller største luftslottet i stedet. Men det er vanskelig å gi helt opp. Har skrevet det før også, men en ting er å tro, og være med på fallet. Det klarer man fint å legitimere for seg selv. En annen ting er å ikke tro i utgangspunktet, og bli stående igjen på perrongen. Det klarer man også å legitimere for seg selv. Men å først ha trodd, og så mista troa, selge seg ut, og miste en eventuell opphenting? Det er bare for ødeleggende.

10 Likes

https://www.abstractsonline.com/pp8/#!/20272/presentation/11451

6 Likes

Legger dette innlegget i småprat heller

2 Likes

Går ut i fra at du finner utgangen selv - ingen tvang å være U aksjonær.

2 Likes

Står mye i artikkelen men avslutningsvis kan man notere seg dette/

Blir på hesten litt til

Radforsk-sjefen har jobbet med porteføljeselskapene siden starten. Nå er det endringer på gang.

– Jeg blir ikke yngre med årene, sier Einarsson som fylte 67 år i februar.

Fremover skal han ha ansvaret for det som kalles Radforsk Innovasjon og blant annet jobbe med forskningssentrene og innovasjonsparken ved Radiumhospitalet.

Investeringsdelen og oppfølgingen av porteføljeselskapene, under navnet Radforsk Invest, ledes av investeringsdirektør Anders Tuv.

– Han skal ta selskapene videre. Jeg har stille og rolig gått ut av selskapsstyrer de siste årene, trappet det ned.

Et styrelederverv kan imidlertid ikke avsluttes, enda.

– Jeg hadde egentlig tenkt å trappe ned Ultimovacs og ri inn i solnedgangen på den. Men nå får jeg bli på hesten i hvert fall et år til – få det på beina igjen.

12 Likes

Det som er mest skuffende med Radium og Einarsson, er for eks når man ser tilbake på Nordic Nanovector. At etter en studie har feilet. Er ikke Radium til stede for å svare på, eller hjelpe til med å finne svarene på hvor det gikk galt, å hva som gikk galt.
De selger seg ut, å slutter bare å snakke om selskapet.

Ei heller, er de flinke til å rette kritikk.
Når fasit er at det til tider er selskapet selv, som har klusset det til for seg!

Men underveis når studiene er ongoing er dem meget flink til å være positive og tilstede!

3 Likes

Jeg tar hatten av for at Einarsson går inn og tar ansvar. Han er den rette sammen med Gjelsten til at finde ut av om der er en vei videre herfra.

8 Likes

Negativ respons ved flere injeksjoner på samme sted er vel ikke så bra?

Man kan gjerne kritisere Radforsk, men jeg synes noe av kritikken bommer.

Når et studie feiler, så er skaden som har skjedd så enorm for et lite biotek at det ikke nødvendigvis er lønnsomt å gjøre nye studier med endrede forutsetninger/kriterier. Det har derfor også begrenset verdi å finne ut hva som har skjedd i etterkant, annet enn for å fordele skyld.

I Nano forsvant Betalutin ut med vaskevannet når de sendte Lisa på dør og endret inklusjonskriteriene for å få fart på rekruttering (min mening). Mitt inntrykk er at det var der feilen skjedde og man endte opp med en pasientgruppe som avvek ganske betydelig fra den som hadde gitt svært gode resultater i fase 1.

Kan Radforsk lastes for dette? Tja. Kanskje kunne de brukt utestemmen hvis de allerede da mente det bar galt av sted, eller de kunne solgt seg ut for å gi et kraftig signal om uenighet.

Når skaden allerede var skjedd var nok Nano død for de fleste, men styret burde antakelig vært saksøkt for den siste emisjonen hvor man åpenbart hadde informasjon som tilsa en failed asset.

Ang INITIUM så har de selv (Radforsk) vært i førersetet på utformingen av studien, og kritikken av studiedesign og medisinkombinasjoner må i så fall rettes mot et samlet selskap med ledelse, styre og aksjonærer. Her må vi evt se etter denne gruppens evne til selvkritikk for å finne læringspunkter.

Ulti har flere skudd på mål, men de må treffe for å unngå nok et heldødt biotek.

Nano brukte penger som fulle sjømenn uten å klare å få fart på Archer-1, som hadde gitt dem et solid bein å stå på om PARADIGME feilet da Betalutin i det minste kunne fått en plass for Rituximab-resistente pasienter.

Her har Ulti vært flinke til å få i gang stor aktivitet og mange skudd på mål med begrensede midler og uten pompøse ledere som prater mer enn de leverer.

Så langt er den eneste feilen jeg finner hos Ulti at de kjørte en kombinasjon i sin hovedstudie som de ikke hadde noe som helst data på fra tidligere faser, kun en teoretisk synergistisk effekt. Ikke godt nok, men vann under broen nå.

13 Likes