Det hadde vært en drøm Håper det skjer, da blir det både måkememes, Happy Harold og folkets kebab med ekstra sterk saus igjen, men intill videre er det bare sorgen og klamme hender.
Vi krysser fingrene og håper det beste. Webcast kl 1100 burde vel tilsi at det også er mulighet for en melding til hele markedet i forkant?
Webcast dagen før GF for å presentere “latest developments” tyder vel på at man skal presentere noe av en viss substans.
Positivt eller negativt sett med aksjonærøyne?
Det er ihvertfall vanskelig å tenke seg så mange ulike negative scenarier som skulle tilsi en slik webcast. At man har gått igjennom studien og ikke funnet noe spesielt? Da har man nok ikke gransket godt nok. For noe må det jo være.
Da er det langt lettere å se for seg et utall av mulige scenarier på den positive siden. Mange har vært diskutert her. Alt fra feil med tall, feil i rekruttering, forbedret soc, etc, etc. Disse vil i ulik grad tilsi at UV1 ikke har fått en fair shanse her, som igjen vil øke trua på prosjektet og gi et etterlengtet kursboost.
Så jeg er betinget optimist.
Det blir spennende å se i morgen kl. 11.00.
Ultimo trådstarter nummer uno på tivoliet gleder seg visst til morgendagen🤓:
BiG NEWS
ULTIMOI dag kl 18:29191
Jeg var på utsiden av selskapets lokaler. Der kunne jeg gjennom et vindu se ansatte spiste kake og sprettet champanie. Jeg er helt i hundre…
Extends cash runway to Q4 2025 ja.
Svært bra at de kutter kostnader og prioriterer fullføring av studiene. Forøvrig offensiv ordlyd.
Bort med emispøkelset.
Når man har Gjelsten som stor eier blir det handlekraft. Tøfft for ansatte men godt for selskapet og aksjonærene.
Initium er ikke nevnt. Ingen tall på events pr. 15 jan. Den avventer de og mulig ASCO? Nye events i kontrollarmen?
Det kom et vedlagg ja.
Jo Initium til konferase i 24 se stde 17 nederst m liten skrift.
Respekt - man må sige at det er god medicin at tage hård omlægning og sikre at vi får:
NIPU udate ( 2024 )
FOCUSS readout (Q3 2024)
DOVACC readout (H1 2025)
og fedt at der er tro på UV1 som medicin.
og ser ud til man har en plausibel forklaring på hvorfor NIPU kan være flaks, men INITIUM ikke:
*The immunotherapy combination was the same in the two trials, but the disease characteristics and expected efficacy outcomes are very different
subgroup analyse viste ikke noget nyt. Man må sige at det bevarer Werner sin hypotese at det er bedst muligt outcome ifht, at INITIUM studiet dermed bevarer muligheden at studiet kan være en Type-2 fejl:
*The immunotherapy combination was the same in the two trials, but the disease characteristics and expected efficacy outcomes are very different
alt-i-alt kan outcome nok ikke blive mye bedre end hvad der er blevet diskuteret og kan give grobund for en re-pricing af Ultimovacs. 2 x value inflection points her i 2024 og 1 stk i H1 2025.
Ingen emi spøgelse før vi har disse resultater. Yeah…
Holom mener det er game over for Ultimovacs i DN i dag:
– Dagens tiltak er nok fornuftig i dagens markedsklima for det ville vært svært vanskelig – om ikke umulig – for selskapet å hente kapital nå, slik vi ser det.
Dessverre tror vi også det blir veldig vanskelig etter neste avlesningene med mindre det blir svært overbevisende resultater – noe vi dessverre ikke har tro på, sier Holom.
Det er kanskje ved slike ramaskrikoverskrifter man skal kjøpe…
Tvert i mot. Når det ikke en gang er bedre effekt av UV1 i PD-1 negative, noe som jo var tilfellet i UV103, så er det ytterligere et signal om at det var (hele) UV103 som var flaks.
Sikkert greit å vente på webcast før man tar helt av med negativiteten her.
Kom det såpass tydelige nyheter i dag til at det kan konkluderes med game over?
Side 5 i presentasjonen:
“The analysis of the INITIUM data confirms the topline results and showed no subgroup data of
significant relevance to proceed with the development of UV1 in this combination”
Hadde det vært en forskjell av betydning i PD-1 status (selv om den ikke hadde vært statistisk signifikant også), så går jeg ut i fra at de ikke hadde skrevet den setningen.
Kommer alltid slike aktører ut ved positive meldinger, for den er jo ikke negativ denne meldingen og var kanskje det beste man kunne håpe på slik situasjonen er nå. Sikkert greit for shortleiren å ha noen med spalteplass til rette tid. Ser for meg det var sene nattetimer for å gjøre klart til morgenen, han ser litt trøtt ut på bilde der. Antagelig flexitid hos DNB så man kan ta seg en formiddagshvil.
Nei, det har ikke kommet noe negativ nytt til nå. Hadde håpet på tall og forklaring så det er negativt i mine øyne.
Det vi nå vet er at selskapet har enda tro på UV1 og at vi nå får lest av 2 studier + NIPU før selskapet må hente penger.
Emisjon er ikke ett tema med mindre vi får positiv avlesning. Om UV1 ikke har effekt i kommende avlesninger vil selskapet trolig strykes fra børsen.
Om man har lyst på en konspirasjons teori så kan mangel på INITIUM data være at de har funnet noe som de ikke ønsker å gå ut med før de er helt sikre.
Det positive med grusingen på morgenen her nå er jo at de som evt angret på utgang et lite øyeblikk igår, nå igjen har muligheten om de vil. Før webcast
Hva tror du kommer på webcast egentlig? De kommer til å snakke om meldingen de sendte ut i går og mottar spørsmål og svarer. Det kommer garantert ikke noe nytt av positivt slag under casten.
Hvilket annet valg har egentlig ledelsen i et selskap som er i en slik situasjon som dette, enn å signalisere at de fortsatt har tro på sitt produkt?
Positivitet om ikke annet, at de er fornøyd med å gjøre det de har fått til pr nå gitt situasjonen man er oppe i. Og nok en bekreftelse på at Gjelsten er ‘all in’ lenger enn langt, it ain’t over yet. Kanskje noen ytringer av interesse som er utenom meldingen. Ja du vet, hvorfor vi fortsatt bør sitte videre og sånn. Helt mørkt er det vel ikke?
De prøver jo her med dette å unngå utvanning, en ledelse med sitt ansvar bevisst ovenfor medaksjonærer store som små er ikke gitt idag.
Du finner nok ikke mange selskap hvor CEO sier “denne dritten har jeg lite tro på”.
Men fakta gjenstår, det er 3 studier som kan snu skuta. Hva folk tror er av liten betydning. Om selskapet sier de tror eller om DNB sier vi tror ikke så betyr det 0.
Webcast: vil jo bli stilt spørsmål om INITIUM så får vi se om de velger å svare.