Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) - Teknisk analyse (TA)

200 dagers snittet er den helt store. Man vil holde seg over den, og helst vil man ha den over 50 dager igjen uten death cross på veien for å få en ny og robust opptrend

Edit:

Den holdt lange regresjonstrenden min på første forsøket, og tester nå brudd opp fra den kortsiktige nedtrenden

Trengs mer volum

1 Like

Pen start på uken i ultimovacs, men er ikke omsatt for en million gang etter en time skal sies

2 Likes

Har forholdt meg til dette chartet i en måned nå og det synes å utspille seg fint. En undershoot på den langsiktige trenden som gjorde at jeg røk på en manuell “stoploss”, men forsterket tro på kilen (støttet av det fundamentale) gjorde at jeg kjøpte meg inn igjen på bruddet opp av den forleden:

Ja, lite volum er det, men litt mer på de grønne dagene i det siste enn de røde tross alt. Dagens candle ser i hvert fall fint ut slik det står nå :grinning:

3 Likes

Fundamentale forventninger + tekniske signaler = sprengstoff

Noen har glemt og fortelle det til NANOV :smiley:

image

image

6 Likes

Noen benytter sjansen til å sikre gevinst i dag, sjekk accumulation/distribution

Blir spennende å se om vi kan se det på topp 50 neste uke

4 Likes

Veldig bull. Sterk opptrend (gul linje). Skulle den bryte “under” så får vi sidelengs kjøpsanledning. Godt fiske skjer rundt 74,50-75,00 hvis den skulle komme ned dit igjen / gå sidelengs

5 Likes

@Nocturne cup&handle som continuation pattern her?

Jepp, dette er ikke avgitt

Eller dobbel topp, prematurt uansett

2 Likes

Bryter ULTI 74 på nedsiden er det full krise og alle mann over bord

Du har vel en fundamental bias her

3 Likes

En bekreftelse av en dobbel topp med brudd ned gjennom bunnlinjen greier selv ikke en fundamental bias å glatte over

betyr det at en snart kan kose seg meg varm drikke?

Det du ønsker å se er at kursen faller litt tilbake, og så skyter fart igjen over ath på skikkelig volum, da blir det haraball

1 Like

Mnja, jeg postet et chart i bio-chatten tidligere i dag, jeg ser hva du er inne på, selv om min tolkning var mer at den danner et weekly flagg (forutsetter at vi ikke lager en lower low på weekly da :slight_smile: )

Kanskje ned mot 20-ukers snitt … :face_with_monocle:

1 Like

2 Likes

Sjekk bulltrappa til sparegrisen i bildet over og sjekk bildet mitt her. Tror tiden er inne for å fjerne alle salgsordre under kr 100, hvis dere ikke tar sjansen på at den skal nedom 68 en siste gang.
Kursen snuser nå på å bryte midtlinja til Bollinger båndet, men det kan tenkes at den vil snuse på SMA200 før snuten vendes opp og frem.
Setter pris på kommentarer fra TA eksperter, da jeg ikke akkurat er ekspert selv.

3 Likes

“Hei og tittei, skjer det noe spennende her oppe da?”
…sa Ultimo ormen og strakk hodet sitt godt opp gjennom taket…

10 Likes

Tyvstart på bioaugust?

4 Likes