Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) Fundamentale forhold (VACC)

2 Likes

Fant svaret selv.

Men deres andre kanditat, hvordan er data her?

“I dag har Vaccibody to kliniske produktkandidater: en kreftvaksine mot human papillomaviruskreft (HPV), som nå testes i fase II i samarbeid med Roche på livmorhalskreft”.

Fra 2009 hvor Roche kjøpte Genentech. Mulig vi bare har sett begynnelsen av Vacci eventyret.

1 Like
6 Likes

@investor

17/8 skrev du et innlegg som jeg la merke til. Der refererte du til hva sammenlignbare selskaper av Vaccibody ble priset til i USA.

Håper med dette at jeg får din tillatelse til å lime inn det du skrev 17/8. Ja, markedsverdi og kurser kan ha endret seg siden da, men det er viktig å belyse at Vaccibody er underpriset vs. sammenlignbare selskaper.

Og de som fikk med seg presentasjonen av Agnethe og CEO i går kunne lese blant annet følgende på en slide: «Listing of Vaccibody shares at Merkur is a stepping stone with the intention to apply for a main listing at an approximate quality exchange within the next 12 months».

I den grad det er lov å spekulere, tipper jeg notering i USA within next 12 months :blush:

Her er hva Investor skrev 17/8:

Husk at Peers som CureVac, BioNTech og Moderna er priset til 15-25x mer!

Forørvig håper jeg virkelig styret i Vaccibody følger med på biotekfeberen i USA om dagen.

Peer BioNTech IPO 15 dollar, kursen nå 70 dollar, mCAP 13,6 mrd USD
Peer CureVac IPO , kursen nå 77 dollar, mCAP 16,7 mrd USD

Og så har vi Moderna da, selve mammuten, mCAP 27,5 mrd USD

Ganske sikker på at Vaccibody kunne satt en IPO på godt over dagens market cap på 1 mrd USD.

5 Likes

For en fantastisk uke for Vaccibody, aksjonærene og norsk biotek. En lykke at Vaccibody har vært unotert hvis ikke hadde man vel tatt gevinst for lengst.

Se forøvrig skjerdump fra kurshistorikk fra tidligere i år. 18/3 bunnet Vaccibody på 10,- . I går ble altså aksjen handlet til 59. Viser jo hvordan det svinger i biotek og viktigheten av å være utholdende.

Når det gjelder framover er jeg rimelig sikker på at vi ikke har sett toppen. At BioNTech og Moderna er sett på som Vaccibody’s peers er ikke mine ord, men Arctics analytiker. Riktignok holder de to andre også på med mRNA, men selv om vi holder dette utenfor er det kjempestor oppside når vi sammenlikner de tre selskapene. Sist jeg sjekket var BioNTech priset til 17 mrd Dollar og Moderna 27 mrd Dollar.

Og for de som har fulgt selskapet en stund er det kjent at Ulrich Granzer ble sitert på at Vaccibody hadde de beste dataene han noensinne hadde sett og bedre enn BioNTech!
Resten er på mange måter historie, fordi vi har ikke hørt et pip om NEO-dataene siden dataslippet for nesten et år siden. Grunnen skjønner vi jo nå, for Roche har sett det samme som Granzer og selskapene har antakelig vært i dype forhandlinger i mange måneder. Det er nå opp til Roche å kommunisere på resultatene i NEO, men de er antakelig utrolig sterke, ettersom de la 7 mrd på bordet denne uke.

Hva kan Vaccibody bli verdt? Dette er jo en teknologiplattform, ( i likhet med PCIB), så mulighetene er enorme. Ønsker Roche hele butikken? Eller kommer vi til å se at Vaccibody når sin ambisjon om å bli et mellomstort pharmaselskap på noen år sikt? VI få rantakelig vite mer i løpet av Q4 hvordan strategien er. Men de milliardene selskapet nå blir tilført plasserer selskapet helt oppe i toppen av Premier League innen biotekverden.

Som referanser er det interessant å trekke fram Modernas deal fra 2013 med AstraZeneca

Up fronten var på 240 mill dollar, ikke ulikt det Vaccibody nå får. Total avtaleverdi var faktisk mindre for Moderna. VI vet jo hvilken vei Moderna har gått siden da.

Kommer til å holde på mine aksjer, dette kan bli hur stort som helst og dette vil jeg være med på.

9 Likes

Og det er jo egentlig dette som er nøkkelen som bioteknologiinvestor, kjøpe aksjer som er priset med lavere LOA enn det som er “riktig” LOA for det enkelte produktet(-ne). Så får man betalt om man har rett.
Ser jo ut som om det ikke er lagt noen verdi i det hele tatt på de andre mulighetene Vaccibody har med sin plattform. Så alt annet enn NEO og VB10.16 er altså priset til 0,-, hvilket i mine øyne er mer oppside.

2 Likes

Intervju med CEO i Vaccibody:

3 Likes

Veldig positivt at styremedlem og primærinnsider kjøper idag. Storaksjonær Andenæs gruppen laster også opp.

2 Likes

Vaccibody tredobler antall ansatte, fra rundt 20 ansatte ved starten av året til rundt 60 mot slutten av 2020. Administrerende direktør Michael Engsig sier dette er begynnelsen på en spennende ny reise for selskapet.

Sier bare: Sit down, relax and enjoy the journey :slight_smile:

5 Likes

Fantastisk lesning! En investering på 13 millioner i Vaccibody har nå blitt til 1,5 milliarder kr. All verdi som bygges opp går videre til kreftforskning. Så blir nok mange spennende år fremover innen norsk biotek! :grin:

8 Likes

Veldig bra intervju med Agnete Fredriksen i Vaccibody på Tv2 Nyhetskanalen nå. I programmet “bare business”.

6 Likes

MANDATORY NOTIFICATION OF TRADE - PRIMARY INSIDER

1 Like

Interessant artikkel på E24

Vaccibody inn i pandemi-kampen

Kreftvaksiner var bare det første målet for det norske biotekselskapet Vaccibody. Nå vil det være med å bekjempe pandemier.
– Vi har mange store tanker og ambisiøse planer nå, sier Agnete B. Fredriksen (42), gründer og forskningsdirektør i Vaccibody, og ser mot administrerende direktør Michael Engsig (48) inne på et møterom i kontorlokalene i Forskningsparken.

– Vi har den mest førende vaksineplattformen i verden. Vi kan bli en «game changer» innen vaksinemedisin, sier Engsig.

2 Likes

Vet ikke om denne er delt her før, men veldig interessant:

1 Like

Har kommet ett stykke videre på 11 år, men løpet var lagt allerede da:

4 Likes

Litt interessant fra advokatene som bistod Vacci med avtalen.

5 Likes

Vaccibody announces the closing of the worldwide license and collaboration agreement with Genentech

8 Likes

Ny presentasjon holdt hos Arctic Securities i dag.

De sa blant annet at de jobbet tett med regulatoriske myndigheter med tanke på å få ut en vaksine tilpasset de nye mutasjonene. Så på meg virket det som om det kan komme noe nytt ganske snart på Covid gen 2 vaksine. Også interessant å merke seg at de ser for seg en terapeutisk vaksine som et alternativ, og det sier jo litt om mulighetene de ser i sin teknologi plattform. :crossed_fingers:

Ellers så sa Fredriksen at safety data fra VB10.16 kombo studien var rett rundt hjørnet.

6 Likes