Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

Kan handle på dnb ja😁

Kan handle hjå Nordnet også, men må ringe inn :slight_smile:

Spennende! Takk for svar​:+1: :slight_smile:

Kjøpte selv gjennom DnB meglerbordet på fredag.

Hos DNB kan man handle online. Dog får man ikke endret eller kansellert en ordre i åpningstiden. Men jeg kjøpte på torsdag og det fungerte fint.

Vaccibody har vel stort sett bare steget år etter år, eller uke etter uke for den saks skyld. Man har vel egentlig ikke trengt å være hverken utholdende, god til å takle stress eller rå på teknisk analyse her. Ser man på Nano, trvx osv. Så er historien en annen…

Helt unikt det Vaccibody har fått til. Det er omtrent ingenting man kan sette fingeren på.

8 Likes

Kan vel være smart å kjøpe seg inn her før de går på Merkur?

2 Likes

Jeg er også på de tankene, men vil fraråde dere andre å kjøpe - jeg vil nemlig inn så billig som mulig.

Tenker at når de er på merkur så vil jo terskelen for å handle være vesentlig lavere.

1 Like

Ikke uenig i det. Skjelden jeg selv handler aksjer på OTC listen. Vaccibody er vel unntaket. Sist det skjedde var det et selskap som var basert på luft, tro og håp. Det er ikke å anbefale. Når det gjelder Vaccibody så er det helt i andre enden av skalaen. Her er det substans så det holder. Avtalen de nettopp har inngått er beviset på det. Kabel, kursen har gått ufattelig mye siden 2015, men det vi nå ser er ikke toppen. Allerede til uken vil trolig kursen forsette å klatre. Så får vi se hva som skjer når den noteres på Merkur. Men på noen ukers sikt mener jeg det vil slå ut positivt på kursen.

Men i Vaccibody tror jeg det er viktig å ikke ha ensidig fokus på kursen. For den vil trolig gå opp og ned. Les deg opp på selskapet og hold fokus på det fundamentale. Med de resultatene de har oppnådd med teknologien sin kan det synes som verden nå ligger for deres føtter og inntjeningen i årene som kommer bør kunne resultere i en hyggelig utbyttepolitikk.

Kjøper aldri mye. Prøver heller å eksponere litt flere steder. Blir ikke stinn, men heller ikke kjapt fattig av den metoden.

Bedre med få egg i kurven som man skjønner og vet er gode, enn mange råtne egg som gir diversifisiering men dårlig avkastning

Prøver å finne gode, men ser poenget.

Da er første analytiker ute av hiet og spår Vaccibody opp i størrelsesorden NOK 33-75 etter avtalen med Genentech/Roche. Et stort spenn spør du meg og jeg heller mot NOK 75.

NOK 75 gir Vaccibody en Mcap på 21,2 milliarder. Analytikeren bruker blant annet ordet plattformteknologi – og det var eksakt slik ferden til Moderna startet. De har i dag en plattformteknologi og hektet en og en partner inne på de områdene de ønsker å utforske, være seg profylaktiskvaksine, kreftvaksine mm.

La oss unngå en diskusjon hvor vi sammenligner Moderna vs. Vaccibody, men heller fokusere på at Vaccibody kan bli en plattformgigant dersom de lykkes med å hekte på en og en partner innenfor de områdene de har potensiale til å lykkes. Vaccibody er i en tidlig plattformstadie, men som CEO i Vaccibody sa tydelig under videopresentasjonen på torsdag: «Vaccibody er stadig på jakt etter gode partnere».

Time will show.

4 Likes

Veldig interessant med TP 33-75kr. Handles på 62kr nå, så de som mener at selskapet ikke kan sies å være spesielt billig er vel de som får mest backup fra analytikeren.

1 Like

Tror analytikeren er alt for forsiktig her, og forsåvidt med god grunn ettersom han ikke har sett oppdaterte data fra NEO studien. Men Genentech har garantert sett alt som er tilgjengelig av data, og med tanke på Agnete Fredriksens uttalelse på åpningen av Oslo Science Center om at “de har resultater som HAR forlenget levetiden til kreftpasienter,”.
Når Genentech offentliggjør disse dataene kan analytikeren lett øke target dramatisk som følge av oppjustert LOA.

Korrekt Boms.

Merk at dagens prising er backet opp av LOA på bare 10%.

Og 33 kr tilsvarer LOA på bare 6% som er mer vanlig å bruke i preklinisk fase enn for et sekskap som er i ferd med å avslutte fase 1. Neste fase kan bli pivotal og da kan LOA settes til 50%, ref PCIB/NANO analyser.

Da kan jo kursmålet på ganges med 5.

2 Likes

Denne kan med fordel hentes frem igjen;)

1 Like

Hva tror dere skjer med kursen imorgen, når Vaccibody går på børs? Forsetter vi fint og punktlig nordover?

Kursen går opp, ned, eller så blir den der den er. :slight_smile:

Kan fort bli oppover, men mange sitter jo med stor gevinst og man kan risikere en sikring av den. Hadde vi visst så hadde vi kjøpt, eller solgt.

Selvsagt umulig å vite, er jo dagens aksjonærer som bestemmer hvilke kurser de vil selge til.

Jeg tror det kan være viktig å legge merke til at styret sier de har hatt etterspørsel fra investorer om å noteres slik at de faller innenfor investeringsmandatet deres. Dette kan være vanlige aksjefond, pensjonskasser og livselskaper, og de gidder jo ikke å kjøpe aksjer for ett par millioner eller to. Det må gjerne litt ordentlige beløp til for at de skal ta seg bryet med å kjøpe seg inn i et selskap.

Så kan det jo også være at dealen har fått oppmerksomhet blant internasjonale investorer, Genentech/Roche er jo store aktører så det legges merkes til at de satser på en teknologi. Og Genentech har jo garantert sett mere data fra NEO studien enn det vi i har sett offentliggjort til nå.

Min konklusjon er i hvert fall at jeg ikke selger før eventuelt LITT på 70 +. Smart eller ikke hvem vet?

1 Like