Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Vår Energi - (VAR)

:two: :eight: :+1: :smile_cat:

Ikke verst, mon tro hvorfor de satte den så lavt?

De trenger mest mulig spredning pga lav float.

1 Like

Timene igjen nå :crossed_fingers: :smiley: :crossed_fingers:
image

Svaret kommer i morgen tidlig. Tipper det blir trangt inn døra i morgen :slight_smile:

1 Like

Har tegnet, men synes merkelig kurs ble 28 når den ble multiple times oversubscribed

Som Tekk skrev så trenger de mest mulig spredning pga lav float. Tipper jeg får 25% av det jeg tegnet for, så får vi se hva som skjer med kursen i morgen.

Ikke bare ble det mange ganger overskrevet men selskapet benyttet hele uptick. Så da spørs det om det ikke er noen som får mer aksjer enn hva de hadde tenkt. På laveste kursen i intervallet.

Time will tell!

Jeg fikk 41,3% av det jeg tegnet for…

Kan du oversette det til norsk please? :sweat_smile:

I prospektet så var IPO salg av 220 mill aksjer, med opsjon på 55 mill ekstra aksjer. Det at de valgte å selge de 55 mill ekstra aksjene på det laveste intervallet forteller meg at de er villig til å selg mye aksjer der. Hadde de gjort det samme i øverste intervallet av kursen så hadde det vert noe helt annet.

Godt mulig jeg har feil tilnærming :joy:

4 Likes

Hvor mange aksjer er det totalt? Det er visse kriterier for å bli med i OSEBX / OBX som kanskje er attraktivt?

Noen som vet når de er på konto?

fikk ca halvparten utdelt jeg også…fikset det i det åpne markedet nå :blush: :trophy:

edit:
Ticket på Selskapet er “VAR”

Vår Energi ASA: Invitation to online presentation in connection with the first day of trading

1 Like

Vår Energi ASA – Announcement of Stabilization and Overallotment

Vår Energi ASA – Conditional trading in the shares of Vår Energi ASA from 16 February 2022

Jaja var lite vits å tegne seg i emisjon her da

10% bonusaksjer får du ikke ved kjøp i markedet.
Krever at du holder 1 år, så om du er kortsiktig ligger verdien i disse heller i at andre tegnere blir mer langsiktige (forbedrer ditt risk/reward).

Og apropos kortsiktighet og RR: støttekjøp første 30 dager (greenshoe).

Har de startet støttekjøp i dag allerede?