Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Vårt nye moderator-team :)

Jeg synes det er rart å rapportere folk for å ha et annet synspunkt enn en selv. Er det ikke derfor man er på forum også for å få sine egne konklusjoner utfordret (og dermed enten bli sikrere i sin sak eller endre mening hvis man ikke har fått med alle parametre)? Det skal selvsagt gjøres på en ordentlig måte, jeg snakker ikke om åpenbar trolling.

7 Likes

Dette er ganske vanlig, Minuset er jo at når folk bevist rapporterer folk de ikke liker så mister de ganske mye kredibilitet. Men er jo ganske mye rapporteringer som ikke fører frem fordi de er grunnløse.

2 Likes

Bedre med for mye enn for lite rapportering. Er litt vanskelig å skille troll fra folk med andre meninger i øyeblikket :stuck_out_tongue_closed_eyes:

2 Likes

Helt riktig!

Det er kjempefint med kritiske røster. Men på samme måte som positive røster avkreves dokumentasjon/referanser og gode argumenter for sine meninger, må det samme gjelde for kritiske røster. Uten argumenter og/eller referanser, er de fleste poster stort sett verdiløse.

4 Likes

Synes det begynner å bli litt i overkant mye sensur på TI nå for tiden. Grenser til misbruk. Postene som ble sensurert kunne vel godt stått åpen?

@pdx @Savepig

3 Likes

@Mml dette tar vi selvsagt mer enn gjerne en åpen diskusjon på, men kan du være så snill å ikke ta det i tråden om pcib? :slight_smile:

Moderatordiskusjon er veldig meta, og blir derfor helt offtopic i de enkelte trådene for aksjer.

1 Like

Synes det er greit at moderatorer flytter poster over til de respektive trådene.

Det er også greit å fjerne innlegg som er langt over grensen. Men at helt greie innlegg blir slettet/usynliggjort, synes jeg derimot ikke noe om.

Det bør være en del takhøyde før moderator kommer inn i bildet og fjerner poster på et åpent forum.

Altså, når brukerne flagger med for å poste en DDE låt. Da kan du tenke deg hva våre stakkars mods har å stri med!

2 Likes

Den var offtopic :wink:

1 Like

Når en post rapporteres ser en mod på den, svært skjeldent blir det moderert uten at noen har rapportert.

Målet er å prøve å holde en tråd på tema, og da flyttes poster aktivt når det lar seg gjøre. Det er greit å notere seg at flertallet ønsket litt mer moderering fordi veldig mange tråder gikk offtopic.

Ser den. Men nå var dette bare en kommentar angående diskusjon av hva som bør være lov å poste i en topp 50-tråd.

Både kommentaren og svaret kunne godt vært flyttet over til PCIB-småprat. Men det gav absolutt ingen mening å svare på det innlegget i topp 50-tråden, i Småprat-tråden.

Å slette/unsynliggjøre innlegg bør være forbeholdt ting som er langt over grensen.

1 Like

Hvis jeg tenker rett, så er dette innlegg som blir usynliggjort når de blir flagget av oss medlemmer, så sletter eventuelt moderator/Pdx de hvis de også mener innlegget burde slettes.
Eventuelt flyttes til mer korrekt tråd, som jeg synes de er flinke til å gjøre. ( Go @Savepig :smiley: )

1 Like

Det er korrekt, når 2+ medlemmer rapporterer et innlegg vil det automatisk skjules. Alt som rapporteres dukker opp i admin menyen hvor vi må gjøre en aksjon som er "slett, flytt, eller vær uenig i de som rapporterte ( dvs ingenting skjer med innlegget).

2 Likes

Jeg synes “sensur” er et rimelig sterkt ord.

Håper ingen føler etter en uke nå at det er sånn at noen prøver å legge bånd på diskusjonen eller legge føringer for hva folk kan mene eller ikke mene, for det kan jeg virkelig ikke se det er grunnlag for.

6 Likes

No offence, men dette begynner at bli absurd. Det er tydeligvis ikke lov at diskutere aksjonæroversikter og alt skal bekreftes/henvises ved kildehenvisning. Da kan man lukke ned for all diskusjon av aksjonæroversikter på forumet.

Når det så er sagt, bør man hellere ha større fokus på enkeltperson som bevist forsøker at avsporer diskusjoner med spørsmål som er blitt debattert fleire gange og til de grader motbevist. Handling som igjen og igjen viser på klarer baktanker om at skape tvivl og irritasjon hos forumets andre deltakere.

3 Likes

Støtter @JaJahub i denne.

3 Likes

Jeg er enig i at det hadde vært absurd om man ikke kunne diskutere uten kildehenvisning.

Nå er jo realiteten at veldig få poster blir rapportert, og av de som blir rapportert som det gjøres noe med ( som er mindretallet) blir flertallet flyttet til rett post eller slettet.
Målet med modereringen er å holde en tråd ontopic og innenfor en tone som gjør at alle kan bidra til diskusjonen. Det er såvidt meg bekjent ingen poster som er slettet fordi det ikke har vært kildehenvisning.

Men det som derimot har skjedd er at brukere som bevist har løyet og postet informasjon som ikke er riktig har blitt stengt ute fra forumet. Men dette var også en bruker som fikk en rekke rapporteringen fordi gjentatte brukere så at det som ble postet ikke var korrekt og ren løgn.

2 Likes

Ja nå var det voldsomt til sensur nå…

Jeg hadde ett innlegg i Nano tråden om at jeg håper folk ikke har satt stop loss på emisjonsaksjene de kjøper for 45.- da de vil ryke til med en gang de kommer på konto.

Var ment både informativt og med glimt i øyet :grinning:

Og vips så var det innlegget vekke? Brudd på hva da?

2 Likes

Er det noen gjengangere som flagger i hytt og gevær som kanskje bør roe seg ned?

1 Like