Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Vårt nye moderator-team :)

I frykt for at Gleinster skal bli moderert ut av PCIBtråden melder jeg meg frivillig til å moderere der inne :grin:

Fornybar burde ha siste ordet i PCIBtrådene for å hindre feilmodding

  • Ja
  • Nei

0 stemmegivere

2 Likes

Jeg kan nevne at Glein ikke er moddet noen ganger enda… Så jeg tror det går helt fint :wink:

Føler han seg diskriminert har han jo høyesterettPDX å klage til :wink:

6 Likes

Bare ban han på forhånd så trenger dere ikke ga denne debatten.

1 Like

Where is the fun in that? :joy:
Før jeg dempet Pcib-trådene så var jo Glein den eneste der som manet til moderasjon, når de "hadde fått " AA, var mer eller mindre oppkjøpt eller i det minste en lukrativ partneravtale rett rundt hjørnet osv.

3 Likes

Synes det har vært generelt sett veldig bra jobba. En ting jeg må si er at jeg synes ikke moderatorene skal drive voksenopplæring av betalende medlemmer, greit hvis noe bryter med reglene så kan det fjernes, har ikke noe problemer med det.

Denne type innlegg, er det noe moderatorene skal drive med?

Føler du at innlegget ditt bidro i debatten? tilførte det noe? Ble man klokere? eller er det egentlig bare litt støy fra en annen diskusjon du dro over hit for å rake ned på noen?

Følte dette i seg selv var i fare for å skape en offtopic diskusjon i starbreeze tråden så valgte å bare rapportere det.

14 Likes

Vi har diskutert dette på bakrommet og blitt enige om at vi ikke skal gi slike tilbakemeldinger i forumet, og at det opprinnelige innlegget ditt var innafor :smile:

5 Likes

Tror det kan være ok å stille et spørsmål på pm da :stuck_out_tongue_winking_eye:

Det var et innlegg flere reagerte på og som det ble stilt spørsmål med om hadde noe annet poeng enn å håne den som tok frem poenget i funcom tråden at SB var ganske alene om å rapportere fulle tall. Jeg oppfattet det som et forsøk på å håne eller latterligjøre den som tok frem det poenget.

Så da var det egentlig 3 valg, slette det, sende pm, eller legge ut en kommentar. Hadde det innlegget kommet fra en ny konto hadde det blitt slettet ganske tvert. Mens du har en lang og god historie på forumet og da både får man mer takhøyde og slingringsmon. Så da er valget en post eller PM, jeg mente en post var mest hensiktsmessig for å gi deg en mulighet til å svare evt editere innlegget. Mens vi etter en runde i admingruppen nok føler at det er lettere å få resultat ved å sende Pm, så da blir det nøkkelen på den type poster fremover.

2 Likes
2 Likes

Har selv blitt moderert opp til to, nesten tre ganger, synes teamet gjør en fabelaktig jobb!

Det finnes forskjellige grader av alvorlighet i forskjellige aksjer. Noen mer viktige enn andre. Der synes eg moderatorer er meget dyktige til å skille og å påpeke.

1 Like

Greit å vite vi er mennesker som alle andre og feil hender, da er det bare å gi beskjed så ordner ting seg :wink:

1 Like

saken er i gode hender nå. :slight_smile:

Har som sagt ikke noe problem med å bli moderert og synes generelt sett de nye moderatorene gjør en god jobb. Det jeg reagerte litt på her var metoden og at evil tross alt var med i debatten med et annet synspunkt. Uansett var ikke så stor sak ville bare generelt ta opp problematikken rundt hvilke virkemidler man bør benytte. Virker som det allerede hadde blitt diskutert og at de kommer til å bruke andre virkemidler fremover.

6 Likes

Beklager trykte på feil svar knapp, var ment til hele tråden…

At moderatorer modererer seg skulle bare mangle :smiley: supert at dei fikk orden på det.

Men fint at du også passer på. Og takk for at du er den du er. :hugs:

Forumdriver og moderator som driver med og oppfordrer til mobbing. Voksne karer.

Klovnefjes og penis flashing på innlegg man ikke liker eller er i stand til å argumentere mot. Som opprinnelig en av de 100-200 første innsiderne er det imponerende å se hvilken standard listen legges på.

Nei til mobbing!

Jeg tror det kan være greit å notere seg at kjernen på forumet har kjent hverandre i snart 10år. Først gjennom funcominvestor og nå tekinvestor. Flere møtes regelmessig eller uregelmessig i det virkelig liv og man har pratet sammen lenge.

Når man da kommer som ny forumbruker er det kanskje ikke alltid like lett å ta humoren som regjerer. Så om folk poster klovner eller eggplanter på postene dine så bør du kanskje ikke legge for mye i det. For jeg tror ikke de som evt poster det legger så ekstremt mye i det. Og føler du at det er et problem så er faktisk letteste løsning å sende en melding til @pdx så pleier det å ordne seg.

Men første tips er vel gjerne å ikke ta et anonymt Internett forum for seriøst.

@vcp, jeg synes da jevnt over du får veldig mye god input og feedback på innleggene dine? Kommer jo mye av at de er veldig gode i utgangspunktet seff.

5 Likes

Av innlegget ditt lukter det gutteklubben lang vei :wink:, og du sier selv det kan være en utfordring for nye brukere. Det er en sunn innrømmelse.

Derfor bør dere prøve å ikke la den klubb-ånden skinne gjennom i måten dere modererer på. Det er nok det beste når selv en som har vært på forumet så lenge som @vcp har reagerer (litt) på det. Tenk da på hvordan en ny bruker vil kunne oppleve det = :confused:
La heller den kjernegreien skinne gjennom i innlegg som skrives slik at alle nye etterhvert blir kjent med dere som brukere.

Og for en betalt tjeneste forventes det også ett nivå av seriøsitet langt over gratisforumene. Nye brukere i fremtiden som ikke kjenner historikk vil automatisk anta at moderatorene her er “drivere” av forumet.
Som et tips: hvis fristelsen for å slenge på en litt “negativ ladet” emoji blir stor for en moderator, så vurder også å legg inn ett kort innlegg med en spissformulert kommentar som viser humoren i det :wink:

Bare noen råd for å ikke skemme nye brukere. Etterhvert som vi har vært her en stund så ****** vi jo i det og lar oss ikke fornærme eller skremme av gode kommentarer til/fra hverandre.

Stå på, so far so good fra meg! (Akkurat nå i startfasen er det jo greit å få både ta og gi litt tilbakemeldinger på det nye moderatoroppsettet).

16 Likes

Jeg tror egentlig du missforstår litt. Men jeg skal prøve å være tydeligere. Når det gjelder den underliggende humoren på forumet så kan det nok være litt gutteklubb preg over det fordi mange har vært her lenge og mange kjenner hverandre godt.

Når det kommer til moderering så har @pdx valgt et team med veldig ulik kompetanse og fagområdet for å få best mulig resultat. Og det er gode diskusjoner rundt tvilstilfeller for å sørge for at man får en moderering som oppleves som retteferdig og ryddig. og ikke minst konsistent, folk skal vite hvor grensene går, samtidig er det flere som har etterlyst litt mer moderering i enkelte tråder hvor det diskusjonen til tider har vært litt mye offtopic.
Dette er også grunnen til at noen aksjer som Nano har en småprat tråd ( hvor takhøyden for offtopic er stor), mens Nano fundamental tråd har liten takhøyde for offtopic fordi det skal være en tråd hvor det skal være enkelt å hente fakta. Men igjen nivået av moderering kommer også ann på tilbakemeldinger fra brukerene. Nå har vi fått endel signaler på at det var mye offtopic, så da moderes det litt strengere en periode, synes folk det er for mye så løsner man opp på det.

Føler det er kommentert nok om eggplanter og klovner. Føler folk at de er utsatt for en evt eggplant/klovnekampanje tenker jeg det er greit å ta det direkte med @pdx.

1 Like