Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Vårt nye moderator-team :)

Kan lett dempe meg selv i 12 timer når funcom går over 20kr.

2 Likes

Joda, at du delsiterer, og forvrenger på en 2 år gammel diskusjon fra HO, får å lage stråmann av meg er noe for seg selv. Skjønner du trenger å lage stråmann av meg for å skjule dine gjentatte overtramp. At du får lov å gjøre det gjentatte ganger er imponerende. Ad hominem, hersketeknikk og lavmåls. Anbefaler deg å gå tilbake i egen historikk og endre alle innlegg fra i fjor høst. Ellers har du omtrent 20 eksempler på overgang fra haussing til baissing etter posisjon synelig fra deg.

1 Like

Rapport og følg gjerne opp med PM til en eller flere av moddene dersom du føler ting ikke blir tatt tak i.

Det er mulig å gjøre om på avgjørelser.

4 Likes

Håper dere tar av silkehanskene, finner frem suspen, tannbeskytterne og knukkeljern for fremtiden. :stuck_out_tongue_winking_eye: De som leker i gråsonen, og har historikk eller fersk bruker trenger ikke mange advarsler. De har en agenda.

1 Like

Akkurat den Bernd-brukeren reagerte jeg også på, men han hadde lagt seg så aaaaaakkurat på linjen at man ikke kunne ta han på det. Det er jo lov å være mindre intelligent.

Det som er irriterende med den typen “baissing” er at det blir litt tidkrevende å spørre “hva mener du med xxxxxx” til de idiotiske utsagnene. De får da stått uimotsagt hvis ikke moderator gjør noe med det. @Savepig @pdx

Fikk en advarsel en gang i tiden på HO, men ikke for hva du tenker på. Og ingen sanksjoner noen gang på HO. Noen flere usannheter du vil fremme om meg?

1 Like

Godt å se du ikke bøyer deg for hersketeknikkene @studenten86 :blush:

1 Like

Rapporter gjerne postene, send oss gjerne litt betraktninger på Pm om du føler det er ekstra info vi trenger.

He he he, rolig nå @studenten86

Ditt motsvar var at antall rekrutterende sites pr i dag, antall tidligere undersøkte pasienter (som ikke er nye resultater), antall ansettelser i firmaet og ett godt inntrykket av ny CEO er å anse som resultater.
Det blir like intetsigende da det eneste som teller som resultater i Nanos tilfelle er - kliniske resultater.

Han baisser og du utjevner det med tilsvarende haussing. Synes begge er innenfor hva som burde tillates i småprat-tråden.
Ikke noe å jage seg opp over og bli så sinna for tenker jeg.

1 Like

Hvis hans type påstander i negativ retning ikke godtas, så er det en haug av brukere som bør utestenges for utsagn i positiv retning (ja, tenker litt på enkelte andre aksjer enn nano da).

En del av en investors jobb er å sile informasjon syntes jeg.

Alt man skrives kan tolkes som at det er fullstendig avhengig av posisjonen din i enkelte aksjer. Jeg tviler på at mange hadde vært like positive til selskap X hvis de ikke var tungt investert. Men det er jo en grunn til at man er investert eller ikke, og det har vel noe med troen på selskapet å gjøre.

3 Likes

Som alle kan se, jobben som moderator har mange nyanser og ofte ikke noe rett svar. Men vi prøver å gjøre det vi tror er best for alle, og vi prøver å rette opp i feil vi evt gjør.

Anbefaler at folk trekker pusten litt å teller til ti :wink:

Så tror jeg vi blir enige i Nanotråden også.

1 Like

Stråmann:

TI forumregler:
image

@Evilfreud Det er en bruker som har mange titalls brudd på forumets regler. Og det er langt fra første gang personangrep er eneste motsvar. Du trenger ikke reagere basert på historikk, men tilstrekkelig med brudd fra siste timen for reaksjon er på sin plass.

@vegar_beider Jeg gjenga fundamentale styrker for selskapet. Men kliniske resultater er gjort i større antall pasienter, økning i CR kom til ASH, og 20/100 gikk fra svakere enn 15/40 til sterkere enn på primary endpoint i økningen som kom i pasienter.

1 Like

Hei

Moderatorene tar en runde på dette. Kan godt være man har vært for snille tidligere.

Nå er først og fremst mine innspill gitt på generelle observasjoner, noe også selvopplevd.
Jeg tror moderator teamet gjør og vil gjøre en god jobb i framtiden, deg inkludert. Mine innspill er ment som heads up og konstruktiv tilbakemelding på ting jeg mener ikke tjener forumet og vi som er seriøse brukere av det.

Det er noen ting, man som markedsaktør spesielt (@pdx ), moderatorer og andre deltakere her inne bør ha i bakhodet. Administrasjonen (@pdx og moderatorer) setter føringer for hvordan forumet skal framstå. Da tenker jeg først og fremst for selskaps representanter som er å finne her inne samt analysehus og mer profesjonelle aktører. Vi andre har også en stor innflytelse på seriøsiteten.

Forumet framstår ikke som et seriøst investerings forum pt. Skal man bli tatt seriøst av selskapene man er investert, meglerhusene man kommuniserer med og andre markedsaktører, må man oppføre seg som voksne og aller helst som oppegående investorer og tradere.

Med et voldsomt bruk av emojis man ellers forbinder med umodne tennåringer og en del gutteklubben tendenser som grenser til mobbing og utfrysning har forumet en vei å gå, for å bli sett på som seriøst og med seriøse investorer.

Man har i en årrekke rakket ned på hegnar forum med god grunn, men nå mener jeg tiden er moden, for å se seg selv i speilet.

Hva angår betalte medlemmer og gratis passasjerer.
Jeg for min del har jeg valgt bort Insider som følge av at Insider medlemskap tilførte en hel del ekstra støy på plattformen. Enklere og mer oversiktlig uten insider.

I beste mening og med ønsker om en riktig god helg til alle mann
-vcp

8 Likes

Men er det en presis beskrivelse gitt at en delegasjon fra forumet senest denne uken var på besøk hos Funcom?

“Thank you for making my point”

Er du seriøs?

Innlegget jeg postet over har en hel del nyanser og dekker over et vidt spenn. Og du korter det hele ned til og basert på en håndfull TIère og funcom investorers tilstedeværelse på et “åpent” Funcom informasjonsmøte.

Jeg har vanskelig for å ta deg seriøs med dette @Savepig og mener innlegget ditt viser hvor lite reflektert mye her inne er til tider.

For å besvare spørsmålet ditt:

Ja, i aller høyeste grad.

Jeg lar det bli med dette. Ingen vits om man taler for døve ører.

Og jeg har vanskelig for å skjønne at noen emojis er nok til du lar deg frustrere så enormt.

Det blir innhentet enormt mye informasjon og produsert enormt mye analyser på dette forumet hver eneste uke, og det er stort dette bare å dempe de trådene du har et problem med.

4 Likes

Jeg tror at en dritseriøs tone i alt som skrives på forumet, som et salgs faglig fagfora for fondsforvaltere og analytikere, hadde ødelagt forumet totalt. Det som gjør at dette forumet vokser og vokser er at det produseres mye bra informasjon og folk stort sett er ærlige og hjelpsomme samtidig som at tonen er useriøs og vi tuller mye innimellom. Det er dette vennskapet og uformell dialog som gjør det lettere for nybegynnere til å ta kontakt og begynne å skrive selv. Som er det vi ønsker. Vi vil både ha topp 10 aksjonærer som er seriøse, forvaltere, journalister og ledere med som seriøse debattanter, lesere og infodelere. OG nye uerfarne fremtidige stjerner OG helt vanlige folk.

At vi har denne blandingen av folk er det som gjør at forumet blir nordens største i år. Det er dere, vi som får dette til med å være saklige, ha stor takhøyde, hyggelige og hjelpsomme.

pluss pdx som svetter seg i hjel da.

16 Likes

Gi meg moderator rolle så skal jeg gå fra å være sånn passe useriøs, barnslig og omgjengelig til å bli grav alvorlig :cry:

1 Like

image

Er troll-profiler som kun benyttet emojis for å gjøre narr av folk som aldri skrev en post. Det er fra en rapport for noen måneder siden. Denne og en johan87(tror jeg det var) er brukere som aldri skrev, og kun benyttet emojis for å gjøre narr av folk. Begge er slettede brukere i dag, men viser hvordan det ikke er et nytt problem.

@Morti det er forskjell på ‘dritseriøs tone’, og sette kølle-emojis til personer som har forsøkt å skrive seriøse poster og finner det frustrerende. Værre når profiler blir laget for å latterliggjøre enkeltpersoner som har vært tilfeller.

4 Likes