Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Vårt nye moderator-team :)

Absolutt ingenting å frykte.

har ikke noe å utsette på @savepig. så det er klart

1 Like

Dette vil og bør alltid være en hybrid mellom å kunne ha det litt morsomt, og samtidig ha renskårne og seriøse diskusjoner om investeringer. Ingen av delene vil stå støtt på egne bein.

Hvis alle filer 5 % hårsårhet og personlige preferanser for hva som er «morsomt» og/eller «seriøst» så er dette rene nirvana. Jeg forsøker i alle fall etter fattig evne å verdsette input fra de jeg synes er for firkantede i formen, og omvendt. Det funker bra i det praktiske liv også.

God helg :beers:

12 Likes

Du kan jo egentlig spørre deg selv hvilken gutteklubb det snakkes om? det er jo tross alt 15% jenter her!. Og en grunn til at det ble hentet inn mer moderatorer var fordi forumet ønsket mer moderering fordi mye tråder gikk offtopic.

Et mye viktigere spørsmål er egentlig, har du nytte av forumet? vil du være med å støtte forumet? Føler du at du kan være med å gjøre forumet bedre? Da bør du definitivt vurdere innsider. Forumet har hatt en fantastisk reise og er idag der at når vi ber om audiens hos selskaper vi investerer i så får vi ekslusiv tid med ledelsen. Det hadde vi ikke fått om folk så på TI som en tulleklubb.

personlig kan jeg iallefall si at jeg digger hele innsidegjengen fordi det finnes EKSTREMT mye kunnskaper der. Og sammen får vi til mye kule ting. At innsidegjengen som følger Funcom tett traff bedre på Q4 resultatet til Funcom enn Redeye analytikeren sier egentlig ganske mye. At innside gjengen som følger biotech fikk radforsksjefen i tale ( som er aktiv på forumet i ny og ne) digger jeg.

Er det en gutteklubb, så er jeg egentlig happy med det. Dog vil jeg heller kalle de engasjerte investorer som skjønner at man blir smartere isammen.

Edit: glemte jo å nevne at flere medlemmer her fikk personlig invitasjon til Pareto sitt gaming seminar mens @pdx fikk 5 billetter som kunne deles ut fritt. Føler egentlig det sier litt om hvor langt vi kollektivt er kommet og jeg er iallefall litt stolt av det!.

20 Likes

Helt enig :smiley:. Tror folk legger forskjellige ting inn i begrepet gutteklubb også. Kritiske røster, f.eks. er velkomment. Spesielt de som ordlegger seg saklig.

1 Like

joda. greit nok at det er en gutteklubb slik det nevnes over her, uavhengig av om det er jenter eller ei her. saker er heller at det bør være rom for kritiske røster. slik jeg opplever det idag i forhold til til biotekselskapene så blir kritiske røster rapportert umiddelbart de ikke er enige med flertallet. jeg syntes at det skal være rom for kritiske røster som begrunner sine uttalelser. likevel skal det sies at det er flere som ytrer sine meninger uten innhold. det må tilpasses hvilke tråd man er på er min mening. slik som småprat bør det være litt høyde…nb…noen pils innabords :wink:

3 Likes

Jeg er svært varsom med å fjerne innlegg fra kritiske røster som blir rapportert, med mindre det er åpenbart at noen troller eller baisser. Jeg skulle ønske flere var kritiske oftere :slightly_smiling_face:

14 Likes

da får jeg hive meg på insider. @pdx send meg link for info for inider:)

10 Likes

https://beta.tekinvestor.no/page/bli-insider/3/ :smile:

1 Like

Har stort sett trykket på “uenig” knappen denne uken jeg og, synes kanskje en del folk er en smule raske til å rapportere

4 Likes

Jeg synes det er rart å rapportere folk for å ha et annet synspunkt enn en selv. Er det ikke derfor man er på forum også for å få sine egne konklusjoner utfordret (og dermed enten bli sikrere i sin sak eller endre mening hvis man ikke har fått med alle parametre)? Det skal selvsagt gjøres på en ordentlig måte, jeg snakker ikke om åpenbar trolling.

7 Likes

Dette er ganske vanlig, Minuset er jo at når folk bevist rapporterer folk de ikke liker så mister de ganske mye kredibilitet. Men er jo ganske mye rapporteringer som ikke fører frem fordi de er grunnløse.

2 Likes

Bedre med for mye enn for lite rapportering. Er litt vanskelig å skille troll fra folk med andre meninger i øyeblikket :stuck_out_tongue_closed_eyes:

2 Likes

Helt riktig!

Det er kjempefint med kritiske røster. Men på samme måte som positive røster avkreves dokumentasjon/referanser og gode argumenter for sine meninger, må det samme gjelde for kritiske røster. Uten argumenter og/eller referanser, er de fleste poster stort sett verdiløse.

4 Likes

Synes det begynner å bli litt i overkant mye sensur på TI nå for tiden. Grenser til misbruk. Postene som ble sensurert kunne vel godt stått åpen?

@pdx @Savepig

3 Likes

@Mml dette tar vi selvsagt mer enn gjerne en åpen diskusjon på, men kan du være så snill å ikke ta det i tråden om pcib? :slight_smile:

Moderatordiskusjon er veldig meta, og blir derfor helt offtopic i de enkelte trådene for aksjer.

1 Like

Synes det er greit at moderatorer flytter poster over til de respektive trådene.

Det er også greit å fjerne innlegg som er langt over grensen. Men at helt greie innlegg blir slettet/usynliggjort, synes jeg derimot ikke noe om.

Det bør være en del takhøyde før moderator kommer inn i bildet og fjerner poster på et åpent forum.

Altså, når brukerne flagger med for å poste en DDE låt. Da kan du tenke deg hva våre stakkars mods har å stri med!

2 Likes

Den var offtopic :wink:

1 Like