Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Verdensrommet: Teleskop, UAP og småprat

Ja? Det er jo hele poenget - å finne ut hva det er ? Ikke OM det eksisterer?

Ref:

Alien-hypotesen er helt og holdent min egen overbevisning ja - ref:

Jeg trodde folk var inneforstått med at dette er MITT syn, basert på min egen research.
Hadde DoD gått ut og sagt dette er aliens ville det vært på forsiden av alle nyhetssider på nett :roll_eyes:

Da er vi enige, dette er din hypotese, med ingen bevis.

2 Likes

Jeg har presentert en mengde bevis i denne tråden jeg ikke skal ta meg bryet med å lenke på nytt.

Man må selvfølgelig danne seg sin egen konklusjon basert på materialet som er tilgjengelig (og det er enormt mye materiale tilgjengelig for den som gidder å sette seg inn i det) :slight_smile:

Bevis på at det er fenomener som man ikke vet hva er?

2 Likes

Du har presentert en mengde observasjoner. Putt de inn i dette skjemaet
image

1 Like

Jeg tenker at Nocturne bare troller med oss…

:wink:

1 Like

Opplever vi diskuterer vidt forskjellige ting - alt fra:

Er dette noe reelt? - til “hva er det”?

Opplever også at flere blander disse to aspektene; - som f.eks du @Christian - som er åpen for at det ikke er noe, hvis jeg forstår deg riktig?

Dette er som sagt ikke vits å diskutere for min del, fordi bevismengden har ført til at man nå har dannet AARO, og NASA har også kommet på banen. Nylig var det en lukket (classified) briefing som AARO holdt for five eyes (UK, AUS, NZ, CAN og US). Samtlige land har egne department som skal gjøre det samme som AARO, og dele denne infoen med hverandre.

Organisasjonene har en vitenskapelig tilnærming til problematikken, og bra er det, så får vi forhåpentligvis et mer fruktbart grunnlag å diskutere ut fra, fremfor enkeltstående saker (som jeg personlig har satt i en sammenheng).

Helt til slutt: det er vanskelig å diskutere temaet med folk som ikke har satt seg inn i det like mye som meg. Det er de samme gamle argumentene som tas opp, om igjen og om igjen. Jeg ønsker heller å bruke tiden min på å lese meg mer opp temaet, fremfor å prøve å overbevise dere.

DYOR :wink:

1 Like

Jeg antar at UAP eventene vil være en blanding av:

  • Støy fra måleinstrument e.l.
  • Et naturlig fenomen som ikke har vært observert mye, men som er kjent
  • Et naturlig fenomen som hittil er ukjent
  • Fremmede livsformer

Det er hittil ingen beviser på at det er noen av disse. Alt er inntil videre hypoteser. Om det er noen av disse UAP som faktisk er fremmede livsformer? Who fucking knows. Beviser har vi ikke. Vi har bare observasjoner vi ikke forstår. Noe som ikke akkurat er nytt innen vitenskapen :stuck_out_tongue:

Exactly.

Hvordan tror du man kommer videre herfra?

I allefall ikke ved å ignorere det som flere her inne ser ut til å gjøre. Hvis man virkelig mener man skal gå vitenskapelig til verks for å undersøke dette starter man nettopp med observasjon og datainnsamling. Det er der vi er nå, og da hjelper det ikke å stemple folk som tar temaet seriøst som tinfoil-menigheten :wink:

Ca. 2t og 14 min inn i denne podden snakker de om nettopp dette:

Å ta det seriøst og å anta at det er fremmede livsformer er vel to forskjellige ting? :stuck_out_tongue:

Igjen, alien-hypotesen er MIN tolkning. Det er såvidt meg beskjent, ingen myndigheter som har annerkjent fenomenet som utenomjordisk. Jeg er 100% inneforstått med at den kan være feil :slight_smile:

Det hadde jo vært rart å anerkjenne noe slikt når det ikke finnes mer enn observasjoner og hypoteser? Det ville i så fall vært veldig lite vitenskapelig.

Det at du sier det ikke finnes mer enn obersvasjoner og hypoteser sier egentlig alt om kunnskapsnivået om temaet. Det finnes MYE mer, men mesteparten er selvfølgelig klassifisert og skjult for allmennheten. Hvis man spør om informasjon, er svaret “konfidensielt pga. rikets sikkerhet”. Det er en enorm papirmølle og “red-tape” man prøver å komme gjennom nå for tiden.

Her er artikkelen som fikk snøballen til å rulle: hvor mange slike “secret programs” tror du eksisterer?

Så, nesten alt er klassifisert, så du aner ikke hva annet som finnes? Du gjetter?

Hva er det som finnes av bevis på fremmed liv som ikke er klassifisert?

1 Like

Jo, jeg har en anelse.

Du kan jo starte med å lese denne artikkelen av Larry Maguire, regjeringsmedlem fra Canada.

Her er noen highlights for de som ikke orker å lese alt (mine uthevinger):

For decades, the public has been told claims about UAP (what were once called UFOs) are either banal or altogether nonsense. It is now apparent there is something very real going on — something that warrants high-level briefings from military leaders. This deserves legitimate inquiries, and it is time to demand action from our government departments. Moreover, it’s time for them to engage with the scientific community in an open and transparent manner.

The greatest barrier to better understanding the phenomena is the stigma surrounding it. It is encouraging to see this begin to subside and allow the topic to be both publicly acknowledged and studied.

The evidence of UAP is overwhelming and has been affirmed by presidents, former heads of the CIA, the current NASA administrator, intelligence officials, and trained military observers. Now that there is an ability to have serious discussions on this matter, more individuals with impeccable backgrounds feel comfortable speaking publicly about what they know.

Last year I met with Elizondo (DoD) to learn more about UAP and to better understand the issue. While I did not get access to classified information, it was a good opportunity to ask some in-depth questions.

As I learned more about UAP, what struck me most was how these objects aren’t “flying” in the traditional sense of the word. When travelling through the air, they do not effect the atmosphere like a jet or other combustion engine would. They simply do not leave the associated signatures an aircraft does.

UAP have been tracked going incredibly fast, with an estimate of at least 700 to 900 g-forces on the object. Radar has picked them up going thousands of miles per hour and documenting them doing a 90-degree turn on a dime without losing any speed. There is nothing in any country’s inventory which could withstand those g-forces.

And here’s the kicker: these objects have been tracked going from low-Earth orbit into the upper atmosphere and then under the ocean.

In a meeting with the Scientific Coalition for UAP studies, I had an opportunity to speak with Dr. Hal Puthoff, one of the most preeminent scientists to ever research the topic. This group of PhDs and scientists analyzed the now famous 2004 USS Nimitz encounter off the coast of California and issued a public report of their findings.

In their report, they noted how radar systems detected UAP in low-Earth orbit before they dropped down to 80,000 feet. Periodically, UAP would drop from 28,000 feet to sea level (estimated to be 50 feet), or under the surface, in 0.78 seconds.

Let that sink in for a moment. Either some nation state has developed technology that is beyond next-generation, or we are dealing with something that is completely unknown. Regardless of the answer, this sort of information should be front-page news in the pursuit of determining origin and intent.

Kilde: Larry Maguire: UAPs are real, and Canada should take them seriously

Tenk dere litt om, som han skriver i siste paragraf. Regjeringer over hele verden anerkjenner fenomenet som reelt. Jeg håper vi kan legge den ballen død.

Neste punkt, det er egentlig bare to alternativer her som han påpeker: enten har en nasjon utviklet teknologi som ligger lysår frem i tid ifht. det vi kjenner til i dag, eller så er dette noe helt ukjent.

Uansett hva det er, burde alle være interessert i å undersøke dette. Hvorfor? Fordi implikasjonene for menneskeheten, om det viser seg å være det ene eller andre, er enorme.

Grunnen til at jeg heller mot alien-hypotesen er enkel. Jeg tror ikke noen mennesker, militære eller sivile, har utviklet slik teknologi. Hadde de gjort det ville det vært 0 problem å ta over verden.

Hvorfor holde på slik UAPene gjør? Gir ingen mening om det er menneskeskapt?

Nå, hvis det viser seg å være aliens så gir hemmelighetsholdet og egenskapene til UAPene mye mer mening i mitt hode:

a). Hvorfor lander de ikke eller gjør seg skikkelig til kjenne?
Spørsmålet stilles ut fra et menneskelig perspektiv. Hvis man har med noe utenomjordisk å gjøre, som er så avansert at de kan reise enorme distanser for å komme hit, så har vi INGEN forutsetning for å begynne å forstå hva de vil. Her kan du fylle inn «the blank» selv.

b). Hvorfor holde dette skjult?
Det kan være mange grunner. En kjent grunn er jo for å ikke skape panikk. Hvordan tror du verden vil se ut dersom VG på forsiden i morgen skriver at vi har besøk fra det ytre rom / annen dimensjon?
Se hva som skjedde her for referanse: The War of the Worlds (1938 radio drama) - Wikipedia

En annen grunn kan være at man ønsker å beholde informasjonen for seg selv for å utnytte den.
Igjen, vi snakker om teknologi som overgår vår fatteevne. Jeg trenger ikke å si noe om hvor mye makt og penger som ligger i dette.

En tredje grunn, som Luis Elizondo foreslår, er at de første dokumenterte sakene om fenomenet begynte å komme kort tid etter atombombene ble slupper over Hiroshima og Nagasaki.
Etter 2. verdenskrig økte mengden rapporter, man hadde Roswell osv. Husk at vi nå går over i den kalde krigen, og atomtrusselen er reell. Folk er livredd for spionasje og det er et våpenkappløp uten like. Man bestemmer seg derfor for å holde alt skjult, slik at fienden ikke skal få info om hva “vi” har.

Det er en MENDGE saker om UFO observasjoner rundt kjernefysiskevåpen siloer. I mange av sakene har UFOene skrudd av (og i et tilfelle på) disse atombombene (google it!)

Nå; hvis du er presidenten i US, ønsker du å fortelle befolkningen følgende: «Vi observerer noe vi ikke vet hva er. Det utviser egenskaper vi ikke har mulighet å konkurrere med – OG de kan avvæpne oss uten problem. Vi har visst om dette i over 70 år, og vi vet ikke hva vi skal gjøre med det»… ?

I think not.

Dette er noen av grunnene (tror jeg) til at ting er så hemmeligholdt, og at det ikke er menneskeskapt.

2 Likes

Hey! Da var vi tilbake hit.

Men inntil man har en hypotese som man har testet og funnet sann, så har man ikke bevis.

Du kan gjerne ha det som hypotese at dette er fremmede livsformer, men det er fortsatt bare det. En hypotese.

1 Like

Har jeg hevdet noe annet? Jeg føler jeg hele tiden har sagt dette er MIN konklusjon :wink:

Men hvis du ser over punktlisten din kan du fint utelukke punkt 1-3 i casene som etterforskes nå.
Hva står du igjen med da?

Min utheving:

Her sier du at det finnes mer enn observasjoner og hypoteser.

Nei, du kan ikke fjerne forskjellige scenarioer før du faktisk vet hva som ble målt/filmet/observert.

1 Like

Det gjør det - men om vi noen gang får tilgang til denne informasjonen gjenstår å se :roll_eyes:

Ok, så alle bevis på fremmede livsformer er hemmeligstemplet? :stuck_out_tongue: