Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Verdensrommet: Teleskop, UAP og småprat

Absolutt!

Dette er beyond classified - og gudene vet hvorfor.

Jeg har mine teorier som beskrevet over, men om det stemmer aner jeg ikke.

Luiz Elisando har på lang vei ymtet frempå at sannheten er så sjokkerende at den vil totalt snu opp ned på alt vi vet om vårt univers - og hvis det stemmer og sannheten potensielt kan skape massepanikk og hysteri, så kan man jo forstå at man ønsker å holde det skjult for “allmennhetens beste”.

Alternativt, så handler dette om at jobben hans for To the Stars (company) - Wikipedia som har laget Unidentified: Inside America's UFO Investigation - Wikipedia, handler om å skape publisitet så de kan tjene penger på å lage UFO-dokumentarer? :see_no_evil:

Criticism[edit]

Writing in The New Republic , Jason Colavito questioned why if Elizondo was so concerned that UFOs “were an imminent national security threat, he didn’t take his concerns to national security journalists or to Congress”.[29]

According to The Intercept writer Keith Kloor, “Elizondo and Mellon have come to rely on a largely passive and credulous press to generate sensational UFO headlines”. Kloor notes that Elizondo received considerable media attention from a 2017 New York Times story titled “Glowing Auras and ‘Black Money’: The Pentagon’s Mysterious UFO Program”, and gained visibility by starring in the History Channel TV series.[7] Air & Space magazine wrote that the TV series “cast Elizondo as a burly, intrepid, backpack-toting crusader seeking to expose the truth in the face of a stonewalling government bureaucracy and a culture of ridicule. In doing so, the History Channel followed a long tradition within ufology of portraying the UFO investigator as a heroic figure determined to tear away the veil of secrecy surrounding extraterrestrial visitors”.[30]

New York Times Pentagon correspondent Helene Cooper interviewed Elizondo in 2017. Cooper characterized Elizondo’s behavior as typical of intelligence officers, who are “really spooky guys, they’re very secretive, they tend to be more paranoid”. According to Cooper, “There was a lot of looking over to make sure nobody was seeing us, he sat with his back to the wall. He said, because he wanted to see if anybody came in”. Cooper explained to “The Daily” podcast host Michael Barbaro that at the time she spoke to Elizondo, she found him credible, but when she got on the metro after the meeting she began to have second thoughts, saying “the farther away I got from the interview the less believable it seemed”.[31]

Writing in The New Yorker in 2021, Gideon Lewis-Kraus reported that after talking with Elizondo, it was difficult to determine what AATIP had accomplished, and when pressed, Elizondo “invokes his security oath like a catchphrase”. When in 2019 Elizondo was interviewed by Tucker Carlson, Elizondo suggested that the government had fragments of a UFO, “then quickly invoked his security oath”.[13]

Suuuuper kilde :stuck_out_tongue:

2 Likes

Nei, hvis du hadde lest litt mer før du hoppet på tastaturet ville du innsett at han brøt med To the Start nettopp fordi de hadde feil fokus:

" Elizondo, along with Christopher Mellon and Steve Justice, left To the Stars in late 2020, saying “Tom [De Longe] is really focused on the entertainment side, so there’s not a whole lot for Chris, Steve and I to do […] Our talents lie in engaging governments, Congress and international organizations, and we’re ready to shift into second gear. Entertainment is one way to do it, but it’s not comprehensive.”[3]

Men la meg spørre deg - jeg har lagt frem en rekke kilder her enhver selv kan fordype seg i.
Ut fra det som beskrives om disse objektene - og deres egenskaper - havner du fremdeles på en av følgende forklaringer?

  • Støy fra måleinstrument e.l.
  • Et naturlig fenomen som ikke har vært observert mye, men som er kjent
  • Et naturlig fenomen som hittil er ukjent

For å være konkret: la oss ta USS Nimitz incident som til nå er den best dokumenterte (og offisielt bekreftet av Pentagon). Her har man:

  • Vitneobservasjoner
  • Radar data
  • Flir-video

Man har verifisert at det ikke var noe feil på verken flyets instrumenter eller radar / kontrollrom.
Saken er mye omtalt i media og piloten som opplevde dette har gjort en rekke podcaster:

En svale gjør ingen sommer, men et sted må man begynne - hva tenker du om dette?

Dette er jo definisjonen på en konspirasjonsteori, trå varsomt Nocturne, så du ikke lurer deg selv her. Samme sier flat earthers, og alle andre i en sånn overbevisning. Sikkert spennende da, men må da gå an å finne mening i andre aktiviteter? Det er jo en lek som er dømt til å feile siden du alltid sitter på annenhåndsinformasjon uten verifiseringsmulighet. Du får dra ut og observere selv tror jeg, så du får litt førstehåndsinformasjon. :wink:

1 Like

Til hvilken nytte? Jeg ville jo bare fått bekreftet det jeg allerede tror, og ingen andre ville trodd på det (slik som det er nå) ? Man får bare vente til det kommer mer info, om det kommer i det hele tatt.

Du ville fått en fin tur ut, og dessverre ikke sett noe spennende, men det ville nok vært nyttig og digg da. :slight_smile:

1 Like

Jeg havner ikke på noe som helst, jeg er ikke en fysiker og har ingen grunn til å tro jeg kan tolke disse dataene og få noe nyttig ut av det. Jeg er interessert i å høre godt renomerte fysikere som publiserer peer reviewd vitenskapelige papirer som viser at dette er fremmede livsformer. Utfra hva du har sagt, så finnes det ikke noe slikt, alt av bevis er hemmeligstemplet.

Du har lagt fram en rekke kilder på UAP, men det vet jo jeg også at finnes. Ingen tvil om det.

Poenget mitt at utover at det finnes UAP, så finnes det hypoteser, tanker, ideer osv, men ingenting er bevist. Du mener det finnes hemmeligstemplet bevis, noe jeg stiller meg tvilende til, det er umulig å ettergå. Det kan like gjerne være noen som går ut med info for å mele sin egen kake.

Da kan vi, i denne saken, se bort i fra det første punktet på listen min. Resten står fortsatt åpne. :slight_smile:

2 Likes

Litt av problemet her er at ingen av oss er fysikere, har hatt en del fysikk i studiene, men ingen grad/arbeidserfaring i fysikk. Forklarte til Nocturne hvordan en drone fungerer og at man kan ha hvilken form man vil på den, så lenge man har omnidirectional propulsjon og et gyroskop. Det er bare ikke nødvendigvis optimalt prismessig og energieffektivt å lage de som store runde baller eller trekantede bokser. Men er ikke noe vanskeligere enn å lage vanlige droner. Krever bare mer av motorene, så bittesmå propeller blir litt tamt. Kanskje f.eks. narkotikasmuglere bruker droner som flyr raskt over havskorpen og trenger litt lagringsplass beskyttet mot vær og vind inni? Kunne jo vært en relevant hypotese også. :slight_smile:

1 Like

Hva regner du som kjente og ukjente “naturlige” fenomener?

Hvis du er seriøst interessert i temaet ville du sett saken opp mot det du antar, basert på det vi vet om verden i dag. Jeg tror du raskt vil stryke ut 2 og 3 på listen også, men jeg innser at arbeidet med å faktisk sette seg inn i den enorme mengden med info som finnes, ikke er for alle.

Når det gjelder drone-hypotesen din @Martins så debunket jeg den i mitt svar til deg.
Pr. dags dato kjenner vi ikke til noen droner som er i stand til å utføre de manøvrene som er beskrevet. Jeg innser det ikke er synonymt med at det ikke kan være mulig, men jeg holder sannsynligheten for at det er en drone som meget lav.

Jeg snakket om det som så ut som Afghanistan-videoen din, har ikke tid til å “debunke” alt.
Nå nevner jeg den som fløy over vannet. Begge fløy i en rett strekning, ingen svinging på dem.

Vi kan ta en ting som er under “Et naturlig fenomen som ikke har vært observert mye, men som er kjent”. Der har vi f.eks. kulelyn.

Scientists have proposed a number of hypotheses to explain reports of ball lightning over the centuries, but scientific data on ball lightning remain scarce. The presumption of its existence has depended on reported public sightings, which have produced inconsistent findings. Owing to the lack of reproducible data, the existence of ball lightning as a distinct physical phenomenon remains unproven.[9]

Ganske utrolig! (liste av mulige teorier er postet videre ned på wikisiden)

There is at present no widely accepted explanation for ball lightning. Several hypotheses have been advanced since the phenomenon was brought into the scientific realm by the English physician and electrical researcher William Snow Harris in 1843,[59] and French Academy scientist François Arago in 1855.[60]

Du kan lese mer om det her:

Faktisk, etter å ha lest wikisiden, så vet jeg ikke engang om jeg vil kalle det “kjent”. Det er fenomen som har blitt observert, men man vet da fletta hva det er for noe.

Poenget mitt er at det garantert finnes masse naturlige fenomener som vi ikke aner noe om, rett og slett fordi vi ikke har gode nok instrumenter for å måle dem, eller fordi de skjer så sjeldent at vi ikke har fått brukt de instrumentene vi har.

1 Like

Skjønner ikke at dere orker. Det er forlengst tydelig at Nocturne enter troller eller tilnærmer seg dette som en religiøs fanatiker.

Uansett vil dere garantert ikke komme noen vei!

2 Likes

Har diskutert div ting med @Nocturne over endel år, så tenkte at han kanskje hadde noe konkret.

1 Like

Inntil det motsatte er bevist, antar vi at dette er bevis på en alien!

:wink:

1 Like

Den bevisbyrden ligger i såfall på skeptikerne! :joy::joy::joy:

Jepsi Pepsi :handshake:

Haha, ta den alle skeptikere. Nok et bevis å legge i den store bunken vår med beviser for utenomjordisk liv!

  • Sitat en i UFO kulten antagelig
1 Like

Det holder med sannsynlighet når man ikke vet. tro på det ene eller det andre er tullette. vent å se. om du er sikker på noe, vent ås se at det sljker, ikke plag andre med at de må tenke some deg,

Alien:

adjective

belonging to a foreign country.

“an alien culture”

noun

a foreigner, especially one who is not a naturalized citizen of the country where he or she is living.

“an enemy alien”

Servaler er en type kattedyr som opprinnelig finnes i Afrika, og er ulovlig å ha som kjæledyr i Norge, ifølge avisen.

Per definisjon er den alien.

:wink:

1 Like

Fascinerende diskusjon. Hadde aldri gjettet at at noen i fult alvor mener det finnes utenomjordisk teknologi her på jorden. Selv det å oppdage en bakterie eller mikrobe utenfor jorden eller et signal - uansett form - fra en fremmed sivilisasjon ville vært den aller største vitenskapelige oppdagelsen noensinne, men her har man altså besittet farkoster og teknologi fra en utenomjordisk sivilisasjon i årevis. Veldig fascinerende.

Enrico Fermi sitt filosofiske spørsmål “Where is everybody?” er ganske treffende, for hvis liv var vanlig og det er mulig krysse store avstander så ville melkeveien vært fullt av intelligent liv som ville vært mulig å oppdage. Men det finnes absolutt ingen slike indikasjoner.

Også er det en gjenganger med alle som står frem som troverdige vitner på utenomjordisk aktivitet at de ikke bringer noe nytt til bordet. De er gjerne “høyt” dekorerte eller “troverdig” av andre grunner, men har ingen håndfaste beviser. Men jeg tror faktisk disse personene - i alle fall delvis - selv tror på det de sier, men det gjør det ikke sant av den grunn.

Og selvfølgelig, alle disse tusenvis av videoer av lys som blinker, radarer som viser merkelig bevegelser og sangere som blir “tatt” av utenomjordiske og whatnot er heller ingen bevis. Bare fordi et kornete lysfenomen ikke kan forklares så betyr ikke det at det er en farkost som kommer fra en annen planet. Bare tanken er jo egentlig helt absurd.

The Great Filter sammen med Fermi paradoks indikerer egentlig at sivilisasjoner går under før de klarer å kolonisere andre planeter. En ganske sannsynlig teori hvis man tenker seg om. Og gitt der menneskeheten er i dag klarer vi nok å utsletter oss selv , neppe i dag eller i morgen, men i løpet av noen tusen år er vi nok borte. Enten selvforskyldt eller på grunn av andre katastrofer.

Og i et tidsperspektiv på 14 milliarder år blir menneskehetens moderne sivilisasjon på bare noen få tusen år som et blink å regne. Et helt ubetydelig blink i et uendelig stort tomrom uten sjans til å treffe på andre tilsvarende blink.

5 Likes

De fleste konspiratoriske folka har aldri hørt eller tenkt på fermiparadokset, -de har knapt nok en forståelse av periodesystemet tilsvarende en 8-åring. Men aliens på jorda, konspirasjon for å skjule det osv tror de på… :joy: