Nå foreligger det vel heller ikke noen caser i denne tråden der et datasett av tilstrekkelig kvalitet har blitt tilgjengeliggjort for det vitenskapelige miljøet slik at de kan analysere det skikkelig?
Nei, det kan være sant. Det kommer an på hva man ønsker som bevis. Videoer og vitneavhør er det meste man har. Radardata og andre slike data fra instrumenter ombord flyene har ikke blitt offentliggjort.
Inntil jeg ser håndfaste data som et vitenskapelig miljø (gjennom en fagfellevurdert publisering) konkluderer med at ikke kan forklares på annet vis så er etter min mening en mye mer sannsynlig og enkel forklaring at dataene er forfalsket, vitnene lyver, har observert en optisk illusjon eller har hallusinert, etc.
Jeg forstår de fleste av dere konkluderer slik når dere ikke har sett på det som foreligger av dokumentasjon, vitneavhør, bilder og video. Jeg har til gjengjeld sett og lest såpass mye, at alle datapunktene samlet kun peker i en retning for egen del.
Det er tusenvis av datapunkt der ute. Når man legger alle disse historiene sammen, så begynner man å se et mønster. Fenomenet oppleves av alle folkeslag, til alle tider (det finnes dokumentasjon på at dette ikke er noe nytt fenomen), av alle kjønn, i alle aldre. Beskrivelsene av opplevelsene, på tvers av tid og lokasjon gjør det hele enda mer interessant.
Det finnes caser hvor du har vitneavhør av folk som ikke var i nærheten av hverandre, eller kjente hverandre, når avhørene ble tatt. Det finnes tekstlige beskrivelser av skip og vesener som er flere hundre år gamle.
Ja - det kan være et psykologisk fenomen. Jeg er fullt klar over at jeg selvfølgelig kan ta feil - og beviselig er det feil å konkludere slik jeg gjør om man er hardbarka vitenskaplig materialist