Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Verdensrommet: Teleskop, UAP og småprat

Har fått med meg litt av dette UAP greiene opp igjennom tidene. Mest som en fasinasjon av hva som blir observert.

Men har merket en markant økning i frekvens av dekning og informasjon som har dukket opp den senere tid.

Mest “håndfaste” videobeviset jeg har sett så langt er de allerede postede videoene som ble tatt fra F/A-18 flyene utenfor kysten av USA.

Disse kan ikke bortforklares som værfenomen, blipp på en skjerm eller defekt i bildet.

1: Hvis man vet hvordan disse sensorene fungerer med tanke på “auto-track”, som ble brukt, er den avhengig av en ekstern faktor som sensoren kan “låse” på for å begynne å tracke. Med andre ord, det kan ikke være en defekt i selve bildet.

2: De beveget seg på en måte og med en hastighet som bryter med alt vi kjenner til per dags dato.

3: De samme objektene ble samtidig bekreftet via AEGIS radar systemene som blir brukt av de amerikanske skipene.

4: Man har bekreftende observasjoner på tvers av forskjellige metoder. Ble bekreftet visuelt av pilotene, video fra targeting pod på selve flyene og radar systemene på skipene.

5: Man har flere uavhengige observasjoner tatt på forskjellige tider.

6: Vitneutsagn fra pilotene som opplevde fenomenet.

Eneste konklusjonen så langt fra offentlige hold er at man har ikke klart å identifisere hva det kan ha vært.

Men litt på siden, som jeg ikke har klart å finne igjen mens jeg scrollet igjennom her.

Leste en plass (klarer ikke å finne det igjen nå) at grunnen til denne plutselige bipartisane interessen for disse temaene er frykten for såkalte “svarte” program som opererer på utsiden av allerede eksisterende “black projects”.

For dem som er litt intressert i militær hardware og historikk kjenner godt til SR-71, F-117, B-2, Skunkworks osv. Alt dette har sitt opphav fra såkalte “Black Projects”.

Første B-2 rullet offisielt ut 1987… Det er snart 40 år siden. Helikopterene som ble brukt når man tok Osama Bin Laden i 2011, har man fremdeles ikke sett, bortsett fra en halerotor som ble liggende igjen på utsiden etter man hadde ødelagt det som lå inne i gården. Ligger bilder på nett av denne delen, tydelig stealth “geometri” på det man kan se.

Alt dette er ting som er blitt produsert og lagd under tilsyn av utvalgte komiteer som overser disse “Svarte” programmene.
Ryktene som jeg leste, var at personer som burde kjenne til ting som blir brakt frem av whistleblowere, ikke kjenner til det som kommer frem. Og når dem etterspør info basert på dokumenter som dem har fått fra whistleblowere, blir dem nektet tilgang. Derfor er man nå bekymret om det finnes teknologi/prosjekt som ikke ligger under noen form for offentlig kontroll/styring, hvor dem som burde vite faktisk ikke vet.

3 Likes

Ja, har prøvd å si det til “debunkerne” her inne om at det er for mange ting som ikke kan forklares på en naturlig måte, tatt opp med flere sensorer som alle bekrefter det samme - det er et fysisk objekt man ser, og man vet ikke hva det er.

Leste en plass (klarer ikke å finne det igjen nå) at grunnen til denne plutselige bipartisane interessen for disse temaene er frykten for såkalte “svarte” program som opererer på utsiden av allerede eksisterende “black projects”.

Dette er riktig. Pentagon har ikke bestått en eneste ekstern revisjon på sine budsjetter.
Leste et sted at over 1 milliard dollar årlig ikke kan finnes igjen. Hvor blir disse pengene av?

Ryan Graves og David Fravor er to av pilotene som skal vitne i kongresshøringen neste uke.
Her er en podcast hvor de bl.a. diskuterer hvorfor det plutselig er økt interesse for UFOer nå.

1 Like

Hele løsningen på «UFO-problemet» siden 1930/40-tallet var å ta det ut av de legale, konstitusjonelle mekanismene. I dag ser man opptakten på at dette forsøksvis skal bringes under kontroll igjen. Med ALL sannsynlighet finnes det flere legacy SAP/USAPs på private hender som gjort (dels) radikale gjennombrudd på områder som fremdrift/propulsion, material sciences for ikke å glemme kosmologi. Les: en betydelig av dagens UAP-observasjoner er blackworld tech.

Har man fulgt feltet over tid og investert tilstrekkelig tid i materien (læringskurven er bratt), så er påfallende at det kommer et vannskille nå. Det blir mildt sagt spennende hvor grensen på hva som vil deles offentlig (og ikke) trekkes.

@rosk82 du burde ta en kikke på Wilson-memoet (https://www.congress.gov/117/meeting/house/114761/documents/HHRG-117-IG05-20220517-SD001.pdf).

3 Likes

https://www.reddit.com/r/UFOs/comments/15aagk5/this_was_the_highlight_of_the_interview_for_me/?utm_source=share&utm_medium=ios_app&utm_name=ioscss&utm_content=1&utm_term=1

2 Likes

Veldig spennende å følge høringene i dag. Kanskje vi får vite/ se noen beviser innen noen år.

Tror/håper det er snakk om måneder fremfor år :crossed_fingers:

Periodically, the UAPs would drop from 28,000 feet to sea level (estimated to be 50 feet), or under the surface, in 0.78 s…

Since we want a minimal power estimate , we took the acceleration as 5370g and assumed that the UAP had a mass of 1000kg The UAP would have then reached a maximum speed of about 46000mph during the descent, or 60 times the speed of sound…

The power required varies as a function of velocity, and hence as a function of time. Figure 3C illustrates the power required to accelerate the UAV as a function of time, assuming that the UAV is propelled in a conventional way. The required power peaks at a shocking 1100GW , which exceeds the total nuclear power production of the United States by more than a factor of ten . For comparison, the largest nuclear power plant in the United States, the Palo Verde Nuclear Generating Station in Arizona, provides about 3.3GW of power for about four million people [24]

3 Likes

Har du anledning å dele på PM?

1 Like

Her er hele:

https://www.youtube.com/live/SNgoul4vyDM?

Vitnemålene begynner fra og med 23 min.

1 Like

Synes det er rått vi har kommet hit og er fremdeles forundret over at dette ikke får noe dekning i MSM. Hvor er bevisene roper man fremdeles. Folk skjønner ikke at det er opp til 5 år fengselsstraff på hver av dem om de lyver under ed. Men det er sikkert verdt en bokdeal… :sweat_smile:

Hver og en av dem har blitt utsatt for hets og trusler. Flott å se en samlet kongress som virker å tro dem, og stilte seriøse spørsmål. Håper og tror dette bare er begynnelsen, og at man etterhvert får fysiske, urokkelige bevis… :alien:

1 Like

Var dette alt? Må si jeg hadde større forventninger. Ikke at det endrer min oppfatning da han er bare en bit i et stort puslespill, men det var skuffende om dette er det hele.

Jeg vet ikke hva du forventet, hadde selv lave forventninger og selv om jeg har hørt alle historiene her flere ganger før var det spesielt å høre dem foran kongressen, mens de er sverget under ed. Styrker kredibiliteten i det som sies i mine øyne. Hvis du forventer at de kommer pradende ut med video og bilder av UFOene så tror jeg det er en stund til. Folk flest har jo ikke engang fått med seg hva som har skjedd så langt.

2 Likes

Vi som er kjent med dette utgjør vel en promille av befolkningen og knapt det. At dette kommer frem bipartisan, offentlig under ed er noe få/ingen kunne sett for seg for bare få år siden. Embargoet på UFO-problemet har fått sin første sprekk i fasaden.

4 Likes

Dypdykk :point_up:

1 Like

https://www.uaphypothesis.com/

Denne syntes jeg var veldig interessant. De skriver om hvordan en UAP kan bevege seg som den gjør. Forklart med kvantegravitasjon etc.

1 Like

Absolutt meget bra link. Er også omtrent som å sitere meg selv…

There is indeed one way the laws of physics will allow an object to move and even get faster without feeling any accelerations. This happens if you move along a geodesic of spacetime.

1 Like

We think UAP propulsion does, in principle, the following. It uses the as yet unknown link between electromagnetism and the curvature of spacetime to influence the latter. That is, the electromagnetic interaction is used to influence the spacial entanglement network and introduce curvature, thus enabling geodesic motion. Since a curvature in spacetime is really a gradient of the entanglement entropy in that network, we expect some sort of an entropy gradient to be added into that network, as that is equivalent to a curvature.

1 Like

Som forventet kom det niks nada null nytt og spennende frem!?

1 Like

Så de kan lage sitt eget gravitasjonsfelt og «peke» det i den retningen de ønsker å falle.

Det forklarer de raske manøverne her på jorda. For å reise langt trenger de bare å koble seg på en allerede eksisterende kurve i rom og tid som går i ulike retninger.

1 Like