Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Verdensrommet: Teleskop, UAP og småprat

Ja, Tucker Carlson har utvilsomt mye substans å tilføre spekulasjonene.

Personlig opplever jeg et stemningsskifte hva dette temaet angår. Det blir seriøst diskutert av politikere over dammen, hvor det er høringer, og potensielle lovforslag på banen.

Dette er bra, for hvorfor er det konspirasjonsteorier omkring dette temaet?

Hovedgrunnen er at mange opplever at myndighetene ikke spiller med åpne kort. Når det etterhvert kommer frem for dagen at man skjuler noe - romskip og alien-lik hvis man skal tro enkelte - så har man en jobb å gjøre ifht. å debunke slike rykter, spesielt når ryktene kommer fra mennesker som har jobbet hos myndighetene og har hatt høye sikkerhetsklareringer.

Dere som ikke er inne i UFO-verden tror kanskje fremdeles at det er en sær greie, men nei, det lekker stadig ut nye nyheter om folk som mener det er reelt. Derfor er det også så viktig at politikerne vedtar lovforslag om å deklassifisere dokumenter knyttet til UFO/UAP, så kan folk gjøre seg opp sin egen mening, basert på fakta og ikke vitneutsagn.

Hvis de ikke har noe å skjule, hvorfor motarbeide det?

https://thehill.com/opinion/congress-blog/4329153-why-are-key-republicans-fighting-transparency-on-ufos/

1 Like

Hvor mye tid og resurser mener du myndighetene skal måtte pålegges å bruke på hver enkelt som påstår å ha observert en UFO eller lignende, eller hevder de har bevis?

Mange flere hevder at Gud finnes, og at Jesus gikk på vannet, med mange referanser til skriftlige kilder. Forventer du at myndighetene skal bruke tilsvarende mengder av resurser på hver enkelt av de? Mange av de hevder å ha opplevd mirakler o.l. uforklarlige hendelser som det ikke finnes bevis for.

Hvor tenker du det er naturlig for samfunnet å sette en grense?

3 Likes

Til @Nocturne og andre på tråden her. ta med denne herlige låten på veien mot universet og dets løsninger. Vi søker kanskje alle etter høyere mening med livet; men vi søker kanskje ikke alle alltid på samme sted.

Hvor mye tid og resurser mener du myndighetene skal måtte pålegges å bruke på hver enkelt som påstår å ha observert en UFO eller lignende, eller hevder de har bevis?

Når det kommer fra høytstående folk som har nødvendige sikkerhetsklareringer, slik som Grusch, så bør man bruke mye ressurser på det. Du er kanskje ikke klar over det men en av grunnene til at nettopp Grusch har fått så mye oppmerksomhet er at han har konkrete bevis (som navn og lokasjoner), som er enkle å ettergå uten for mye ressursbruk.

Mange flere hevder at Gud finnes, og at Jesus gikk på vannet, med mange referanser til skriftlige kilder. Forventer du at myndighetene skal bruke tilsvarende mengder av resurser på hver enkelt av de? Mange av de hevder å ha opplevd mirakler o.l. uforklarlige hendelser som det ikke finnes bevis for.

Hvor tenker du det er naturlig for samfunnet å sette en grense?

Det kommer an på hvor mye man verdsetter bevis på eksistens av en annen høyere intelligens enn vår egen. Jeg vil tro at de fleste på kloden er opptatt av spørsmålet – og hvis det er sant at man har fysiske bevis, så tror jeg også du vil være enig i at det vil være paradigme skiftende for hele menneskeheten?

Dette hadde vært greit til å kurere den 4 uker lange senebetennelsen min :face_with_head_bandage::sweat_smile:

2 Likes

Ser ikke ut som dette lovforslaget går gjennom, hemmelighetskremmeriet kan fortsette… :roll_eyes:

image

2 Likes

image

7 Likes

Bør ses.

2 Likes

image

2 Likes

Interessante og spennende “tankespinn”/teorier selv om man ikke skulle være enig.

Er verden vår egentlig et dataspill? Dette sier fysiker Inga Strümke om simulering – Langlesing fra NRK Trøndelag

3 Likes

Fra artikkelen:

Datakraft koster ressurser. Når Inga lager ei simulering vil hun gjøre den så effektiv som mulig.

Hvis vi er simulerte mennesker i et simulert univers, kan vi gå ut fra at de som har laga simuleringa også har gjort den så effektiv som mulig. Det er ikke noe vits i å bruke masse ressurser på å gjøre Andromeda-galaksen så detaljert som mulig, når vi uansett bare skimter den som en liten lysflekk på himmelen.

På samme måte gidder ikke en dataspillutvikler å bruke tid og krefter på å lage en verden utenfor området spillfiguren kan bevege seg i.

Synes dette, kombinert med «fine-tuning» argumentet, er noe av det som taler sterkt FOR at vi lever i en simulering. Nå har jeg ikke hørt podcasten hvor de diskuterer temaet sammen (men det skal jeg altså!) – men jeg håper de toucher innom hvilken rolle bevissthet spiller i denne sammenheng.

I følge kvantefysikken beskriver bølgefunksjonen superposisjonen til partiklene til enhver tid. Bølgefunksjonen kollapser ved observasjon, slik det berømte double-slit eksperimentet har vist.

Enkelte forskere som Roger Penrose mener man kan spore eksistensen tilbake til bevissthet, altså at det materielle oppstår i møte med bevissthet – at treet ikke lager lyd i skogen dersom ingen er der for å høre at det faller. I utgangspunktet høres det kanskje ulogisk ut, men jeg tror det ligger noe i dette.

Eksempelvis har man utført double-split eksperimentet med og uten obervatører, og med og uten at observatørene skulle fokusere på lys-partiklene. Resultatene peker mot at bevissthet spiller en stor rolle i bølgefunksjon kollapsen.

https://www.researchgate.net/publication/258707222_Consciousness_and_the_double-slit_interference_pattern_Six_experiments

3 Likes

image

2 Likes

Italian photographer Valerio Minato just won NASA’s Astronomy Picture of the Day

5 Likes

image
https://twitter.com/i/status/1740086396243902734

4 Likes

image
https://twitter.com/i/status/1740218075285496177

3 Likes

Minner mer om Uranus 😵‍💫

Vært stille rundt denne siden det ble annonsert - fikk ikke mye oppmerksomhet, men når bekreftelsen (eller avkreftelsen) kommer, så blir det nok mediestorm… :shamrock: :slight_smile:

2 Likes

UFO Twitter koker over denne videoen, men hva i alle dager er det? :thinking:

https://twitter.com/JeremyCorbell/status/1744790827254313423?t=RSy4Wjjdl1Fi2Yli2dyFzw&s=19

kikket på denne selv idag.,.lukter brent fake hele greia…

noen ting,/alltid en “americaner” som “ser” mye Alien greier nå…enten om det er utfor et kjøpesenter eller denne blekkspruten…