Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Vi som elsker Maskorama

Tittelen sier alt; jeg scrollet gjennom Nrk forsiden og fant ikke mindre enn tre (minst!) artikler som handlet om Maskorama.

Jeg så vel et lite klipp av det for sikkert et år siden, og syntes det var såpass kvalmende at det var åpenbart at jeg ikke skulle se på det.

Kjendiser, som jeg trolig aldri har hørt om, som skal gjemme seg i kostymer og så skal vi gjette hvem de er?

Finnes det noe mer ubrukelig tv?

Jeg ville bare få det ut.

Om noen ønsker å fortelle hva som er moro med dette skamløst flaue programmet (for en som aldri har sett det), fyr løs!

15 Likes

Greit nok at noen ser på det, har mer problemer med å bli påtvunget å betale for gildet…

Ellers er vel dette mat for kvinneguiden😜

7 Likes

Det finns jo et heilt vannvittig volum av ting som går på tv som eg ikkje klarer å sjå på, men eg innså jo at “problemet” er enkelt. Smaken er forskjellig i det ganske land, får et tv-program gode seertall, ja da ønsker me jo å sjå på dette, motsatt så blir det tatt av skjermen. Har ikkje sett et sekund av Maskorama, og scroller lett forbi annonser på nettaviser. Bortsett fra Live fotball (og evt annen sport) så er det ingenting eg ser direkte på tv lengre, så bryr meg fint lite om programoppsettet til de enkelte kanaler.

2 Likes

Jeg har sett endel sammen familien. Jeg ble kjempeskuffet da det viste seg at en del av deltakerne ikke kan synge eller opptre på en scene. Noen av deltakerne er faktisk tonedøve og mangler rytmikk. Heldigvis for meg, og sikkert mange andre, som ser dette sammen med familien, så ryker disse først ut. Så kvaliteten på programmet øker utover i sesongen. Basert på dette kan man vel konkludere med at dette ikke er en sangkonkurranse. Det minner mer om karaoke. Men det er noen profesjonelle artister blant deltakerne. Dessverre går disse i store kostymer, så de får ikke beveget seg naturlig. Seere og dommerpanelet skal prøve å gjette hvem kjendisen er basert på det de blir fortalt og hører, og det virker nærmest umulig. Så hvordan klarer folk faktisk å gjette riktig? Jo de må grave ved å lese artikler på nettet, høre på podcasts, bruke sosiale medier, google osv. Og det er det tv-kanalen ønsker. De ønsker å ha tv, som opptar folk utenfor den faktiske sendetiden. Denne formen for tv-konsept er et forsøk på å konkurrere mot strømmebaserte tjenester. Sånn sett er det et fascinerende konsept. Er det gøy å se på, - egentlig ikke, men det er ganske irriterende å ikke vite hvem som gjemmer seg bak maska, for det er det som er det faktiske poenget. Hadde det ikke vært for familien, så hadde jeg ikke sett på programmet. Og det er ganger jeg bare må forlate rommet og bare gjøre noe annet, når det blir for fælt å høre på.

8 Likes

Høres helt forferdelig ut - blir litt som et virus nesten!

1 Like

Originalen het King of Masked Singers og konseptet var kjente gode sangere som var utkledd, og så var konkurransen om publikum ville stemme dem fram når de ikke visste hvem de var.

I Norge så må vi selvsagt lage det om til kjendiskaraoke med talentløse folk, og det er noe av det jævligste jeg - dessverre - har lidd meg gjennom sammen med familie ved en anledning.

7 Likes

Er det feil av meg å være så lite interessert i Maskorama at jeg bare leste 1/3 av innlegget ditt? :sweat_smile:

3 Likes

I en jungel av jalla kanaler med flatpanna underholdning, er NRK et lyspunkt som jeg er svært glad vi har. Her er det tross alt normalt en bedre bredde og flere seriøse programmer.
Men jeg er enig i at Maskorama er et idiotisk program. Det hadde passet bedre i TV2.

1 Like

Det er jo interessant at vi etter snart to år med masker på trynet 25/7 synes dette er spennende underholdning :thinking: Er det fordi vi er utsultet på å se hvordan folk egentlig ser ut?

2 Likes

Hva er Maskorama???

• kontrær Fornybar enters the chat.
1 Like

Det er en speiling av dagens samfunn, der ingenting er hva det ser ut som og kvalitet er fraværende

9 Likes

Covid-tråden ble sperret “fordi den ikke var relevant for aksjemarkedet” men denne er visst relevant for aksjemarkedet. Joda.

Men Maskorama er harmløs moro for hele familien da.

Dette er “skjult” covid-tråd hvor målet er å fremme maskebruk må du forstå.

Så ett program for å se hva det var men et minstekrav burde vært at deltagerne kan å synge. Mulig det er blitt bedre etter at de verste er stemt ut men mistet helt lysten til å se på det. @anon80503862 det opprinnelige konseptet virket langt bedre ja.

4 Likes

Hvis denne tråden fører like mye jobb for moderatorene våre som Covidtråden så stenges den også :wink:

3 Likes

Forskjellen er at Covid tråden tiltrakk seg folk som kun ville diskutere covid. over alt. i alle tråder.

Mistenker at denne tråden ikke gjør det.

Til glede for dere som ikke fikk med dere siste show. :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Like

Lurt til å se på :flushed:

Foreslår at denne tråden herved er en covidtråd.

1 Like

bilde

12 Likes

Mest forundret over at det er dette programmet som får det til å renne over hos deg.
Kombinasjonen musikk og gjettekonkurranse er jo egentlig passende for TV underholdning.

Kanskje det krasjer med “(s)Ex on the Beach” eller “Hver gang vi puler”? :partying_face:

3 Likes