Ja, Sørloth har skuffet stort og det var feil å la ham spille. Han ødela en gedigen sjanse da han ikke sentret til Haaland på den kontringen da de var alene med to forsvarere.
Blir jo litt småkvalm. Pickford utspill til wire. Ingen reaksjon. Elliot ramler overende. Frispark. Pfff…så man kampen så får man en flau fifa smak i kjeften. Skulle stått 2-1 etter 90 
Det som gjelder nå er at Norge opprettholder flyten, vi gjør vel et solid hopp på Fifa rankingen og for forhåpentligvis litt lettere motstand i de neste kvalikene til EM og VM så får man håpe at det gror såpass godt at landslaget kan holde momentum ut over neste generasjon spillere.
Bob skulle fått startet på lik linje med Skjeldrup i denne kampen! Sørloth skulle ikke spilt i det hele tatt spør du meg.
Uansett en utrolig prestasjon av det norske laget med en kvartfinale i VM!

VÆRSE FUCKINGS GO!!!
En video fra den amerikanske rettighetshaver FOX viser at ballen tilsynelatende treffer vaieren med kamera før 1-1-scoringen.
Vel. Kanskje er det 1000-års karmaen? Vikingene stjal, plyndret, og herjet i England frm til 1066. Og i 2026, så raner faktisk dommeren, FIFA, og noen engelskmenn oss for det som burde vært vår rettmessige seier (og vi kuker det litt selv også da, jeeeez at Sørloth ikke klarte å finne Haaland der med 2 mot 1 i første omgangen).
Så får vi bare håpe at karmaen fortsetter, og at Frankrike knuser England i finalen.
Som i 1066. Først bort med nordmennene, så bort med engelskmennene. Og etterpå skal en eller annen person veve et jævla stort teppe som forteller historien.
Kjedelig når alle dommeravgjørelser går i favør til de store fotballnasjonene, men vi får uansett glede oss over en voldsom bragd av av det norske herrelandslaget 
Egypt ble også frastjålet seieren mot Argentina. Et mål ble annulert for noe som skjedde på motsatt banehalvdel lenge før målet.
Hvis man spoler langt nok tilbake finner man alltid noe å dømme for.
Norge ble frastjålet et mål og mulig seier
Det er jo nesten som at det hele er…rigga…sånn at de store skal vinne.
Og at FIFA er…korrupt som f?

Trasig måte å forlate på, både bedre og verre enn å bli rundspilt, på en og samme tid.
Dommerene er mennesker de også, og jeg tror det er lettere å dømme i stormaktenes favør ved omstridte situasjoner, bevisst eller ubevisst. Mer ubehagelig storm å stå i hvis en stormakt ryker ut pga kontroversiell dommeravgjørelse. Litt påfallende hvordan de store dominerer semifinalene år etter år i nyere tid etter svært jevnspilte kamper mot langt svakere nasjoner i 1/8-finaler og gruppespill. Kroatia kom til finalen i Russland. En av få dark horses som har trukket det lengste strået når det virkelig drar seg til.
Hva tenker du nå ?
Eh….er det ikke derfor det ble innført VAR??
Eh… er det ikke mennesker som tolker VAR-bildene?
Jeg snakker om tvilstilfeller, enten man har VAR-bilder som grunnlag eller ikke. Da kan det være lett å oppfatte det som et tryggere alternativ å la vektskålen tippe i stormaktenes favør. Haalands dytt ved 2-1 scoringen må også tolkes av mennesker, at de ser hendelsen i videoopptak og deretter tar en beslutning har ingen relevans for mitt poeng.
Straffen til Norge mot Brasil i Marseille er for såvidt eksempel på det motsatte. Mange dommere kunne ha latt det passere til fordel for Brasil. Men da var det også mindre som sto på spill. Brasil var videre uansett. Straffen rammet først og fremst Marokko.
Sykt at Nokas ranet ikke lenger er det største ranet i norsk historie
Like eller kanskje mer irriterer jeg meg over at Sørloth er på banen. Den situasjonen når de erto mot en er noe av det værste jeg har sett. Når i tilegg faren er ute å sutrer i avisen over at sønnen ble tatt av banen topper det seg litt. Bobb hadde fått not forsvareren og spilte Haaland alene. Garantert.
Dette VM-et har bare en vinner 
Helt på sin plass med konstruktiv kritikk mot det Sørloth leverte i dette mesterskapet, dessverre nådde han ikke opp i nærheten av hva han er god for. Og jeg er enig i at han nok burde vært benket fra start av i kvartfinalen, men Solbakken hadde nok sine tanker om det og vanskelig å være uenig i de valg han har tatt de siste par årene.
Samtidig som vi blir skuffet og kan bli forbannet på en ordentlig måte er det en gjeng i dette landet som drar det over alle høvelige støvelskaft. Nesten utrolig at det finnes så mange råtne egg i Norge kurven vi som selv mener vi er de beste, kjekkeste og greieste på planeten.(ment som ironi, vi er selvsagt ikke et fnugg bedre enn andre, men akkurat slik som nå rammer Sørloth har tidligere tilhørt normalen i Sør Amerika)
Vi har hvertfall alltid klare meninger om hva alle andre gjør galt.
Men, slike reaksjoner som florerer mot Sørloth og hans familie nå hører ingen steder hjemme, det er en skam!
Sjansen som hjemsøker Norge – fikk Solbakken og Haaland til å rase – Fotball-VM 2026