Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

WallStreetBets 💎🙌

Å kunne shorte innenfor rimelige rammer er bla med pĂ„ Ă„ forhindre bobler ogsĂ„, bobler som sprekker er ikke moro for mange, da er det greit med ett verktĂžy som kan justere litt underveis sĂ„ det samsvarer med reelle verdier.

3 Likes

Helt riktig. Det finnes derimot ikke rammer for det fondene bedriver i USA.

FUTU Securities kaller tilbake alle GME, AMC; NOK, BB, KODK, EXPR shorts
: https://www.reddit.com/r/GME/comments/mho31w/gme_margin_call_from_the_interactive_brokers/

Om en aksje stuper 80% fordi et hedgefond med ubegrensede midler shorter eller fordi det var en boble har ingen betydning for bankkontoen min.

Det beste for alle er vel at det faller 80% fĂŠrrest mulig ganger.

Å identifisere en boble er enklere enn Ă„ identifisere hva som skal shortes neste gang.

Det er derfor jeg skriver innen for rimelige rammer. Om ett selskap mener det er feil priset (for hĂžyt) og shorter selskapet, sĂ„ vil andre kjĂžpe om kursen faller under det de mener er riktig priset, og kursen justerer seg selv etter hva markedet mener er riktig etterhvert. Men slik det fungerer nĂ„ sĂ„ er det jo direkte manipulasjon og misbruk fra de store ulvene med “ubegrensede midler” hvor de i tillegg ikke trenger Ă„ forholde seg til de lover og regler som skal regulere markedet, eller pga fravĂŠr fra disse. Situasjonen som nĂ„ utspiller seg i USA er jo sĂ„ fucked up og det viser at slik finans verdenen er i dag sĂ„ fungerer det ikke og det mĂ„ endringer til. Alt kan og kanskje bĂžr gĂ„ skikkelig til helvete og mye verre enn i 08-09.

2 Likes

Skulle ikke forundre meg om vi opplever en kjempesmell igjen
 Jeg jobbet tidligere i NHY og har endel venner der. Markede kjĂžper i disse dager ENORME mengeder alumimium. ALU prisen er nesten pĂ„ rekord nivĂ„er. Men det bygges “ingenting”. Automotive er fortsatt drita dĂ„rlig. Det er en kjempe boble pĂ„ gang i den sektoren iallefall. “Alle” har gamblet pĂ„ at Europa er back on track ilĂžpet av vĂ„ren og at alle skal kjĂžpe seg ny bil med en gang det blir lov Ă„ dra pĂ„ jobb igjen
 Leveringstidene pĂ„ ALU er helt hinsides. Jeg tipper de fleste land, som Norge og, har overstimulert endel bransjer for Ă„ kunstig holde hjula igang


Vet ikke hvor det skjer fĂžrst, men tror at om en av disse boblene sprekker sĂ„ drar det med seg en helt syk domino effekt av bransjer
 Kanskje begynner det i bank/finans denne gangen ogsĂ„, og kanskje er det GME som var med pĂ„ Ă„ starte ballet😬

1 Like

Samme skribent
 citadel virker jo som en tidsinnstilt bombe. Ja om citadel gÄr over ende hva skjer da med finansmarkedene? Det virker som de har bygd ett palass pÄ leirfÞtter som kan ramle nÄr som helst men seneste nÄr de mÄ vise i regnskapet at de er fucka?

Kom over denne:

Det mangler 762 millioner aksjer - Twitter

Skal ikke gÄ god for verken antallet eller betydningen, men hvis dette betyr det forfatteren skriver sÄ er det vel umulig at denne shortskvisen ikke kommer? Sagt pÄ en annen mÄte: Hvordan skal man fÄ dekket inn 762 millioner aksjer som ikke finnes uten at prisen pÄ de 70 millionene som finnes gÄr til himmels?

2 Likes

Hvordan vet man hva som stemmer her? Hun har skrevet tall inn i ett dokument
 helt sykt at det ikke finnes ett nþyaktig tall for short


1 Like

God oppsummering av alt som skjer med GME og Citadel, gjorde det hele mer forstÄelig for meg hvertfall :slightly_smiling_face:

6 Likes


og enda hauss for deg som fortsatt knuger pÄ dine GME-aksjer:

4 Likes

Her ble det veldig stille. Ikke mye igjen av entusiasmen som rÄdet for noen uker siden. Er der fortsatt diamant hender som gjelder eller? Selv om kursen gÄr under $100? Eller $50? Eller $10? Roaring kitty bare sitter Ä ser pÄ at millionene hans forsvinner ogsÄ eller?

1 Like

Tok gevinst med 60% av beholdningen. Det var det jeg snittet ned med. Har snitt 158 etter total kurtasje er medregnet.

GME

1 Like

Trodde ikke dette handlet om penger jeg?

Er det noen som har sagt noe om Ă„ ikke ta mer penger fra shortere? Det har ikke jeg hĂžrt
 :sweat_smile: Det er vel mest snakk om Ă„ ikke selge med tap og dermed gi penger til shorterne i stedet.

Trodde det var Ä holde dette handlet om, men er vel pengene som til slutt rÄr her ogsÄ :slight_smile:

3 Likes

Diamond hands :gem::open_hands::gem::open_hands::gem:

2 Likes

Shorterne har vel hovedsaklig kunder som pensjonskasser og kommuner.

FÄr hÄpe du loppet dem rubbel og bit!

Min entusiasme er pÄ topp.

Det beste loddet jeg har kjĂžpt noen gang, gir masse underholdning, eksponerer korrupsjonen som finnes i USA og i beste fall gir en god avkastning ved veis ende.

Savner du noen Ă„ krangle med?

5 Likes

Takk, sjerkyll! Tenkte det samme selv nÄr han postet dette. Samme som deg, tok noen gode lodd, har hentet en god del gevinst og kjÞpt meg inn igjen lavere nede. Artig sak:)