Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

WallStreetBets 💎🙌

Men nÄ fÞler jeg at jeg er litt for lite Äpen for dine synspunkt.
Kan du sende meg noen gode lenker jeg kan sjekke? Kanskje oppdaterte tall eller gode forklaringer pÄ hvordan det ikke lar seg gjÞre Ä evt trikse med bÞkene o.l? Kan vÊre jeg har gÄtt glipp av noe.

Ps. Har lest lenken din til SEC over.
Ikke smart nok til Ä forstÄ. Det er ikke nÞdvendigvis shorting/naked shorting, men?

Har du noen slags definisjon pĂ„ hva “veldig bra” er?

eller er det bare en vag forestilling om “veldig mye opp”?

Veldig bra for meg er alt fra 400-600.
Ekstremt bra er 800+.

1 Like

All data tyder ikke pÄ det. Jeg henviser til denne posten https://www.reddit.com/r/Superstonk/comments/mz7c7h/put_anomalies_pt1_were_127_million_synthetic/, da den setter ord pÄ det jeg ikke klarer Ä forklare ryddig nok selv. Om du tar deg bryet Ä lese den da selvsagt. USA sitt problem er at de har mulighet Ä skjule Äpne shorts, og har lagt opp til et system som muliggjÞr at man kan vÊre short, uten Ä mÄtte rapportere det. VERSTE FALL fÄr man en ubetydelig bot om et Är fra SEC. Denne rÞra eksisterer for man kan ikke ha tiltro til hva disse selskapene faktisk melder inn, som det finnes utallige bÞter pÄ som bekrefter akkurat dette.

https://investor.gamestop.com/news-releases/news-release-details/gamestop-completes-market-equity-offering-program-0

SĂ„ summert rundt $1.6-1.7 bn i kassa :moneybag:

2 Likes
4 Likes

Why NSCC-002 is VERY Important | Must Read

DD

This is an edited version of a repost I saw last month that’s relevant to the NSCC-002 approval determination on June 21.

——————————————————————

NSCC-002 is the biggest news to come and the endgame catalyst.

NSCC-801 Passed with no objections in May.

For this rule to enter effect it needs to piggyback on NSCC-002, which if no objections are made again, will be passed June 21.

Let me remind you just how powerful 801 is


Once 801 enters effect, all hedgefunds holding short positions will be monitored every single minute. They will have to report every single minute their value in short positions versus their actual money on hand. If they fail to report or their short position value crosses the threshold where it is higher than their money on hand, it’s an immediate warning to deposit the funds needed to cover within ONE HOUR. Failure to do so leads to the NSCC immediately overriding operations and liquidating the hedge funds entirely, one after another until all that is left is the trillions in insurance.

This is bigger than anything. This is so big, that this rule will prevent a squeeze even a fraction of this magnitude happening ever again. It is that powerful, and with its implementation at this stage of the game
 it will catalyze a squeeze so large that calling it the MOASS will be an understatement. The fact this isn’t at the top of all posts is mind boggling.

If NSCC-002 passes June 21, we have entered the squeeze. Hedgefunds will be on a leash that gets tighter the more they pull.

Starting in after hours and following into the subsequent day after approval, they will be under so much pressure and restriction that one of two things will happen:

Their ability to short will be at such a minimum level that our buying power will just break through their sell walls and the price will just continue to rise and rise until they can no longer afford to suffer the loss on their end and be forced to cover.

The other outcome would be strong final blows of sell off aggression and shorting, literally out of pure ignorance and recklessnes which will activate 801, and thus the great fall of the hedgefunds via margin call.

If 002 passes on June 21, 801 will catapult us past relying on any SEC investigations or whatever Adam Aron has up his sleeve.

A hedge fund lawyer (specifically from SIG) was able to delay 002 for 45 days in May. They will NOT be able to do that again. 002 will either get approved or rejected on June 21. Out of the 17 critical regulations pertaining to the AMC MOASS, 15 got approved very quickly (NSCC-002 is pending and DTCC-005 passed last week). Considering that these regulations have a track record of getting approved without discord, it’s reasonable to infer that 002 will get approved June 21 as well.

To conclude, I want to remind you that 801 going into full effect not only relates to us
 but the 100+ other stocks these hedgefunds have short positions in. If just one of those stocks like GME pull ahead because of 801 it will be a domino effect like never seen before.

NSCC-002 being approved will be the true beginning of the end.

Hold. You hold like this will never happen again in your life because if 002 passes I can assure you, that will be the case.

This is not financial advice. Not my own dd
 but needed to be shared

——————————————————————

Note: Even if it gets passed tomorrow, we need to see it published on the Federal Register first before it becomes effective immediately. Also, hedgies could take advantage of T+10 rule to try to drag out the margin calls another week or two. NSCC-002 is BIG for us, but don’t expect anything immediate, and keep your guard up for anything. We’re in the right direction. Buy, hold, and relax. :sunglasses: We got this!

AMC 500k :gem:

En utrolig god presentasjon pĂ„ hvordan fondene “dekket” shorten: https://i.redd.it/z7k7jiowsq871.png

og hvorfor det voldsomme opsjonsvolumet, med usaklige OTM puts og ITM calls gir mening. Plutselig var ikke FTDs der lenger, etter noen gigangt posisjoner ble satt i opsjonsmarkedet. (husk at en PUT\CALL Contract er for 100 aksjer)

@Evilfreud, dette er den beste forklaringen jeg kan komme med for Ă„ belyse at shorten neppe er dekket.

2 Likes

GME er opp ca. 30% akkurat nÄ.

Siste nytt er at en dyktig fyr ved navn Criand mener Ä ha avdekket hvordan hedgefondene manipulerer kursen og hva som forÄrsaker kurshoppene vi har sett fÞr kvartalsslutt. Han spÄdde at noe ville skje fra ca 26. august hvis teorien holdt, men dagen etter han postet dette virker det som noe allerede skjer.

Mer her: https://reddit.com/r/Superstonk/comments/ojh2eh/_/h9yjszg/?context=1

13 Likes

For alle dere med diamondhands der ute, dette er ferskt og nĂždvendig lesestoff:

TLDR: grĂžnn periode = kurshopp:

5 Likes

Leste denne pÄ morgenkvisten, og det forankrer mistanken min pÄ den reelle SI% og gir mening mtp. de synkrone bevegelsene over flere aksjer. De har samla en kurv som shortes via ETRS, som ikke rapporteres. @Evilfreud, her har du Ärsaken til at SI% ikke samsvarer pÄ fks. FINRA

Equity Total Return Swaps

The way that it allows naked shorting is because the Hedge Fund “borrows” prime brokerage privileges through the swap. The Hedge Fund is not short on its balance sheet but they are effectively short through the exposure of the derivative . The counterparty of the swap is the one who is short the underlying. But, because the broker dealer can short for the sake of liquidity, they do not need to report short interest on the stock by internalizing the orders and selling against their own “inventory”.

Det virker jo for dumt til Ă„ vĂŠre sant, men trafikken i PUTs og overnevnte understĂžtter det. Flott du deler @pdx !

4 Likes

Takk for deling av siste til criand, veldig bra innlegg.
Finner det ganske interessant at pĂ„ en dag hvor GME gĂ„r opp 30% kommer ingen dekning, men dagen etter kommer nyheter om “GME drops 5%” og investorpalace skriver en artikkel om top 10 shortsqueeze plays uten Ă„ nevne overnevnte.

Anyways, om GME dansen var et youtube klipp er det dette Epic Boys Dance in Schoolyard - YouTube

3 Likes

Dette har vÊrt en pÄfallende realitet i lang tid. Amerikansk finansmedia setter alle kluter til for Ä prÞve Ä dysse dette ned. Husker jeg sÄ dette pÄ hver bidige side:

4 Likes

Var det noen norske Þkonomer som hadde kursmÄl i nÊrheten her vi er nÄ?

Mye sĂžppel fra MSM idag.
Hþydepunktet er Jim Cramer sine tweets som f.eks “buy AMC” og “tell me one reason to buy GME”.

Skulle handle pÄ 180 idag men var for tÄlmodig.

Ser ut som flere pÄ WSB vÄkner til en ny skvis

1 Like


Hva skal man si engang? :sweat_smile:

1 Like

Det er en som sier det ganske godt i trÄden;

7 Likes