Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

WallStreetBets 💎🙌

Friskt :slight_smile:

Fordelen i Usa er at huslånet følger huset og ikke personen

2 Likes

Hva skjer med GME om dagen? Bare den vanlige pumpingen?

Mener jeg leste noe om innsidekjøp 3 eller 5 dager på rad, det har jo sikkert hjulpet litt på. Følger dog ikke veldig nøye med om dagen.

Reddit fortsetter å kjøpe og direkteregistrere sine aksjer (DRS: Altså å overføre dine aksjer vekk fra en broker (hvor aksjene aldri egentlig er “dine” og til ComputerShare, som setter aksjene i ditt navn og din “street address”)). Tanken er at dette gjør floaten mindre og at færre aksjer er i omløp for å kunne shortes. Dette i tillegg til nevnte innsidekjøp. Resultatet har vært at borrow rate på aksjer man ønsker å låne for short er skutt i taket, fra ca 1,4% til per nå 28,6%. Likevel har større aktører fortsatt å sette shorts. Dette på toppen av en grunnleggende ting, som også ble bekreftet av SEC-rapporten som kom i fjor: short hedgefunds kvittet seg aldri med de massive shortene forrige januar, som de hevdet, og forrige run-up var som følge av retail FOMO. Det er i alle fall teorien, og den siste tiden har alt pekt mot at dette faktisk kan stemme. Ergo: Opp over 100% på fem handledager. Så får vi se om den fortsetter, da.

EDIT: I tillegg har de jo faktisk nå sluppet nyheten om at deres NFT marketplace straks er ute (BETA, i alle fall).

4 Likes

Er det ikke mulig å reservere seg fra short hos megleren?
Det høres som noe ala Nordnet zero hvor aksjene står i Nordnet Livsforsikring sitt navn men hvor hver enkelt “underkunde” kan reservere seg fra at aksjebeholdningen på konto kan shortes.

Dette blir fort litt tin-foil hat-territorie, men det er dette mange mener ikke stemmer hos amerikanske brokers. At ting lånes ut av de største luringene uansett. Rett og slett fordi systemet er så til de grader rigget for de største aktørene der borte, at de kommer unna med det meste. Hos Nordnet skal du kunne reservere deg mot det, og de hevder jo at ingen av dine aksjer som står der blir lånt ut til short. Og det tror jeg vi kan stole på som norske forbrukere. Samtidig så er det Citibank som kjøper inn aksjer på vegne av Nordnet (i hvert fall GME), og hvem vet hva Citi (som da altså er en utenlandsk aktør), gjør med disse aksjene når de ikke flyttes på, uten å nødvendigvis formidle denne informasjonen til Nordnet. De må tjene penger de også. Men som sagt – her er vi litt mer over i konspi-land, og jeg sier selvfølgelig ikke at det er sånn, bare mer hva som blir snakket mye om på Reddit.

2 Likes

Gamestop har selv begynt å dele hvor mange aksjer som er DRSet av aksjonærene i kvartalsrapportene sine nå, som tyder på at de også mener dette kan ha noe for seg.

3 Likes

Jeg har selv kjøpt et lite knippe aksjer kun for DRS (via IBKR i Irland, deretter sendt over til ComputerShare), i tillegg til mine Nordnet-aksjer, i tilfelle Citi skulle få et godt økonomisk insentiv fra en større short-aktør for å selge samtlige depotaksjer ved en større short-skvis. Igjen – mulig det blir for paranoid, men jeg tenker det kan være greit å ha sikret seg litt, skulle :poop: virkelig treffe vifta.

1 Like

Største eier har kjøpt mer aksjer også.

Hva tenker dere om BBBY? Nye gamestop?

3 Likes

Tror nok det toget er gått

Ikke hvis du følger med på reddit og hvilke omsetning den har hatt i dag…

2 Likes

God call (jeg tok feil!). Jeg tradet den forrige gang den hadde et run og hadde vel 100% profitt på et par dager da, så er ikke fremmed for et liten trade på den etter CPI konklusjonen i morgen, men skulle hørt på deg!
Jeg så litt på chartet og tenker at kanskje 10-13 området kan være et realistisk mål om markedet ikke nuker fullstending i morgen…

1 Like

Takk for tipset :grin:

1 Like

Og der var det pyramidespillet også slutt…

3 Likes

Round two! Here we go! :crazy_face:

1 Like

Begge ser ut til å starte 50-100% opp fra i går :stuck_out_tongue:

1 Like

Da er jeg nesten i null igjen :smiley:

4 Likes

Rettelse 120% opp fra start :stuck_out_tongue:

image
image

1 Like