Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

WallStreetBets 💎🙌

Jeg vil vel tro at det stÄr rimelig klart i avtalen, nÄr man fÄr mulighet til Ä geare opp mot 20 ganger investert belÞp sÄ sier det seg ogsÄ litt selv. De satser egentlig ikke egne penger, men pengene til megleren


1 Like
1 Like

Det jeg er redd for at det som skjer dersom de krever at type RH ikke kan stoppe kjÞp av aksjer som er ute av proposjoner, sÄ slÄr de samtidig beina under leverage-kjÞp modellen som RH og andre bruker.

2 Likes

Leverage kan justeres uten at det er noen dramatikk. Jeg bruker IB i USA og der ble marginkravene generelt strammet inn rundt presidentvalget. RH kunne strammet inn pÄ marginkravene, uten Ä stoppe handelen.

1 Like

Ja, det var andre aktÞrer som gjorde det sÄ jeg
 Men, det ville ikke vÊrt like mye futt i RH da heller, men jeg er enig i at de burde gjort det. Jeg er usikker pÄ om de har en dynamisk nok modell pr idag til Ä hÄndtere tynne ordredyp.

1 Like

Ser nÄ at IB er pÄ ballen ogsÄ, de har strammet inn markinkravene for de spesifikke aksjene som skvises. I tillegg fÄr man ikke kjÞpe opsjoner, men kan selge. Samme som RH for opsjoner da. Crazy times. Sikkert det samme for mange andre meglere i USA da.

Jeg har egentlig tenkt at slike scenarier kunne oppstÄ, spes med tanke pÄ E-Torro og liknende, hvor det er X personer som kopierer traden din. De som har mange fÞlgere vil dra i gang et vanvittig moment. Og nÄr traderne i tillegg kjÞrer leverage pÄ 10X, det sier seg selv at noen aksjer vil tippe over pÄ et eller annet tidspunkt.

3 Likes

haha, en som er sinna ihvertfall. For en rant!

1 Like
3 Likes

Lurer pÄ hva faren hans tenker om saken :slight_smile:
https://twitter.com/donaldjtrumpjr

image

1 Like

Haha, mÄtte le av svaret hennes til Ted Cruz.

Shots fired :joy:

2 Likes

Ingen av plattformene som stengte tilgangen til GME og andre aksjer i dag har noen egeninteresse av dette sÄ det kan jo tyde pÄ at de ble presset utenfra. I sÄ fall er jo det Äpenbart ulovlig markedmanipulasjon og heftige bÞter og fengselsstraffer bÞr finne veien til de ansvarlige.

2 Likes

Synes det er bra de fÄr seg en smekk, de har drevet en lekestue siden mars 2020 :slight_smile:

2 Likes

Eh
 Citadel betaler for Ä utfÞre ordre pÄ vegne av RH.

Citadel stilte med cash til Melvin pÄ mandag(?).

Jeg tror Citadel gambler pÄ at summen av sÞksmÄl og bÞter blir mindre enn tapet de ligger an til.

2 Likes

Det er nok det de vedder pÄ ja, hÄper de tar feil.

Citadel eier visstnok Melvin Capital. Et annet selskap de eier er Citadel securities som visstnok ( i fÞlge Twitter), har en stÞrre eierandel i Robinhood. AvgjÞrelsen om Ä stoppe handelen i RH var nok ikke vanskelig Ä fÄ gjennomfÞrt, sÄnn sett
 :nerd_face:

5 Likes

Hjemmesiden til Citadel, whats next? :stuck_out_tongue: kanskje det holdt med de 30Ärene? (om de stÄr bak da)

1 Like

No comment
 :grimacing:

1 Like