Det jeg er redd for at det som skjer dersom de krever at type RH ikke kan stoppe kjøp av aksjer som er ute av proposjoner, så slår de samtidig beina under leverage-kjøp modellen som RH og andre bruker.
Leverage kan justeres uten at det er noen dramatikk. Jeg bruker IB i USA og der ble marginkravene generelt strammet inn rundt presidentvalget. RH kunne strammet inn på marginkravene, uten å stoppe handelen.
Ja, det var andre aktører som gjorde det så jeg… Men, det ville ikke vært like mye futt i RH da heller, men jeg er enig i at de burde gjort det. Jeg er usikker på om de har en dynamisk nok modell pr idag til å håndtere tynne ordredyp.
Ser nå at IB er på ballen også, de har strammet inn markinkravene for de spesifikke aksjene som skvises. I tillegg får man ikke kjøpe opsjoner, men kan selge. Samme som RH for opsjoner da. Crazy times. Sikkert det samme for mange andre meglere i USA da.
Jeg har egentlig tenkt at slike scenarier kunne oppstå, spes med tanke på E-Torro og liknende, hvor det er X personer som kopierer traden din. De som har mange følgere vil dra i gang et vanvittig moment. Og når traderne i tillegg kjører leverage på 10X, det sier seg selv at noen aksjer vil tippe over på et eller annet tidspunkt.
haha, en som er sinna ihvertfall. For en rant!
Haha, måtte le av svaret hennes til Ted Cruz.
Shots fired
Ingen av plattformene som stengte tilgangen til GME og andre aksjer i dag har noen egeninteresse av dette så det kan jo tyde på at de ble presset utenfra. I så fall er jo det åpenbart ulovlig markedmanipulasjon og heftige bøter og fengselsstraffer bør finne veien til de ansvarlige.
Synes det er bra de får seg en smekk, de har drevet en lekestue siden mars 2020
Eh… Citadel betaler for å utføre ordre på vegne av RH.
Citadel stilte med cash til Melvin på mandag(?).
Jeg tror Citadel gambler på at summen av søksmål og bøter blir mindre enn tapet de ligger an til.
Det er nok det de vedder på ja, håper de tar feil.
Citadel eier visstnok Melvin Capital. Et annet selskap de eier er Citadel securities som visstnok ( i følge Twitter), har en større eierandel i Robinhood. Avgjørelsen om å stoppe handelen i RH var nok ikke vanskelig å få gjennomført, sånn sett…
opp 1000% i dag
nye reddit aksjen?