Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

WallStreetBets 💎🙌

Jeg er ikke en idealist. Jeg er en opportunist😄

2 Likes

Blanding av nihilisme og postmodernisme. Men noen vinner nok stort på dette også, clicks, subscribers osv.

For et sirkus

1 Like

Dette er galematias, men er vel bare slik det har blitt i aksjeverden etter alle nye traderene entret…

1 Like

Så da er du helt på linje med disse shorte-fondene da :+1:

Hehe, langt derifra. Jeg kjøper lavt og selger høyt om jeg kan🙂.

Jeg shorter ikke aksjer som ikke finnes.

Damn, det hadde jeg ikke tenkt på. Fenomenet er globalt ja. Får vel være med og støtte saken?

Shorten er bare ned bittelitt…?

  • short interest: 100% of float by Ortex, 123.25% of float by S3 Shortsight
1 Like

Jeg tolker det som at du er den uvitende når du ikke forstår hvorfor dette skjer.

2 Likes

Det der er jo ikke noe gyldig argument. Det er ikke noe mer moralsk høyverdi å pumpe enn å dumpe… long eller short er to sider av samme sak, så lenge det gjøres innenfor rammeverket selvfølgelig.

1 Like

internett altså. Forskere forsker stort på historisk kultur, men hva som har skjedd de siste ti-tjue årene er beyond reckoning.

2 Likes

Litt morsomt å lese kommentarfeltet. Stakkars Mads mente det nok bare godt :sweat_smile:

Jeg prøver å utfordre dere litt, og får jo ikke noe svar. Ikke noe som gir noe mening i hvert fall…

Edit: Dette er jo bare massesuggesjon. Knapt noen som skjønner hva de egentlig gjør eller er med på her…

2 Likes

:joy: rart hvor mange taxisjåfører som har lirt seg ut av hulen og fått med seg Gamestop

1 Like

Har ikke tid til å skrive en lang orientering, som tar timesvis med arbeid, om hvorfor. Kortversjonen er at banksters rule The world og at dette er en protest mot dem i deres eget system.

2 Likes

God underholdning dette, men frykter nok at mange av de som er med på dette overvurderer effekten dette har på å “ta” Wall Street. Mulig man greier å påføre Melvin Capital store tap, men det sitter andre fra Wall Street som kommer til å profitere enormt på dette når det snur ned igjen på bekostning av alle som kjøper på disse nivåene og oppover igjen.

Vinnerne her er de som kjøpte call opsjoner med exp dato i dag på et tidlig tidspunkt som har tjent uhorvelig mye penger.

Håpet er at dette kan føre til noe mer regulering og overvåking knyttet til shorthandel slik at det ikke er fritt frem for hegdefond å rævkj… småaksjonærer og sårbare selskaper.

4 Likes

haha, ser at du fikk lurt inn litt bjørnevinkling også… bear influencer :sunglasses:

1 Like

Short sqeeze for å fucke hedgefund som har grust flere selskaper til bunns. Et slag mot short. At de stenger for kjøp og ikke salg trigget folk fra hele verden til å slenge seg på. Dette er noen av grunnene. Resten får du lese deg opp på selv.

5 Likes

Uansett utfall vil dette føre til endring.
Tiden da en jævel, med masse kontakter i media etc, kan shorte Big og deretter gå ut å snakke ned aksjen, er forbi.

Dvs de kan gjøre det, men effekten vil bli en annen.

1 Like

Fuck big money - til vi er big money da er det fuck small money - til vi er small money - og karusellen går,

men jeg kjenner likevel på frustrasjonen - uavhengig av størrelsen på pengeboka så er det på tide at wallstreet filleristes fra innsiden!

3 Likes

Hehe, jeg tror ikke ironien er bortkastet på deg heller - vi vet jo begge hva dette på sikt kan føre til. Et korthus som kollapser - det ene hedgefondet etter det andre må likvidere assets for å dekke inn tap. Det vil føre til en større skrell (håper jeg) for markedene.Folk ser ikke effekten av dette enda, de velter det samme markedet som har gjort dem rike siden krakket i fjor. Gotta love it :kissing_heart:

2 Likes

Jepp… minner meg litt om en gjeng Blitzere som herjer rundt og ramponerer og tror de gjør en forskjell her i verden…

2 Likes