Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

WallStreetBets 💎🙌

Dette.

Dette er grunnen til at jeg ikke lenger eier aksjer med aktive shortinteresser pÄ OSE (sÄ fremt ikke det er veldig likvide selskaper som Equinor etc.)

3 Likes

Har du noen forslag eller tanker om hva god aktivisme mot Wall Street skulle vÊre? Denne aktivismen virker og er i alle aviser jorden rundt. Aktivisme handler om Ä skape oppmerksomhet pÄ ett problem, sÄ nok mennesker ser problemet. Dette er ikke idiotaktivisme, det er helt nydelig aktivisme - som blir slÄtt opp globalt.

2 Likes

Det kan jo vÊre at man ser en endring pÄ dette fremover ogsÄ i Norge.

NÄr noen er short, sÄ vet man jo ogsÄ hvor mange kjÞpere man er garrantert pÄ et fremtidig tidspunkt.

1 Like

Det er teoretisk mulig Ä dekke seg inn i emisjoner f.eks. Det er ikke slik at man nÞdvendigvis mÄ kjÞpe aksjer i markedet.

Sikker pÄ det? LÄner man aksjer sÄ gÄr vel utbyttet til de man har lÄnt aksjene av, men han man har lÄnt aksjene av mister altsÄ retten sin til Ä delta i emisjon?

Jcp tilbake i storform :wink: godt og balansert skrevet!

2 Likes

Kan du definere problemet, og hva man forsÞker Ä oppnÄ?

Problemet er Wall Streets herjinger pÄ bekostning av mannen i gata. MÄlet er Ä skade Melvin Cpital, men det har ogsÄ vokst seg stÞrre og det rettes fokus mot hvordan Wall Street holder pÄ.

2 Likes

Kan du definere dette?

Ja. 2008.

2 Likes

Det er ikke alle emisjoner som krever at man har aksjer i selskapet.

1 Like

“Dude, it is like bad man
”

Dette er idiotaktivisme.

2 Likes

Var det wall street sin skyld at en utlÄnsboble sprakk?

Det stÄr du fritt til Ä mene. Jeg mener noe annet.

Men Ä si at denne aktivismen ikke har virket er idiotisk Ä pÄstÄ. Da vet man ikke noe om aktivisme.

1 Like

AltsÄ, mange former for aktivisme virker jo idiotisk. Hey, jeg sÄ en hel haug med unger lime seg fast i noen dÞrÄpninger i Oslo. Det hadde vistnok noe med klima og C02 utslipp Ä gjÞre.
Det virka ganske hÞl i hue spÞr du meg. Men det var nÄ like fullt aktivisme.

1 Like

Ja. De pushet lÄn de viste folk ikke kunne betale tilbake til kunder uten midler.

Skulle hatt et par Opel ampera-e og ei hytte Ä hive inn i GME. Nei vent nÄ litt


2 Likes

Det er sÄnn det blir nÄr kompliserte saker blir dummet ned til det ugjenkjennelige


Det var det banker som gjorde og ikke wall street


Nei nei selvsagt! Men jaja, da vet man ihvertfall at det kommer inn kroner i emien da. Poenget var at short betyr jo at aksjer mÄ kjÞpes igjen i en eller annen form. Jeg tror ikke dette kommer til Ä bli sett pÄ som negativt slik det har gjort tidligere. Mange venter gjerne med Ä kjÞpe aksjer til shorterne er ute av selskapet. NÄ tror jeg folk kommer til Ä tÞrre Ä kjÞpe mens de har shortposisjoene sine :slight_smile: