Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

WallStreetBets 💎🙌

Banker og Wall Street gÄr hÄnd i hÄnd. Det ble pushet fra toppen, pakket i andre pakker og solgt videre som finansinstrumenter.

Se dokumentaren «Inside Job», som ble postet lenger opp.

1 Like

SkjĂžnner, hevne en boble med Ă„ lage enda en boble
 HĂžres ut som en god plan


1 Like

You don’t get it, og det gjþr ikke JCP heller.

Greit, det er aktivisme. Man kan gjerne se pĂ„ det som det. Men det er idiotaktivisme i mine Ăžyne. Jeg syntes vel det er like mye fornuft mellom begge disse tingene (Ă„ kjĂžpe gamestop fordi ‘wallstreet#bad’ eller lime seg fast i noen dĂžrer i Oslo).

NĂ„r man bare sier “jeg er sur og vil ha oppmerksomhet” og man ikke kan definere problemet, eller ha noe mĂ„l for hva man vil oppnĂ„, sĂ„ er det greit nok aktivisme, men det er en idiotisk form for aktivisme.

“Noen slemme med penger gjorde noe slemt en gang sĂ„ nĂ„ skal vi straffe slemme folk med penger 13 Ă„r senere
” ok, liksom? Det fĂžles litt som at man famler i blinde men vil “slĂ„ss mot de slemme rike.” Lykke til med det, men det fĂžles som om det er dĂ„rlig fundert for Ă„ si det mildt.

Jeg fÞler det er bedre mÄter Ä slÄss for Ä endre skatteregler og reguleringer enn dette da. Hvis man fÞrst vil vÊre aktivist sÄ er det andre ting jeg ville fokusert pÄ.

Men man bÞr i hvert fall forstÄ at det grunnleggende problemet for tiden er at sentralbankene har satt opp ett system hvor ekstrem rikdom sentraliseres fordi hvis de slutter med det er frykten at hele samfunnet kollapser. Og at det ikke fÞles som om dette er en trefffsikker mÄte Ä forsÞke Ä lÞse problemet pÄ.

Her kommer kranglefanten inn.

Jeg forstÄr deg, jeg syntes bare argumentene dine er dumme.

3 Likes

Hva er det vi ikke skjþnner, utdyp gjerne


At dette er aktivisme for Ă„ rette oppmerksomhet mot hvordan Wall Street opererer

Og jeg synes dine er dumme ogsÄ, fordi du ikke virker Ä forstÄ hensikten med aktivisme.

2 Likes

JPMorgan, Goldman Sachs, Citigroup, Morgan Stanley osv. Til syvende og sist er det bankene som mÄ betale. Disse bankene finner du pÄ wallstreet. Hvor gale dette kommer til Ä gÄ kommer helt an pÄ short sqeezen.

Ok


Er mange bra videoer pÄ YouTube hvis man har interesse for saken. Skulle vÊre unÞdvendig Ä utbrodere den her for hver som spÞr.

Jeg mener at god aktivisme har klart definerte problemer, klare mÄl og ting man vil oppnÄ.

NĂ„r hensikten med aktivisme er Ă„ si “verden er urettferdig altsĂ„, jeg er sur, jeg vil protestere mot noe” sĂ„ er det i mine Ăžyne idiotaktivisme. Som folk skjĂžnner er det veldig mye jeg syntes er idiotaktivisme.

1 Like

Og det fÄr du bare mene. Jeg synes det som skjer nÄ er helt rÄtt.

MÄl: Ta Melvin Capital gjennom deres system og rette fokus pÄ Wall Street.

Resultat: Det virker etter siden hensikt og er pÄ alle sine lepper, fra taxisjÄfÞrer til kongressen.

image

:astonished:

3 Likes

Bra man har noe Ä brenne for samtidig som man tjener penger pÄ det #coronatimesogharingentingannetÄgjÞre

2 Likes

Folk er som regel ikke rasjonelle nÄr de er sinte. Om dette er bra eller ikke vet jeg ikke.

Personlig tror jeg dette har mye med at en har vĂŠrt innelĂ„st for lenge - I snart et Ă„r . Likevel, hele stoppen i RH hadde en eim av “rules for thee, but not for me”

1 Like

Det siste ser ut til Ă„ stemme veldig godt :slight_smile:

Det blir veldig off topic, men jeg tror ikke det er lurt av regjeringen Ä satse pÄ portforbud i Norge. Men vi fÄr se hva det blir til framover.

1 Like

Aktivisme er et redskap nÄr overmakten blir stor.

Ulikheter, Klimasak og miljĂžhensyn har absolutt vĂŠrt en av de sakene som har vĂŠrt underdog i nesten hele den dokumenterte verdenshistorien.

SÄ der er aktivisme det eneste som fungerer for Ä fÄ til denne dannede samtalen i ettertid.

PÄ sett og vis, sÄ aksjonerer regjeringen mot korona.

Og som du ser, sÄ funker det.

Som leder til: Aksjoner fungerer og er ikke idiotiske.

Dette har du gjentatt et par ganger nĂ„. Men jeg skjĂžnner ikke helt det argumentet heller. For ALLE vet jo at “Wall Street”/finansbransjen er en superkynisk bransje som benytter seg av alle muligheter de har og utnytter alle smutthull som finnes feks? Dette er kanskje ikke noe som sĂ„nn sett trenger mer oppmerksomhet.

Utfordningen ligger jo i Ä finne gode lÞsninger for hvordan finansmarkedene og hele det Þkonomiske systemet som sÄdan skal fungerere. Det blir liksom litt meningslÞst Ä rope og mase om at en vil ha noe bort eller endre ting, uten Ä ha noen som helst formeningen om hva en eventuelt skal erstatte det med. Eller hvilke justeringer en Þnsker Ä fÄ utfÞrt.

1 Like