Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

WallStreetBets 💎🙌

Kreftsvulst.

https://money.cnn.com/2009/01/15/real_estate/millions_in_foreclosure/

Igjen, hvillken forutsetning har du for å anklage disse fondene om collusion, eller å mene noe som helst om det egentlig…? Annet enn noe du har lest i en random anonym reddit post?

En måte å redde fondet på er jo å kjøre en emisjon. Ingen som tenker på den risikoen?
Worst case scenario er jo å få en finansiell analyse til å bestemme emisjonsprisen…

1 Like

Apropos - hvorfor kjører ikke GME en emisjon nå på $400? Det er jo sinnsyk demand der ute… :sweat_smile:

Gamestop burde innkalle til ekstraordinær generalforsamling for å selge aksjer til $1 000 til de som er interessert, og med mulighet for alle eksisterende aksjonærer til å også selge sine aksjer gjennom emisjonen.

Eller bare begynne med tilbakekjøp av aksjer. For å vri kniven liksom :slight_smile:

1 Like

Idiotforklart i en liten post lenger opp. Pushet lån til kunder som de viste ikke kunne gjøre opp for seg, pakket det inn finansistrumenter og solgte de råtne lånene videre. Det var katalysatoren til krisen i 08.

Rettet emisjon mot WSB gjengen først, deretter tilbakekjøp :yum:

1 Like

FYI Citron Research skal ha major announcement 1500 ifølge deres egen twitter

Det hadde jo faktisk være utrolig funny :laughing:… må vel en EGF til for det og da.

1 Like

Hva med myndighetene som presset bankene til å tilby disse lånene…?

Du presenterer bare en liten, smal og svært farget del av det store og kompliserte bildet.

Dumt spørsmål kanskje, men hva skjer om fondene går konkurs? Hvordan vil det påvirke aksjekursen?

1 Like

Jeg syntes de bare skal kjøre på til hedgefondene er konkurs. Aktører har gått konkurs før i markedet når de gjør dumme ting (Vollvik) og syntes ikke “vi er ett hedgefond” skal gi noen spesiell beskyttelse.

Det som hadde vært morsomt hadde vært hvis hedgefondene kunne veltet NYSE også. Jeg vet ikke hvordan garantier osv fungerer etter at en aktør som er short går konkurs, men jeg antar at ikke NYSE går konkurs pga dette egentlig :slight_smile:

2 Likes

Bra post. Vedrørende situasjon 4: dette er et unikt tilfelle av at pengene går fra 1% til 99%. Det er kanskje occupy wallstreet i praksis. Noen er også personlig inne på grunn av hvordan de ble helt blakke fra krakket i 2008 der 1% aktørene tjente rått med penger på å leke med markedet på måten 99% ikke har mulighet til.

Men sant, the world sucks. Noen fant en måte å gjøre den litt mindre sucky på for mange blakke folk.

1 Like

Det er et godt spørsmål! Lurer jeg på selv. Da blir det jo et rettslig oppgjør rundt konkursboet, men hvem som må ta hvilke tap da, hadde det vært interessant å visst!

Jeg er sykepleier på dagtid og retard på kveldstid, og jeg har ikke kompetanse til å forklare denne saken ned i den minste detalj. Saken er selvfølgelig mere kompleks, men hovedlinjene har jeg en forståelse av. Men hvem styrer hvem egentlig? Myndighetene styrer pengene eller pengene styrer myndighetene?

5 Likes

Problemet er bare at dette ikke stemmer…

1 Like

Dette skyldes i stor grad at demokratene nektet å gi Trump en politisk seier før valget ved å godta en ny krisepakke før Biden ble president.

Dette gjorde at FED alene måtte bære økonomien, i stedet for at man koordinerte tiltak med politiske stimulus. De kan bare påvirke på sin måte, som gir en skjev fordeling til de med penger så i hvert fall finansmarkedene fungerer.

Ellers så er det helt åpenbart at dette skyldes at man ikke har noen dugnad, men ekstrem skjevhet i hvem som bærer byrden for nedstenging osv.

Som jeg har argumentert for før, jeg mener at vi burde hatt straffeskatt (eller kriseskatt) under covid-19 for alle som ikke rammes økonomisk, slik at alle må dele på byrden i dugnaden. Det som skjer nå er at ett lite mindretall rammes hardt økonomisk, og resten har det bedre enn noen gang fordi det er ingenting å bruke penger på. Du ser masse bevis for dette, folket har aldri spart så mye penger som nå.

Skal man gjøre noe med dette på sikt så må man faktisk gjøre helt andre ting - som å heve skattene på rikdom og arv. Det har ingenting med shortaktører å gjøre eller finansielle markeder.

3 Likes

Dette kan fort få en snøballeffekt og jeg håper det er den sorte svanen jeg har ventet på :sweat_smile:

image

1 Like

For de som ønsker å vite litt mer i detalj om situasjonen, hvem som dekker hva, clearing houses++

Anthony Denier, CEO of Webull | ZingerNation - YouTube

Jeg har heller ingen formell utdannelse eller ekspertise innen finans. Jeg bare synes det er litt trist at veldig mange blir revet med på noe de tror er noe mer eller annet enn det som det etter all sannsynlighet er… derfor jeg prøver å utfordre.

Ja, hvem styrer hvem… tenker alle i større eller mindre grad er avhengige av hverandre jeg. Vi trenger en finansbransje feks, den utfører mange veldig viktige oppgaver i et sivilisert samfunn. Så må vi bare prøve å balansere alle behov på en best mulig måte.

4 Likes