Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

WallStreetBets 💎🙌

7 Likes

Det handler ikke om Ä vÊre nedlatende, uvitende eller ignorant. Dette kan om man myser veldig ha fellestrekk med Funcom i sine beste herjedager. Forskjellen var at i Funcom var mye av det forankret mot slutten og ikke ren skjÊr idioti som det vi ser utspille seg nÄ. Jeg er selvfÞlgelig en av de som hÄper shortegutta lider en forferdelig dÞd basert pÄ hvor lenge de har fÄtt fritt spillerom til Ä meske seg pÄ den vanlige mann sin bekostning. Jeg har valgt Ä sitte pÄ sidelinjen Ä observere nettopp fordi det som utspiller seg nÄ er ren skjÊr idioti, galematias, sykehus. Kall det hva du vil, men er du sÄ ignorant at du ikke klarer Ä se det sÄ er det oppriktig synd pÄ deg.

Jeg hÄper de som behÞver det klarer Ä stoppe i tide uten Ä bli med nÄr korthuset raser. For det vil det gjÞre og ingen vet nÄr. ForelÞpig holder det men det rakler fÊlt enn sÄ lenge. HÄper dere som er inne tjener fett og fÄr realisert i tide!

5 Likes

Godt forklart av Ben Shapiro :sweat_smile:

3 Likes

Dette er strengt tatt maratonversjonen av pump &dump, hvor alle og enhver har hatt dagevis pÄ Ä reflektere over mulige utfall.

SkjÞnner meg ikke pÄ alle som absolutt skal vÊre bekymret for at noen vil tape stolleken. Det er en grunn til at flertallet ikke tjener penger pÄ bÞrsen, nettopp fordi fryktelig mange tar feil beslutninger med tilsvarende store konsekvenser. Intet nytt under solen og sjansen for Ä bli skadelidende er vesentlig stÞrre nÄr pumpen skjer plutselig i en random aksje uten medieoppmerksomhet enn i caset Gamestop, hvor man skal vÊre fullstendig tapt bak en stol for Ä ikke ha innsett at korthuset til slutt vil kollapse.

3 Likes

Basert pÄ det som skrives sÄ nei. Det virker ikke som at en del er klar over det

2 Likes

Kall meg kynisk, men nÄr ble det et problem for andre enn de impliserte at noen taper penger pÄ pur dumskap sÄ lenge informasjonen er lett tilgjengelig og alle spiller med Äpne kort? Idioti vil man aldri kunne bli kvitt, som er en av grunnene til at det er mulig Ä tjene penger pÄ aksjer. De smarte tar penger fra de mindre smarte.

1 Like

Det er jeg helt enig i. Men man kan ikke sitte Ä forsvare det pÄ en slik mÄte at en fersking kan bli forledet til Ä gjÞre noe dumt. Det er umoralsk og forkastelig.

Men et herlig sirkus av ren skjĂŠr idioti er det. Og jeg digger det!

1 Like

Hvad er jeres vurdering af de kommende dage i GME? Kan shorterne fortsÊtte med at cirkulere aktier og dumpe eller er der uundgÄeligt et endeligt tidspunkt, hvor der partout skal dÊkkes ind?

Jeg havde en ordre i markedet pÄ kurs 100 og fejlede med $3,63 :rofl:

1 Like

Jeg tipper at de som stĂ„r bak denne “mannen i gata” aksjonen som skal ta de store stygge hedgefondene er noe sleipe rikinger, hvor vanskelig er det Ă„ fĂ„ med en gjeng med folk til Ă„ gjĂžre opprĂžr med stormakta? Bare se her inne, folk kaster seg pĂ„ uten Ă„ blunke. Skumle greier. Det hadde dog vĂŠrt gĂžy og “tatt livet av” en del av eliten som lever god av nettopp ett korrupt system hvor de styrtrike bestemmer reglene.

6 Likes

Det handler om “a moment in the sun”, her kan man pelle eliten pĂ„ nesa litt. Jeg har ikke trua pĂ„ at dette skal snu verden opp ned, men kjĂžpte 2 aksjer i GME for Ă„ ha litt skin in the game. Mest for underholdningen.

De som pÞser inn cash i dette bÞr jo vÊre forberedt pÄ Ä tape sÄ godt som alt og informasjonen finnes der ute om risiko osv
 men er ogsÄ helt sykt med stÞy i alle kanaler for tiden. Hjernen blir nesten sliten til tider. :slight_smile:

Ofte er det de som har minst som tar mest risiko ut fra prosentdel av tilgjengelige midler. (Gamble, tippe pÄ Lotto, kjÞper uforholdsmessig dyr bil ift. inntekt ++)

7 Likes

Jeg vet ikke om folk gidder Ä sette seg inn i dette eller har sett videoen jeg postet i gÄr lengre opp her, men det faktum at det blir stengt mulighet for Ä kjÞpe aksjen en kort periode, sier egentlig alt om hvor rotten/korrupt denne verden er. Det betyr at hedgefondene som har shortet aksjen har sutrer til sine venner og de hjelper de pÄ denne mÄten, om ingen fÄr kjÞpt, sÄ gÄr kursen ned. De hadde i tillegg shortet en posisjon pÄ ~120% av alle aksjer utestÄende. Dette bÞr vÊre ett signal pÄ at finansmarkedene er sÄ pill rotne at det er helt sykt. Bankkrisen i 2008-2009, blir 1 person dÞmt, de andre gÄr fri med noen bÞter her og der, og de fortsetter i sine stillinger. Det viktigste er Ä tenke pÄ seg selv for Ä tjene mest mulig penger uten Ä tenke pÄ hva eller hvem det gÄr utover. HÞy sigarfÞring og kortsiktige gevinster. Hadde en normal person handlet pÄ denne mÄten sÄ hadde du ikke bare mistet jobben, men du hadde blitt buret inne i mange Är.

9 Likes

Vi spiller poker hvor limit pÄ chips er 1000kroner, samme regler for alle og med de samme forutsetningene til Ä vinne, helt til 1 kommer og kjenner eier av pokerbordet som kan bruke sÄ mye penger han vil og fÄr disponere noen ess ekstra pr hÄnd.

2 Likes

Begynner Ä gÄ tom for vinklinger pÄ saken? :sweat_smile:

3 Likes

Chamath og resten av gjengen forklarer og bryter ned hendelsene i r/WSB og $GME ganske fint i siste episode av deres The All-In podkast:

7 Likes

Det er nok mange elementer som spiller inn her.

-Aktivisme
-GrÄdighet
-Uvitenhet
-Folk med mye time and money on their hands

Men langt gÞyere Ä fÞlge med pÄ dette enn pressekonferansen til HÞie iaf

4 Likes

Blir ikke moro Ă„ sende ut aksjonĂŠr info i gamestop, tusenvis av aksjonĂŠrer i alle land men med 1 aksje hver :joy:

4 Likes

Tro om mange av de som hopper pÄ dette fÄr litt sympati for en del av de som raidet kongressen?

2 Likes

Hva slags sammenheng skal det ha? Folk som kjĂžper seg inn i en hypet aksje vs folk som gjĂžr noe alle med over 50 i IQ vet at er ulovlig.

4 Likes

Jeg klarer ikke helt Ă„ se hva du prĂžver Ă„ komme frem til Fornybar, det er en veldig svak sammenheng du tegner opp herđŸ€·â€â™‚ïž