Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

WallStreetBets 💎🙌

Protest mot eliten? Trenger ikke være veldig kreativ for å se sammenhengen, selv om den er dårlig.

2 Likes

Ser overhodet ikke den sammenhengen. Konspirasjonsfanatikere vs protest mot Wall Street ser jeg og det er null med hverandre å gjøre

1 Like

Massesuggesjon i en folkelig bevegelse :slightly_smiling_face:

2 Likes
1 Like

Merkelig at ledelsen ikke bøtter ut aksjer på disse nivåene??? De sitter på en del.

1 Like

Ok, det er definitivt massesuggesjon i spill her. Men å dra det over i å antyde at de som er med på GME skal ha/få sympati for de som stormet kongressen er å dra det for langt.

4 Likes

Ser noen hedgefond påstår at de har løst ut sine shortposisjoner. Kan man se at dette er fakta noen plass eller tar det lang tid før slikt blir oppdatert der borte?

2 Likes

Covid. Covid har skylden. :slightly_smiling_face:

2 Likes

Well played😂

2 Likes

Hvis du ikke får til å dra paralleller mellom det rushet du selv føler når det står på og det rushet de som var på en demonstrasjon utenfor kongressen og så plutselig befant seg inne følte, så trenger du litt tynnere briller :wink:

2 Likes

Kan ikke Gamestop utnytte situasjonen og kjøre en rettet emisjon mot hedge fondet?

Merkevarern blir nok ødelagt i evig tid da :sweat_smile:

Selvfølgelig er det en sammenheng. Nihilisme, oppmerksomhet, suggesjon pga. connectivity, mistillit til establishment. Forumkultur – - you name it. USA er fucked og folk sier fra på sin måte. OG: folk kjeder vettet av seg

4 Likes

Enig at mekanismene bak hvordan folk lar seg rive med kan sammenlignes. Men jeg ville aldri befunnet meg utenfor kongressen i USA eller utenfor Stortinget i Norge med en haug høyreekstreme som ønsket å velte det politiske systemet, det er der jeg synes du er litt urettferdig i sammenligningen din👍

5 Likes

Det betyr jo ikke nødvendigvis det? Det er lett å se for seg en slik konspiratorisk sammenheng, men det er langt fra den eneste mulige forklaringen. Tror du ikke noe på rollen til Clearing husene i dette feks?

Det er en åpenbar sammenlikning med mange paralleller. Du er kanskje litt brain washed av Trump hat?

Edit: Den kunne tydeligvis misforstås … hat mot Trump var selvfølgelig det jeg mente.

Ok, her hopper jeg av toget, jeg har aldri sympatisert med Trump, hvor du får dette fra aner jeg ikke Cagey2.

Joda, det kan være så. Men det gir i hvert fall meg mer forståelse av flokkmentalitet :slightly_smiling_face:

Det kan jeg være enig med deg i Fornybar.

Here we go again med høyreekstreme.

Every single time så er det “høyreekstreme”. Det er allerede klart at “Shitting Bull” eller hva du vil kalle shaman boy, er en nutjob og klimaaktivist bla. Og det var en skokk med folk der som bare er lei status quo. Men alle som ikke er innafor den stiplede linjen hva er de? HØYREEKSTREM.

Ser også at noen kjøtthuer har prøvd å male WSB som - wait for it - HØYREEKSTREME.

Gi oss en pause!

6 Likes

United :sweat_smile: