Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

WallStreetBets 💎🙌

Det er en sammenheng, men at man skal fÄ sympati er Ä dra det vel langt. Utover at Dunning Kruger gjÞr at enkelte er fryktelig lett Ä pÄvirke med massesuggesjon.

2 Likes

Helt enig i det!

Edit: NÄr man ser disse tingene i sammenheng sÄ kan man jo lure pÄ om den klassiske hÞyre/Venstre aksen og andre typiske politiske posisjoner er irrelevante verktÞy for Ä forstÄ befolkningens adferd. Det er ikke det samme som at man er fritatt for moralsk ansvar og/eller nÄ deale med konsekvensene av egen idiotisk oppfÞrsel.

Men jeg mÄ si jeg elsker gme-hausingen og misliker Q anon osv . Da blir jeg jo konfrontert med egne biasser og det er ogsÄ interessant

3 Likes

Hvorfor skal ledelsen som har masse aksjer hjelpe shortere som prĂžvde Ă„ Ăždelegge firmaet deres?

4 Likes

Syns denne var fin

5 Likes

The borrow fee on GameStop’s stock — or the cost-to-borrow shares for the purpose of selling them short — jumped to 29.32% on existing shorts and 50% on new short positions, S3 said.

GameStop remained the most-shorted name in the market as short interest as a percentage of shares available for trading stands at 113.31%, S3 said.

https://www.cnbc.com/2021/01/29/gamestop-short-sellers-are-still-not-surrendering-despite-nearly-20-billion-in-losses-this-year.html

2 Likes

Fordi de kan hente enorme mengder kapital til dagens kurs for Ă„ gjĂžre oppkjĂžp/Utbytte. HĂžy aksjekurs har vel lite Ă„ si for selskapet om man ikke bruker den?

2 Likes

Kanskje de ikke kan trade fþr de legger frem Q4
 pga at de er inside?

IsĂ„fall tipper jeg endel av de klĂžr i fingra😄

EkstraordinĂŠrt mĂžte for Ă„ fremskynde resultatfremleggelse incoming.

1 Like

De fÄr inn de samme pengene om de foretar en emisjon til noen andre. Tror du Elon Musk ville gitt aksjene til shorterne? Dersom de foretar en emisjon, men ikke gir aksjene til shorterne vil de sitte loaded med et selskap full av penger og klar til gjennomfÞring av ny strategi samtidig som selskapet fortsatt er det mest shortede selskapet i historien og med full bank konto.

Det shorterne gjorde og som ledelsen er klar over, er at de bestemte seg for Ä utnytte dÄrlige nyheter og et Är med synkende inntekter midt i en pandemi og lockdown til Ä gruse selskapet. Sette sinnsyke shorts sÄ hÞye at ingen har hÞrt om lignende. For Ä gruse kursen ned, ned og videre ned til selskapet er verdt null og er konk.

NĂ„ skal ledelsen ta hevn. Det hadde jeg gjort.

8 Likes

Ledelsen sitter med ganske mange aksjer hver, sÄ bare det vil vel vÊre en grunn til Ä ikke la hedgefondene komme sseg ut ved Ä sÞrge for at kursen gÄr ned.

2 Likes

Å bryte inn i kongressen er en handling som kan gi opp til 20 Ă„rs fengsel. Mener du det er sammenlignbart med Ă„ kjĂžpe gamestop aksjen?

2 Likes

Power to the people man! Fuck the system! Eat the elite! Fuck the rich! We are fucking doing it! LET’S GO BOIS!!!

Er nok mulig Ă„ sammenligne ja.

Om noen er ondsinnede med ulovlige planer? Absolutt. Men jeg tenker de fleste lar seg rive med uten Ă„ tenke for mye.

2 Likes

Husk at mange her fÞler staten ikke hÞrer pÄ dem. Occupy Wallstreet var en vits. NÄ fÄr de bÞttevis med mediaomtale. Hedgefond blÞr og man har tydelig effekt pÄ de store slemme gutta.

Men er helt sikkert noen som tror den skal til 1000kr ogsÄ.

1 Like

For min del er det interessant at folk ser pÄ dette som aktivisme og markedsmanipulasjon og smÄgutta som stÄr opp mot de slemme store osv, mens wallstreetbets jo har vÊrt ett superkapitalistisk forum for folk som tar helt syke veddemÄl i hÄp om Ä bli rike umiddelbart, og er villige til Ä vedde alt de eier og har og kan lÄne pÄ muligheten for Ä bli rike.

NÄ sprer man teorien om at dette er aktivisme, osv. Joda :slight_smile: Sikkert for noen. Men det er liksom ikke hva hele wallstreetbets handlet om i utgangspunktet - det handlet om Ä ta sykt idiotiske sjanser fordi man KAN lykkes, og oppsiden ved Ä lykkes er sÄ stor at det er verdt Ä risikere personlig ruin.

All Êre til de som sÄ muligheten tidlig og spredde informasjonen, hÄper de blir styrtrike. HÄper hedgefonda gÄr konkurs fordi de har tatt noen idiotisk dumme veddemÄl og fortjener Ä tape innsatsen pga det. Men, det vil ikke endre noe i verden.

7 Likes

Hvorfor slettet du bildet av angel? Var det offtopic eller noe?

Dollar forresten. :+1:

Hvilket bilde?

Det tror jeg fort kan skje ja. Akkurat nÄ virker 1000 litt lite. Husk at de trakk muligheten for folk til Ä kjÞpe. Da de trakk den stod kursen nesten i 500 og pila pekte rett opp. NÄr folk kan kjÞpe det de vil igjen kan den fort gÄ til 1000. Ingen aksjer til utlÄn nÄ, Dersom noen leverer tilbake og de blir ledige for nye shorts mÄ de betale 50% rente. Heh ser ikke sÄ fristende ut kanskje?

1 Like

Flagged post removed by staff, idk. Laget en post, trodde ikkje den var urelevant eller stĂžtende :roll_eyes: ikkje meningen og klandre deg om det var noen andre.

Bra forklart JCP, jeg kjÞpte tidlig noen aksjer som et veddemÄl. NÄ har jeg kjÞpt flere aksjer i ren tro at det vil komme en short squeeze, det er min strategi. Er min strategi feil? Vi fÄr se, spennende er det iallefall.

2 Likes

Ta det i moderatortrÄden, jeg har ikke moderert noe idag.

1 Like

Jeg har muligens ikke fulgt med godt nok, men var ikke hele greia hovedsakelig basert pÄ at enorme mengder shorts og opsjoner hadde deadline 29 Jan?
Hvorfor ble det ikke mer action i gÄr?:thinking: