Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

WallStreetBets 💎🙌

Oppmerksomhet bruker Ä vÊre et middel ikke et mÄl.
Oppmerksomhet er en flyktig gave

1 Like

Lol, bieberlover

Freudiansk glipp fra Fornybar.

For Ä skape en forandring mÄ man fÞrste vekke nok folk til Ä se problemet. Hvis ikke nok mennesker forstÄr problemet, sÄ kommer det ingen forandring.

3 Likes

Tror at den eneste forandringen som kommer er innskrenking i muligheten for retail investorer til Ă„ handle i opsjoner

6 Likes

Det tror ikke jeg. Om sÄ, sÄ vet enda flere om hvor skittent det er, og er klare for den neste kampen.
Å inneha prinsipper og det og stĂ„ for noe er viktig. De som ikke stĂ„r for noe faller for alt, sa en vis mann en gang.

2 Likes

Og at alle aktĂžrer kommer til Ă„ bli mer forsiktig med Ă„ shorte for mye i allerede hardt shortede aksjer?

2 Likes

Jeg hĂžyner til 30.000 hvis Cagey2 kommer med intetsigende moralistisk preken om hvor dumme vi er innen 5 min.

Edit: for sent.

Og da har ikke aktivismen virket? Denne formen for aktivisme er i ferd med Ă„ endre markedet og noen kaller dem for idioter.

MĂ„let mĂ„ vel vĂŠre Ă„ lage en motpol til dem som driver short? Stormakten mĂ„ tenke seg om to ganger fĂžr dem velger Ă„ “drepe” selskaper med Ă„ shorte dem ihjel. PĂ„ lang sikt mĂ„ jo dette vĂŠre en bra ting, om hedgefond mĂ„ trĂ„ forsiktig. All in - short, slik som i Gamestop, gjĂžr jo selskapet dĂždsdĂžmt. FĂžr nĂ„, tidenes kupp av mannen i gata. Det som mĂ„ smake ekstra godt er at en eventuell gevinst, er fra fond som aktivt driver ned selskaper, pĂ„ godt og vondt. (Det mĂ„ vĂŠre realisme i shortingen) Gamestop fĂ„r ogsĂ„ en oppsving, og potensielle nye markeder. Bare Ă„ printe opp en t -skjorte med " this is where the Gamestop’ed" sĂ„ ruller pengene inn pĂ„ samleband :crazy_face:

5 Likes

Hedgefond managere driver med aktivisme. De lager drittpakker om selskapene de shorter med lett blanding av sann og usann info. SÄ blir de invitert pÄ CNBC for Ä fÄ budskapet sitt ut til flest mulige. Eksempler er drittpakker som at de ansatte ikke gjÞr jobben sin, at produktene er dÄrlige, at ledelsen feilprioriterer osv. De ansetter privatdetektiver til Ä spionere pÄ ledelsen for Ä finne noe dritt pÄ de osv.

Retards liker ikke den typen oppfĂžrsel :slight_smile:

6 Likes

Vel, innskrenkning av lett tilgjengelig opsjonshandel og litt mer forsiktige shorte-aktÞrer er vel ikke akkurat eksempler pÄ noen stor win for the little guy?

Jeg har da ikke kalt noen for idioter!? Sier bare at det skrives mye idiotisk
 mer har kommet mer og mer god info, lenker og balanse pÄ denne trÄden etter hvert nÄ :+1:

Spot on. WSB er liksom idiotene her, mens alt skittent spill liksom skal fÄ vÊre en del av spillet, fordi de har mindre baller enn han som ligger med kona dems.

SÄ du fÄr sette deg litt inn i saken fÞr du har sÄ sterke meninger om hvor dumt dette er.

Ok, nÄ deler jeg ut noen mutes til imorgen tidlig.

Blir litt mye mann og lite ball her.

2 Likes

Anagram :beers:

1 Like

Vanskelig ord :blush:

LÞrdagskveld pÄ TI. Hvorfor fÞlger jeg med pÄ dette her ::slight_smile:

1 Like

WSB har vĂŠrt veldig smarte, og hatt litt flaks.

De som kaster seg pÄ nÄ, flere uker senere, etter at aksjen har gÄtt mange tusen prosent, not so much


Men det spiller ingen rolle, for de som kjÞper nÄ er aktivister
 :slight_smile: Da har ikke penger noe Ä si, men saken :slight_smile:

3 Likes