Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

WallStreetBets 💎🙌

Dette er markedet de opererer i:

  • GameStop annual revenue for 2019 was $8.285B

  • The global gaming market was valued at USD 162.32 billion in 2020 and is expected to reach a value of USD 295.63 billion by 2026, registering a CAGR of 10.5% over the forecast period (2021 – 2026)

  • The emergence of cloud gaming is driving the market.

  • Adoption of Gaming Platforms, such as E-sports, drives the market.

  • According to Hollywood Reporter, The U.S. saw the growth of 45 percent, with France (38 percent), U.K. (29 percent), and Germany (20 percent). Online play has also increased, with respondents consuming more time spent playing games with others via the internet connection.

Growth_in_the_Video_Game_Market_The_changing_state_of_play_COMPRESSED.pdf (2,7 MB)

5 Likes

Hm du har helt rett og du er mye klokere enn meg. Men idiotien overasker stadig. Den er nesten bunnlĂžs. I would know :monkey::gem::palms_up_together:

2 Likes

GME ligger vel pĂ„ rundt 30% av inntektene fra e-commerce allerede. De drar inn ca 80 milliARDER KRONER I ÅRET.

NÄr de skal over i det digitale landskapet sÄ kvitter de seg nok med ca 4000 av de 5000 butikkene sine og starter som e-commerce butikk med et av verdens sterkeste merkevarer som utgangspunkt. Takk @wallstreetbets! Og ikke minst. Alle de eksisterende kundene.

Trolig gjeldsfrie mens de gjĂžr det.

Jeg har idag sendt melding til toppselgeren i dette firmaet pĂ„ messenger (https://autostoresystem.com) og bedt han ta fĂžrste fly til Gamestop. I tilfelle de legger planer om “airhousing”, nĂ„r de heller kan tilrettelegge for moderne “warehousing”.

9 Likes

NÞkkelordet her er Ryan Cohen+2 sin inntreden i styret som ogsÄ er loaded med aksjer.
Det blir tidenes snuoperasjon med et merkenavn pÄ nivÄ med TESLA.

Og nÄr dette snur sÄ er fremdeles shorten skyhÞy, fordi den rullerer bare over pÄ nye hender i disse dager.

Fair vaule pÄ GME v2.0? Tenker samme PE som Tesla handles pÄ hÞres greit ut. Verden er jo blitt sÄ gal sÄ why not.

Noen burde tipse Sissener sÄ han kan hente frem HP kalkulatoren sin fra 80 tallet. Kanskje han kan joine shortegjengen i GME?

5 Likes

3 Likes

Dere som trader denne aksjen driver faktisk med ren sabotasje av saken. Av millioner av aksjer man kan trade sÄ velger dere denne. Det bÞr jo gi en litt flau smak i kjeften.

Nei la oss alle gi opp, dra buksen ned pÄ knÊrne sÄ ulvene pÄ wallstreet fÄr gjort seg ferdig


Greit at det er ikke rare greiene som skal til for Ä stÞtte saken, men smÄ greier kan endre systemer. Var vist ei dame som byttet bussete en gang tilbake i tiden, ble en liten greie ut av det ogsÄ.

Og dere som motdebaterer GME saken, dere har strengt tatt ikke kommet med veldig gode poenger om hvorfor man ikke skal stÞtte saken. Ja vi vil mest sannsynlig tape pengene vÄre, men det er vi inneforstÄtt med. Penger er tross alt ikke alt her i livet.

:gem::gem::gem:

12 Likes

“It can’t go any lower!”

It went to zero.

Har du sett nas eller?

Om dette blir den fÞrste konkursen eg er offer for so be it. Men eg liker aksjen, har stÄltro. massevis Ä gÄ pÄ. :banana::palms_up_together::gem:

Kan snakke sĂ„ mye en vil om Ă„ vĂŠre med pĂ„ “opprĂžr”, men de aller fleste har donert penger bort til ingen nytte og blitt lurt i et skittent spill.

5 Likes

Hvis alle holder, sÄ selger husene bare seg i mellom. De fÄr ikke tak aksjer fra retails som de kan dekke inn. Alle triks i boka er i bruk for Ä knuse kursen nÄ. Og jeg er enig med @Klinsj, om at de som trader denne nÄ saboterer. KjÞp dippen og hold. :raised_hands::gem::raised_hands::gem::rocket::rocket::flying_saucer::flying_saucer::flying_saucer:

3 Likes

Hvordan stĂžtter det saken Ă„ tape alle pengene sine?

HĂžres ut som desperate nas+aksjonĂŠrer.

1 Like

For en sutregjeng. Er man i markedet, prÞver man Ä tjene penger. Man gjÞr ikke finansverden mer rettferdig med Ä kjÞpe GME nÄ, man gir penga sine til noen andre som selger. Om enkelte ikke tÄler at andre realiserer gevinst/reduserer tap i GME, bÞr man bare vurdere Ä avslutte tradingkontoene sine og begynne med nettpoker elns.

7 Likes

Mark Cuban eier baseball lag som hobby og sier HOLD. Hvem er du nÄ igjen?

3 Likes

Det er bare 40-50 prosent short igjen slik jeg har skjÞnt det, sÄ gamma short squeezen er nok long gone


1 Like

Det er ingen her som taper alle pengene sine pÄ dette.

Dette handler om fÞlelser, eg er ogsÄ lei meg for det som hendte i danmark
 kondolerer.

Hoooold :palms_up_together::gem:

3 Likes

For Ä ha brukt sÄ mye tid pÄ denne trÄden har du fÄtt med deg veldig, veldig lite.

Tett i nesen?

4 Likes

Trodde det handlet om Ä fÄ hedgefondene til Ä mÄtte dekke med tap.

NÄ dekker de fritt med 50% gevinst pÄ sine nye shorts


Etter Ă„ ha lurt inn retail pĂ„ topp mens de som startet dette skummet flĂžten. Klassisk😅

6 Likes

Finanseliten vinner alltid. Hvorfor? Jo, fordi de faktisk vet hva de gjĂžr og ikke kaster penger ut av vinduet for Ă„ “gjĂžre et poeng”.

2 Likes

Min erfaring er at jeg vinner. Og finanseliten er pÄ begge sider av denne saken. Det er hedgefonds som eier aksjen. Det er hedgefonds over hele denne aksjen nÄ. Og noen av de vil gjerne blÄse konkurrentene sine av banen.

Ikke kom her og lat som du er noe finansgeni nÄr du er blÄst.

2 Likes

Sjarmerende som alltid nÄr du blir utdordret pÄ meninger, Morti.

Heldigvis har du forstĂ„tt alt, og gevinsten er garantert😂

HÄper pÄ ny skvis, bare sÄnn at det er sagt. Men jeg Þnsker ikke at folk blir lurt inn med mantra om Ä holde og taper 95% av pengene sine pga de som startet stolleken har tatt alle stolene med ut bakdÞra.

4 Likes