Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

WallStreetBets 💎🙌

Ikke kom her og lat som at hovedgrunnen til at du kjÞpte gme var for Ä stÞtte en god sak. Du kjÞpte for Ä tjene penger som alle andre. Ja, nÄr det gÄr til **** sÄ er det en god unnskyldning.

3 Likes

Da hÄper du ikkje pÄ ny skvis, du kan jo bare si det som det er. KjÞp deg en aksje Ä fÄ deg en :smiling_face_with_three_hearts::gem::palms_up_together::banana::monkey: du har rÄd til det :wink:

1 Like

Dette caset er menigmann mot finanseliten, og her vil menigmannen tape. Selv om du, Morti, tjener penger, betyr ikke det at dette ender godt for den store massen som kjÞper pÄ topp. Tap pÄ 50% er ikke annet enn en feilslÄtt investering. Vise fingeren til wallstreet kan man gjÞre pÄ andre mÄter.

3 Likes

Det er ingen i denne trÄden som har sagt at motivasjonen er Ä tjene penger. Tvert i mot. alle som har uttalt seg har sagt de gjÞr det for Ä stÞtte saken. Vi har litt erfaring med hedgefonds ser du, vi som har vÊrt i markedet i 15 Är.

@he67 er du en ape? Neivel? Du kan jo lese hva jeg skrev i det Ăžyeblikket jeg kjĂžpte.

Av de spÄdommene om hva som skjer med selskapet sÄ tror jeg at jeg har mest rett. NÄ kom ikke selskapet med nyheter 1. februar som jeg trodde, men de har ikke uttalt seg siden dette startet i november. Men at de jobber for harde livet nÄ, det er brennsikkert. Nyheter kommer!

Og i dag skal Janet Yellen ha mĂžte med finansdepartementet om situasjonen. Det blir spennende!

Full retard betyr full retard. Intet mer intet mindre.

5 aksjer er ikke en “invistering” noob

5 Likes

Skvisen har sikret GME videre finansiering, de overlever sÄvidt nÄ takket vÊre Reddit.

Det er en seier i seg selv:)

At den fundamentale verdien per aksje skal vÊre $500+ mÄ du lengre ut pÄ landet med. Per nÄ er dette spekulering i gamma-squeeze.

For de som har et mÄl om avkastning pÄ investeringene sine:)

Jeg vet ikke hva som gjÞr at du tror alle hedgefondene solgte shorts pÄ toppen, men det gjorde de altsÄ ikke. Om det er manglende kunnskap eller trolling du driver med mÄ du gjerne oppklare.

folkens! Her kommer det rekende folk som ikke er for saken og langer ut om hvor retards vi er. De skjĂžnner ikke at de gir oss hederbetegnelser. At shortsqueezen er over er bare tull.

Dette kommer til Ä bli den stÞrste trÄden pÄ forumet. Og jeg tipper vi mÄ nok lage en 2ér trÄd lenge fÞr PCIB smÄprat trÄden mÄ det.

Nedsnakker du Wallstreetbets i denne trÄden sÄ er du en idiot. Ferdig snakka.

4 Likes

NĂ„ gir du jo hedersbetegnelsen, idiot, tilbake. WSB trenger idioter. :blush:

Jeg tror de som MÅTTE dekke seg fikk reddet stumpene pĂ„ torsdag.

NĂ„ kan de jo dekke fritt med enorm gevinst selv om de Ăžkte shorten:)

Men jada du er retard og jeg er idiot.

Tape? Finanseliten har allerede lidd store tap. Retards med 1-10 aksjer fnyser om kursen gÄr i grus, men jubler om den gÄr sky high. Begge har vunnet og begge har tapt. Retards taper lommerusk, finanseliten taper titalls milliarder dollar. En fin mÄte Ä vise fingen, spÞr du meg. Hvis du skal snakke om investering sÄ er du i feil trÄd.

5 Likes

Tror mange her ikke helt forstÄr poenget her. Og tror man kjÞper 1 til 10 aksjer i GME for Ä bli rike. Det er altsÄ ikke tilfelle. Selv pÄ dagens kurs i GME gÄr shorterne med store tap. Og de har veldig mye Ä dekke inn enda. SÄ tingen er kjÞp og hold. Pengene annser man selvfÞlgelig som tapt.

7 Likes

Gud bedre ! De Þkte altsÄ sin short pÄ noen titalls millioner aksjer helt pÄ toppen selvfÞlgelig. Mens det sitter millioner av aksjonÊrer verden rundt og sitter pÄ aksjene sine.

Short er satt pÄ 70 millioner aksjer. Og du sier de har Þkt shorten sin pÄ toppen. Men det sitter la oss tippe 7 millioner *5 = 35 millioner aksjer i hendene pÄ retards. SÄ hvor mange fanatasiaksjer shortet de med da da? PÄ de fantasiaksjene som du sier de shortet pÄ toppen har de kanskje 300% avkastning om de traff perfekt (umulig at det skjedde). De satte shorten pÄ rundt 15 dollar. NÄ er kursen 90. Tap pÄ 85%.

Hvis de skal ha gevinst nÄ mÄtte de nÄ ha hatt 6 gangen fra toppen. Dvs si at de hadde mÄttet shortet 140 millioner aksjer med 300% avkastning.

Dette er helt umulig :roll_eyes: :kissing_heart:

Det er ca 50 millioner aksjer i free float.

3 Likes

Du har virkelig ikke fÄtt med deg noe, du.
Hvorfor ellers snakker du om at vi mÄ forklare at det fundamentale i papiret skal korrelere med kursen.

Morsomt at det er sÄ mange Spergs som hater. :slight_smile: GjÞr dette bare enda gÞyere.
Om dere ikke har baller nok til Ă„ offre 5k - 100k for en god sak sĂ„ ta no i det minste Ă„ aksepter at andre har det. Og at det skal vries om til at vi “egentlig bare ville tjene raske penger” er helt idiotisk. Skjerpings, folkens. Klassisk narsissisme: “Fordi jeg tenker sĂ„nn sĂ„ tenker alle andre slik” :man_facepalming: Hvem er dere igjen? Nobody.

Om dere tror dere er no slags moralpoliti som “bare vil advare folk” sĂ„ kan dere sove trygt med at det ikke er nĂždvendig; ikke pĂ„ et etablert investorforum som TI, i hvert fall.

5 Likes

NÄ som den har falt sÄpasss tilbake, sÄ er det jo egentlig bare en ting Ä gjÞre hvis man er idiot nok. KjÞpe og holde. :gem::raised_hands:

2 Likes

Jeg ofret ca 40k, som ble til 80k. I AMC, dog.

Det er Morti som snakker om fundamental verdi, og at den nye planen til selskapet gjĂžr at den skal vĂŠre mye hĂžyere enn dagens. I tillegg til shortsqueeze.

Godt fornĂžyd med det:)

3 Likes

Jo mere jeg tenker og leser om det, jo mere liker jeg det fundamentale. Men da mÄ de benytte seg av fuzzen og satse videre. For en merkevare GME har blitt. Gaming er jo en helt insane stor buisness.

3 Likes

Kan vi muligens prÞve Ä begrense dette lavnivÄet av ordbruk i trÄden kanskje? Ikke det at jeg blir fornÊrmet, men bare at dette forumet generellt holder seg altfor god for slikt.

La oss ikke stupe ned til HO nivĂ„er. Denne trĂ„den ligner jo en gjeng barnehage barn som sitter og river hverandre i hĂ„ret akkurat nÄ 

13 Likes

Hva er den fundamentale verdien til TESLA da? Den forrige shortsqueezen. De shorterne har nÄ bygget nye fabrikker for Tesla. Helt gratis.

Jeg har vel aldri sagt at den fundamentale verdien til selskapet er der nÄ. Jeg sier at det kan vÊre fundamentale grunner til Ä kjÞpe GME i fremtiden. Og lagt frem hvordan det kan skje.

4 Likes

Enig, husk forumreglene nÄ. Jeg tror alle som har satset noen kroner her vet at det er liten sjanse for suksess (ellers hadde vi vel kjÞpt flere aksjer) sÄ la oss senke skuldrene og se hva som skjer fremover :slight_smile:

18 Likes

Fin oppgang i pretrade. Morsomt. Jeg gleder meg stort til kvelden allerede, og har rekruttert 2 nye retards til aksjen. Jeg har informert om at pengene mÄ anses som tapt, men de vil gjerne bli med i kampen.

Edit: +13% nÄ.

2 Likes

Opp 15% i premarket. 105$

2 Likes