Håper å kunne trekke på smilebåndet når jeg ser en tilfeldig ferge / hurtigbåt i 2030 med wavefoils som standardutstyr
Kan dette bli det neste store å crowd funde?
Disse to foilmodulene (WF1050) er ferdig produsert, testet og levert til Maritime Partner for installasjon på Brim Explorers neste fartøy, MS Bard.
Jeg er meget spent på data fra disse katamaran-foilmodulene. Virker lovende.
God fredag:)
Dere hørte det her først:
DNV GL kommer til å kjøpe seg inn i wavefoil og bidra aktivt til kommersialisering av teknologien.
(Trur eg.)
#Denfølelsen når man sjekker skattemeldingen, og har glemt at man fikk fradrag for investering i oppstartsselskap!
Noen som har aksjer de vil selge?
Det er rimelig heftig!
Klart, nå som olje plutselig blir gratis så er det nok ESG-vinkelen som må pushes hardere enn besparelse.
Ting går jo som det suser! Synd det blir lite turister til å teste herligheten
Som du nevnte lengre opp, så bortfaller jo litt av besparelsen da fuel prisen er så lav. Det kan redusere investeringslysten, men heldigvis ser ut som det kommer et heftig ESG push fra regjeringen.
Grønn omstillingspakke
I tillegg legger regjeringen fram en grønn omstillingspakke i slutten av mai. Den består blant annet av økte bevilgninger til Enova, mer penger til forskning, utvikling og innovasjon, og økt bevilgning til grønn skipsfart m.v.
Disse tiltakene skal både hjelpe olje- og gassnæringen, men også bidra til at leverandørindustrien kan fortsette det grønne skiftet."
Det kan være en fin liten tiltakspakke for norske levereandører og verft å installere wavefoil på noen titalls fartøyer.
Wavefoil etablerer kontor i Oslo, er nok veldig lurt for å ta selskapet videre.
Kult poeng med å kjøre crowdfunding emisjon var at da hadde de en spesifikk timeboxet tidslinje for å få inn pengene, heller enn å måtte gå med lua i hånden og tråkke etter investorer som bare haler ut tiden og prøver å få spillet inn i sitt løp.
Hvor fant du denne ? Edit : Fant den på facebook, kommer nok senere på podcast.
Dere er vel inne i norges råeste ESG-startup?
Helt rått, når Hydrogen bølgen inntreffer hurtigbåtmarkedet skal nok Wavefoil være med på den reisen også