Collegiate award har blitt delt ut, dette er vel den andre prisen for dagen:
De får vanvittig med spalteplass i media synes jeg, det gjør det også vesentlig enklere å få ut andre nyheter i bransjeblader/nettsteder senere. Som feks resultatet på bunkersstatistikken til Teistin, med reelle tall på innsparing av drivstoff vil det være tidenes salgsargument for potensielle kunder.
Spare fuel er jo ultrahot omdagen, og om dette faktisk funker så bra som det kan se ut, så tror jeg fort de får mer spalteplass og oppmerksomhet.
Det er jo noe av det elegante her, at bunkersstatistikk vil kunne gi en veldig god indikasjon på hvor bra dette translaterer fra tanken til Sintef til full skala.
Denne saken handler om NEL, men ingressen VELDIG relevant for wavefoil:
Litt dumt, men betyr forhåpentligvis ikke for mye. Mange verft som ser etter arbeid for tiden.
Nytt fantastisk aksjonærbrev denne måneden, ekstremt lovende case.
Også kommet en ny infoside:
Ja, det var hyggelig lesing på en fredag. Jeg er meget spent på endelig tall for innsparinger på fuel, tallene som vises til virker jo helt rått😄
Håper de skal ha en emisjon til snart, her kunne jeg tenkt meg å gått inn med mer.
10-15% i spart drivstoff er mye driftskostnader spart altså!! Må jo gå fort å tjene inn kostprisen for disse foilene👍
Erfaringer gjort med MF Testin ble publisert på hjemmesiden.
Er noe slitasje problemer de vet kan skje etter 150+ tilbaketrekkingssykluser, som ble utbedret ved installasjonen på Testin. Det gjenstår å se.
Wavefoil receives Teistin’s fuel consumption data from Strandfaraskip Landsins once per month. Fuel
consumption depends on a lot of factors, but we see that the average fuel consumption of October
and November 2019 is 10% lower than the average fuel consumption in the period January 2016 to
August 2019. DNV GL will in the coming months give a third-party assessment of the fuel saving effect
of the bow foils, accounting for various factors given the data available.
CONCLUSION
Wavefoil’s first full-scale foil module has so far been a success. The ship owner experiences that the
vessel is more comfortable and data for the fuel consumption indicates that there is a significant fuel saving.
Det satses!
Må si jeg har godfølelsen så det holder her
Veldig tro på Wavefoil, men akkurat denne problematikken har jeg tenkt på. Vet av erfaring med en båt med stabilisatorvinger akter at de har hatt lignende problemer.
10% besparing på fuel er jo kanon
Synd jeg ikke ble med på folkinvest, men den gang var jeg ikke trygg på investeringsmodellen. Tenkte også på de som brant seg på dette dodgy galaxyspillet hvor folk mistet noen slanter etherum.
Sier de det jeg tror dem sier? I såfall burde vi prises som en ESG aksje
Edit. Nei går ikke ann, må være ink batteri om jeg forstår det riktig. Google translate tolker det som Islandsk også…
Så vidt jeg skjønner, så sier han kun at drivstofforbruket har gått ned “litt” etter at de fikk foilen på plass, og at resten handler om hybrid-systemet.
Det kommer rapport fra DNV GL på dette, blir veldig spennende å se.
Var ikke lett å bli klok på artikkelen, men Wavefoil melder jo ihvertfall om at den handler om mulig omlegging til hybrid-drift.
PENT!
Brosjyre:
Insta:
Whitepaper:
Masse gode erfaringer fra Teistin. Kan ikke si at de har møtt på store utfordringer så langt.
Og den forventede effekten foilene skal ha på katamaraner er jeg veldig spent på, kan ikke skjønne annet enn at dette blir standardutstyr på katamaraner framover.
Håper de trenger noe mer penger snart, jeg øker gjerne min posisjon. Et selskap det er lett å skjønne seg på, med et produkt som er helt unikt. Får ikke blitt bedre enn det😊