Ånger att man inte haka folkinvest där
Hvordan kan man investere i denne?
Kontakte selskapet og melde seg som interessent for fremtidige emisjoner er mest aktuelt
Ok, takker:)
Hahaha han som skrev artikkelen på fredag oppdaterte den idag får å få flere tastetrykk ? well played
En fin investering også fordi den er norsk, og gjør både sjø/reise-fasciliteter og energiforbruk bedre.
En spennende (foreløpig) småskala-sak. Som kanhende vil revolusjonere hele vår skipsflåte.
Moro.
Alt må vel starte i småskala (for deretter å bygge monopol). Tror selskapet sjekker alle punktene til Peter Thiel som han presenterer i fra Zero to One (. Anbefales forøvrig.
Nå er det flere aktører i markedet som lager foiler av forskjellig slag, det skal sies. Men når Wavefoil springer ut fra NTNU og har fått så mye forskningsfunding underveis så sitter de perfekt lokalisert i det norske shippingmiljøet.
Sjekk videoen fra fem år i siden, forsøk i samarbeid med Rolls Royce:
En fantastisk investering, i et av de mest spennende casene jeg har sett på lang tid.
Det å eie aksjer som ikke er notert på noen markedsplass, er deilig mtp at man slipper å forholde seg til daglige aksjekurser. Mye mindre støy, som gjør det enklere å være langsiktig.
Er det noen som har informasjon om det er noen aksjer som har byttet hender de siste 6 mnd, og til hvilken pris isåfall?
Hva er strategien til folk? Skal man sitte til et eventuelt oppkjøp? Eller ser man for seg andre muligheter?
Min strategi er å sitte lengst mulig, om mulig øke eierandelen min ved en eventuell emisjon.
Prisen på forrige emisjon ble vel satt unaturlig lav fordi det ble lovet under første emisjon. Ble sagt i en podcasten tror jeg.
ref
“Med vellykket funksjonstest av pilotmodulen bak oss anslår vi at selskapets verdi ved emisjonen i februar 2019 vil ligge på ca 40 MNOK”
Så tenker vi fort kan regne oss fram til 80 mnok idag. Men jeg sitter nok løpet ut og tror jeg skal prøve å forsvare eierandelen bare, avhengig av prisen i neste emisjon
Hva kostet aksjene ved forrige emisjon? Mtp at emisjonen foregikk på Folkeinvest så finnes det kanskje aksjonærer i selskapet som tradisjonelt ikke sitter i unoterte aksjer, og muligens vil kvitte seg med noen.
Verdi av selskapet før emisjon: 40 000 000,- kr
Antall aksjer før emisjon: 52 207
Pris per aksje: 766,- kr
Jeg tør forresten å vedde en tusing på at Wavefoil kommer til å klare å sikre seg innovasjonsmidler ifm covid19, enten lån eller rene tilskudd
Ser de aller fleste aksjonærene sitter på 10-40 aksjer, enkelte kun på 2-4 aksjer. Det burde nesten komme en splitt x10 her hvis neste emisjon skal verdsette selskapet til 60-80 MNOK.
Noen som vet om det har blitt handlet noen aksjer via megler etter emisjonen?
Er ikke viktig, da vi nok ikke skal på børs med det første og tror personlig også det blir oppkjøp.
Har ikke hørt noe, så tror ikke det mtp aksjeloven " Hovedregelen i aksjeloven er at andre aksjonærer i et selskap har forkjøpsrett når en aksje skifter eier"
icing on the cake idag som Aker investor, Leif Langøy går inn i styret i Akso. Han kjøpte jo seg inn Wavefoil i forrige emisjon
Wavefoil har posisjonert seg helt unikt.
Edit:
Lever i håpet om at de kan klare noe lignende det denne norske startupen innen ESG sjøfart skriver nå
Dersom man oppretter eget AS / Holdingselskap, vil overføring av unoterte aksjer til investeringsselskap føre til en realisering ?
Du må selge dem til deg selv, ja. Jeg brukte kursen ved sist emisjon når jeg gjorde det i januar 2020. Etter det er det bare å sende en sluttseddel med info om transaksjonen til Wavefoil, så fikser de det.
De klarte det @Savepig !!
Syv norske bedrifter henter over 500 millioner kroner fra EUs EIC Accelerator. Alginor, Evoy, Innomar, N2 Applied, ONiO, Otechos og Wavefoil er bedriftene som har konkurrert med over 2000 bedrifter fra 40 land i Europa om å få finansiert prosjektene sine. Kun 64 bedrifter fikk til slutt tilbud om finansiering i denne runden.