Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Wavefoil AS

Jaaaaaaaa!!!

Åh jeg hadde et sykt godt håp om at noe sånt ville falle på plass, men dette må jo sies å være over ALL forventning!!!

6 Likes

Wohoooooo!!!

4 Likes

Herregud, så utrolig bra!

Sjukt å tenke på at selskapet var priset til 49 mill ved forrige emisjon. Dette blir helt utrolig spennende framover, tenk hvilke muligheter dette teamet har med en såpass feit lommebok:)

1 Like

Utrolig spennende - skulle ønske nå at jeg hadde flere aksjer i selskapet! :smiley:

Blir spennende å se hva selskapet sier selv.

Jeg så at Evoy sa at noe av pengene er rent tilskudd mens noe av det er equity. Hvis det samme gjelder for wavefoil så må jo det bety en ny prising av selskapet.

1 Like

Tror det samme gjelder Wavefoil ja, skal vi tippe? :smiley: Ser for meg 1500kr

Kjenner noen som jobber/jobbet selv litt i et selskap med støtte fra Horizon 2020, de fikk ca 14 mill i ren støtte, så måtte de nå delmål for å unlocke hele beløpet mener jeg. De fikk også fornyet ny EU støtte i 2019 for å skalere opp bedriften.

Så virker som at Wavefoil har tatt imot støtte + Equity. + det er nok mulighet for å få støtte igjen i framtiden om de klarer å oppfylle kravene / målene som er satt.

" Projects will receive between € 0.5 and € 2.5 million in the form of grants"
" Applicants will be asked to indicate if they want blended finance and the amount requested for equity. The maximum of investment in the form of equity is € 15 million ."

Ser ikke for meg at de vil selge ut mer enn ~15%, så gitt at 20-30 mill er equity, så tipper jeg en kurs på 1750-2500 kr. Ser heller ikke at det skal være noe problem å forsvare en slik kurs, gitt alt de har fått til siden sist.

Tror dere at det blir en slags repemi for eksisterende aksjonærer i etterkant?

1 Like

Det har jo vært forespeilet emi i år så kan godt se for meg en repemi egentlig

Hello EU!

image

6 Likes

Hvordan ble det med foilmoduler i Havila Kystruten, noen oppdatering her?

EU-pengene kommer til nytte:

“Selskapet ble stiftet av Eirik Bøckmann og Audun Yrke i 2016 og har fra 1. september seks ansatte, med kontor i Trondheim og Oslo. Sales Manager vil ha sin daglige arbeidsplass i Oslo sammen med daglig leder med flere.”

Noen som har abb, og kan se om det står noe interessant her? Ikke ute etter screenshot, kun en kort oppsummering .
https://www.adressa.no/pluss/okonomi/2020/07/29/Trondheimsfirmaet-lager-vinger-til-skip.-Når-får-de-44-millioner-kroner-i-støtte-fra-EU-22376321.ece

Glemte retningslinjene :sweat_smile:

Nei står ingenting interessant, alt er nevnt tidligere.

Nydelig! Ser ut som etableringen av Oslo-kontoret går på skinner. Liker forøvrig at de har etablert seg på Skøyen, mange store rederier som har tilhold i umiddelbar nærhet.

1 Like

Fikk svar på mail om at €2.1 mill er støtte og at resterende €2 mill er tilbudt innskudd av egenkapital. Kommer mer informasjon i Q3 brevet.

1 Like

Lurer på hvordan innskudd av egenkapital funker mtp prising av selskapet og utvanning av andre aksjonærer

Jeg blir VELDIG gjerne med på emi på 2000 kr per aksje :smiley:

Er utrolig spent pre money i den emisjonen, ja!! Og håper at eksisterende aksjonærer kan få forsvart eierandelen sin til samme kurs.

Du som allerede har kontakt, kan jo høre for oss? Kunne tenke å opprettholde den selv :slightly_smiling_face:

Første emisjon Folkeinvest 4 millioner - 25 millioner prising pre

Andre emisjon rettet 9,2 millioner - 40 millioner prising pre

EU-midler tilskudd: 20,1 millioner

Tredje emi 21 mill EU plus XXX 150 millioner prising pre? :money_mouth_face:

Spurte om det, men de har ikke kommet så langt at noe er avgjort enda.

1 Like