Er ikke spesielt hensiktsmessig å investere i små unoterte selskaper uten en lang tidshorisont.
Har lært at ting tar litt lenger tid en forventet. Så tålmodighet er en dyd. Les om Bulbitech folkens,tar tid selv med glimrende resultater.
Jeg er fullstendig klar over det. Har hatt og har aksjer i flere selskaper som ikke er notert noe sted… De eldste ca 20 år tilbake i tid…
Men jeg har med Wavefoil, som jo har et kommersielt produkt, at ting kan gå relativt raskt. Og da tenker jeg notering og at selskapet går med overskudd. Eller at de rett og slett blir kjøpt opp. Oppkjøp må vel kunne være attraktivt for større aktører. Det er lett å forstå konseptet her, og besparelser og inntjening.
Jeg regner med at vi får en faktura, med Kid-nummer?
Står emisjonsnummer, ikke kid
Nå så jeg det. Takk skal du ha.
Hvor finnes denne?
Folkeinvest, min side, kjøp og reservasjoner
Bare sånn for nyskjerrigheten sin del, hvor stor eierandel i Wavefoil hviler her hos tekinvestor brukerne (dette blir veldig røffly).
Dette er helt anonymt og en trenger ikke føle seg presset til å svare.
Hvor mange aksjer eier du:
- 1-5
- 5-10
- 10-20
- 20-30
- 30-40
- 40-50
- 50-60
- 60-70
- 70-80
- 80-90
- 90-100
- 100-110
- 110-120
- 120-130
- 130-140
- 140-150
- 150-200
- 200+
0 stemmegivere
For å svare meg selv / utdype litt - det framstår da som en no-brainer for skipsverft at Wavefoil vil gi de et konkurransefortrinn?
Min hunch er at de er kjøpt opp før det blir noen notering…god helg!
Kan fortsatt bare bygge x antall båter på et verft? bedre å samarbeide med flest mulig aktører, ta en cut og la flere aktører få en del av kaka. Samt få litt SaaS inntekter med høye marginer vi får se, håper de er langsiktige
Tror det er mer aktuelt for en utstyrsleverandør ala Rolls-Royce eller Wärtsilä å legge dem til sin portefølje enn at ett verft kjøper dem.
R.R kan nok komme på banen ja.
De er på banen allerede viaRolls-Royce Commercial Marine som ble en kjøpt opp av Kongsberg.
God helg
Ja det er nok mer aktuelt. @Janno har såklart rett i at det er begrenset antall for et verft. Finnes det større aktører innen verft, som eier mange verft?!
For min del hadde det vært helt magisk om de hadde landet en avtale med Damen.