Lol, tidlig ute som vanlig - hva skriver man på aksjemeldingen på det her da?
Slik jeg har forstått det skal verdien av din aksjepost være tilsvarende din eierandel av firmaets kontantbeholdning.
De har tydeligvis ikke meldt det inn. Ser CrayoNano for eksempel har gjort det for meg.
Jeg lot den stå på 0kr og endrer seinere når wavefoil har meldt inn tallene.
Tallet er ikke klart før selskapet har levert skattemeldingen sin. Det er få selskaper som leverer den i tide til at det kommer med i skattemeldingen for privatpersoner.
I skattemeldingen får man ut formue per aksje. (Formue - gjeld)/(totalt antall aksjer utenom aksjer som er eid av selskapet selv)
Wavefoil bli en vinner. Bli gøy fremover trur æ. Sjekk ut Bulbitech også folkens. Var på Folkeinvest nesten samtlige som Wavefoil.
Nå begynner snøballen å rulle. Går fra startup til scaleup!
kanskje det blir noe av den investeringen her etterhvert da
Mulighet til å sende pdf på PM?
Ønsker også PDF om noen vil dele.
Men er dette noe annet enn at de har åpnet kontorer i Ålesund? Flytter de adressen sin dit også?
savepig jeg vil også veldig gjerne motta pdf og annen informasjon du skulle sitte på. Som avgått skipsoffiser så er jeg veldig spent på denne aksjen. Trur så fort de får flere skip på havet og rykte sprer seg i miljøet vil dette bli et eventyr.
Jeg har desverre ikke den artikkelen selv
Denne ble delt på linkedin i dag
Er denne fra LinkedIn for en uke siden postet her?
Aksjonærbrev!
Og:
Kjære aksjonær i Wavefoil,
Flere har etterlyst endelig aksjeverdi pr 31.12.2021. Jeg beklager at det har tatt lang tid å få avsluttet regnskapet. Nå er det imidlertid klart, og aksjeverdien er 263,45 kroner pr aksje.
mulig jeg har sovet i timen her, men hva var det den var etter emisjonen via folkeinvest?
Når jeg handlet i fjor var pris pr aksje 1247 kroner.
Så kursen har falt ca 80%?
Usikker på om aksjeverdien her er den skattemessige eller noe…
Det er formuesverdien, som kommer ut av tallene i selskapets skattemelding for unoterte selskaper. Så den reflekterer kun verdiene i selskapet p.t. Et tidlig fase-selskap har ofte veldig lav formuesverdi ift. aksjeverdi, så gitt at selskapet gjør det bra, så er det en effektiv måte å “gjemme” formuen mtp formueskatt.